Nyitvatartási idő hozzáadása és beállítása

Nyitvatartási idő hozzáadása és beállítása

Hogyan kezelheted a nyitvatartási idődet a Google Cégprofilon? Nem is gondolnád, milyen fontos adatok ezek és hány betérő vásárlótól eshetsz el emiatt!

Képzeld el a szituációt.

Kutyatulajdonos vagy – a jófiúnak jutifalatok kellenek. Megnézed az állatkereskedés Google Cégprofil (korábban Google Cégem néven ismert) listáját, amely szerint nyitva van. Átmész a városon jutifalatokért, de kiderül, hogy az állatkereskedés ZÁRVA van.

Most képzeld el, hogy te vagy az állatkereskedés tulajdonosa. Csak elszomorítottál egy kutyát. Ráadásul megharagítottál egy állattulajdonost. Éppen írtak neked egy 1 csillagos értékelést a Google-on, és talán elvesztetted a folyamatos vásárlóikat.

 

Valami, ami olyan látszólag egyszerű, mint a bolt nyitvatartási ideje, lehet kevésbé egyszerű következményekkel mind az ügyfelek, mind a vállalkozások tulajdonosai számára. Ezért alapvető, hogy a nyitvatartási idődet naprakészen és pontosan tartsd!

A "Most Nyitva Közel Hozzám" lehetőség

Nem kell zseninek lenni ahhoz, hogy rájöjjünk: ha a nyitvatartási idők nem helyesek az online hirdetésben, az rossz hír. Ez könnyen befolyásolhatja egy vállalkozás esélyeit arra, hogy ügyfeleket vonzzon, konvertáljon, és megtartsa őket.

De van-e üzleti érv arra, hogy a nyitvatartási idődet a lehető leghosszabbra terjeszd ki? A "most nyitva közel hozzám" kifejezésre történő keresések száma folyamatosan nőtt 2013 óta:

most nyitva trends

A Google lehetőséget ad a felhasználóknak arra, hogy a keresési eredményeket a nyitvatartási idő szerint szűrjék, és ez egy másik ok, amiért egy vállalkozásnak biztosítania kell, hogy a listázott nyitvatartási idők helyesek.

Az 'órák' szűrő (asztali gépen) és a 'most nyitva' gomb (mobiltelefonon) mindkettő tükrözi a 'most nyitva' keresési trendet:

most nyitva mobil

Komoly okostelefon-használatunk korában megszoktuk az azonnali kielégülést és az impulzusvásárlásokat. Ezért attól függően, hogy milyen területen dolgozol, győződj meg róla, hogy megérted a 'most nyitva közel hozzám' lehetőséget a saját szegmensedben.

A 'most nyitva közel hozzám' keresések egyre nőnek a különféle felhasználói igények esetében. Képzeld el mondjuk étterem esetében milyen jelentőséggel bírnak!

 

Nyitvatartási idő

Google Cégprofil (GBP) listákat csak olyan vállalkozásoknak lehet létrehozniuk, amelyeknek vagy van fizikai helyszínük, amit az ügyfelek meg tudnak látogatni, vagy azoknak, akik házhoz mennek az ügyfelekhez. Így ezekben az esetekben a nyitvatartási idő mindenképpen meg kell jelenjen.

Mi az a "nyitvatartási idő"?

A nyitvatartási időnek a rendszeres, ügyfél-orientált működési óráidnak kellene lenni. Ezek azok az időszakok, amikor egy ügyfél vagy lehetséges ügyfél személyesen meg tudja látogatni a helyszínedet.

Egy szolgáltatási területen működő vállalkozás esetében a nyitvatartási idő azok az időpontok lennének, amikor valakinek válaszolnia kellene a telefonra.

A Google azt ajánlja, hogy bizonyos vállalkozástípusoknak ne adjanak meg nyitvatartási idő információt — például azoknak, amelyek változó órákkal működnek vagy csak előjegyzés alapján (ez utóbbit is meghatározhatod a profiloldaladon).

Más a rendszer a Google irányelveiről beltéri szálláshelyek, iskolák és egyetemek, mozik, közlekedés és rendezvényhelyszínek esetében.

lokális checklist
Töltsd le a
Lokális Marketing
ellenőrzőlistát!

Hol jelennek meg a nyitvatartási idők?

A Google üzleti óráid meg fognak jelenni a GBP listádon a keresőmotor eredményoldalán (SERP):

A Google üzleti óráid a keresés idején befolyásolják, hogy a vállalkozásod nyitva vagy zárva van-e. Ezen kívül van egy külön szekció a rendszeres nyitvatartási időidnek.

A felhasználók kattinthatnak a "További órák" (ha a vállalkozásnak többféle típusú órája van beállítva) vagy a kis nyílra (ha a vállalkozás csak rendszeres órákat állított be) opcióra, hogy lássák a teljes, egész hétre szóló nyitvatartási időket egy vállalkozás esetében:

nyitvatartás bővebb

A Google Helyi Keresőben és a Google Térképen a vállalkozások megjelenhetnek nyitva vagy zárva státusszal, és az adott nap működési órái is meg fognak jelenni.

Nyitvatartási idők a Helyi Keresőben:

nyitva helyi kereső

Nyitvatartási idők a Google Térképen asztali gépen:

nyitvatartás desctop map

Amikor frissíted az üzleti óráidat, a Google gyakran kiemeli ezt a Cégprofilban. Elképzelem, hogy ez egy "bizalmi jelzést" küld az ügyfeleknek és a lehetséges ügyfeleknek, hogy a vállalkozás aktívan foglalkozik a részletek helyes megadásával.

 

Hogyan változtassuk meg az üzleti órákat a Google Cégprofilon

Az órákat külön-külön kell hozzáadni a hét minden napjára, és több bejegyzést is létrehozhatsz ugyanazon a napon, ha például szünetet tartasz a nyitvatartási időben.

Keresd meg a vállalkozásod nevét a Google Keresésben, majd kattints az "Adatok szerkesztése" gombra:

cegprofil beallitas

Ezután kattints az "órák sorára", hogy lásd a hétfőtől vasárnapig tartó napokat. Itt megadhatod a rendszeres nyitvatartási idődet.

nyitvatartás szerkesztés

Ha "szakaszos órákban" működsz — például, ha a vállalkozásod zár ebédidőben és/vagy vacsoraidőben, majd újranyit — akkor több bejegyzést is hozzáadhatsz minden napra. Ebben az esetben kattints a kis plusz jelre a kérdéses nap(ok) mellett, és add hozzá a második vagy harmadik órakészletedet.

Különleges órák / Ünnepi órák

A különleges órák lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy specifikus dátumokat — mint például közünnep vagy különleges események — egy rendszerestől eltérő nyitvatartási ütemtervvel jelöljenek meg.

Különleges nyitvatartási időt csak akkor adhatsz hozzá, ha beállítottad a rendszeres óráidat. Ezenkívül a különleges órák funkciót csak hat egymást követő napon való záráshoz használhatod.

Ha hét vagy több egymást követő napon kell bezárnod a vállalkozást, akkor át kell állítanod azt "ideiglenesen zárva" státuszra.

Hol jelennek meg a Google üzleti különleges órák?

A különleges óráid a beállított dátumok szerint kerülnek hozzáadásra a nyitvatartási időidhez, és ezek közvetlenül megjelennek a Helyi Csomagban, a Helyi Keresőben, a Google Térképen és a Cégprofilban.

Az alábbi példában a "különleges órák" egy konkrét következő heti napot jelölnek, amikor a vállalkozásnak zárva kell lennie.

Amikor elérkezik a kérdéses dátumot tartalmazó hét, a vállalkozás az adott napon "zárt" státusszal jelenik meg:

A Google Cégprofil "Különleges órák" / "Ünnepi órák" hozzáadása és frissítése

A különleges/ünnepi óráid szerkesztéséhez kezdd a vállalkozásod nevének Google Keresésben történő keresésével, majd kattints az "Adatok szerkesztése" gombra.

Kattints az "Órák" fülre, majd keress rá a "Ünnepi nyitvatartási órákra"

nyitvatartás rendkívüli

Ezen órák megváltoztatásához egyszerűen kattints erre a szekcióra. Itt szerkesztheted a meglévő dátumokat vagy kattinthatsz az "Új dátum hozzáadása" gombra az alján, választhatod a dátumokat a naptárból, és hozzáadhatod az adott dátumokra vonatkozó nyitvatartási és zárási időket.

A Google rendelkezik egy ünnepi listával régiók szerint és gyakran értesítéseken keresztül sürgeti a vállalkozásokat, hogy ellenőrizzék és frissítsék az ünnepi óráikat.

További órák

A "további órák" lehetőséget ad egy vállalkozásnak arra, hogy specifikus szolgáltatásokhoz külön órakészletet adjon hozzá.

A Google azt állítja, hogy „általában a ’további órákat’ a fő nyitvatartási idők egy részhalmazaként kell beállítani”, de láttam már vállalkozásokat, amelyek például ’online működési időt’ is hozzáadnak a rendszeres nyitvatartási időkön kívül.

Ezek a "további órák" lehetőségek:

  • Hozzáférés

  • Reggeli

  • Brunch

  • Házhozszállítás

  • Vacsora

  • Autós kiszolgálás

  • Happy hour

  • Időseknek szóló órák

  • Konyha

  • Ebéd

  • Online működési idő

  • Átvétel

  • Elvitel

Hol jelennek meg a "további órák"?

Ez az opció akkor jelenik meg, ha a Cégprofilodban a "további órákra" kattintasz:

nyitvatartas bovebb

Fontos megjegyezni, hogy a "további órák" kategóriák használata a rendszeres működési időn kívül nem befolyásolja a vállalkozásod nyitvatartási idejét a keresési eredmények oldalán (SERP), amely kizárólag a rendszeres nyitvatartási időkből származik.

Például, ha azt állítod, hogy az 'online működési időd' 7-től 9-ig van, de a rendszeres működési időd 9-től 15-ig tart, és valaki 14:45-kor ellenőrzi a vállalkozásodat, azt fogja látni, hogy "Hamarosan zár" és 9-kor nyit.

További órák hozzáadása és frissítése

Mint a ’különleges óráknál’, a ’további órák’ sem jelennek meg, ha nincsenek beállítva a rendszeres nyitvatartási idők. Ezt közvetlen szerkesztéssel és a Google Cégprofil Menedzserben is megteheted.

Közvetlen szerkesztéssel

A "további órák" közvetlen szerkesztéssel történő hozzáadásához navigálj az "órák" szekcióhoz a közvetlen szerkesztő felületen. Válaszd ki az óratípust, amit hozzá szeretnél adni az adott gombra kattintva:

nyitvatartas további órák

Ezután hozzáadhatod az adott szolgáltatáshoz tartozó órákat. Ahány "további óra" típust relevánsnak tartasz a vállalkozásod számára, annyit hozzáadhatsz.

Hogyan zárjam be ideiglenesen a vállalkozásom?

Ha több mint hat napig leszel zárva, akkor az üzletedet ’ideiglenesen zártra’ kell állítanod. Ezt megteheted a közvetlen szerkesztési felületen vagy a Google Cégprofil Menedzserben is.

Egyszerűen keresd meg a vállalkozásod nevét, kattints az "Adatok szerkesztése" gombra, válaszd az "Órák" lehetőséget, majd válaszd az ’Ideiglenesen zárva’ opciót:

nyitvatartás ideinglenesen zárva

 

Egy ideiglenesen bezárt vállalkozás Cégprofilján megjelenik az "Átmenetileg zárva" felirat.

A Helyi csomag (Map Pack) felületen is megjelenik a felirat.

Mi van, ha a vállalkozásom "csak időpontfoglalással" elérhető?

Ha a vállalkozásod csak időpont egyeztetéssel működik, erre a Google-nak nincsen külön beállítási lehetősége.

Ebben az útmutatóban a Google azt javasolja, hogy az ilyen típusú vállalkozások ne adjanak meg nyitvatartási időt a Google Cégprofiljukon.

Ezt közvetlen szerkesztési interfészen belül a "Vállalkozási információk" szekciónál jelölheted be.

nyitvatartás ideinglenesen zárva

A Google Cégprofil Menedzserben nincs megfelelő opció, itt a nyitvatartási időknél kell bejelölnöd, hogy zárva vagy:

nyitvatartási órák zárva

Ha ezt megteszed, a nyitvatartási idők nem fognak megjelenni a Cégprofil listázásodon.

Segítség – Valaki állandóan megváltoztatja az nyitvatartási időmet!

Mint sok más elem a Google Cégprofilban, a nyitvatartási idők is ki vannak téve harmadik féltől érkező szerkesztéseknek.

Lehet, hogy egy Google felhasználó változtatja meg a nyitvatartási időidet. Ezt néha láthatod, ha inkognitó módban keresel rá a vállalkozásodra.

De az is lehet, hogy a Google egy harmadik féltől származó weboldalról húz adatokat, tehát ellenőrizd az olyan helyeken történő vállalkozási listázásaidat, mint a Yelp és a Facebook, hogy nem-e onnan kapja az érvénytelen nyitvatartási időket.

Ha a Google elfogad bármilyen harmadik féltől érkező szerkesztést, akkor – ha feliratkoztál az értesítésekre – kapsz egy e-mailt a Google-tól, amelyben azt írják, hogy a nyitvatartási időid megváltoztak.

Ha frissítened kell az óráidat, közvetlen szerkesztéssel teheted meg. A Google figyelmeztet, hogy akár három napba is telhet, mire ellenőrzik és közzéteszik a változásokat, úgyhogy győződj meg róla, hogy mihamarabb elvégzed a szükséges változtatásokat!

Összegzés

Ha eddig nem voltál tisztában azzal, milyen fontos naprakészen tartani a nyitvatartási időidet, most már az vagy.

Ahogyan látod, a nyitvatartási idő viszonylag könnyen frissíthető közvetlenül a felületen keresztül. Azonban ezen a ponton még mindig a Google Cégprofil irányítópultra kell menned, hogy különleges órákat adj hozzá.

 

Lokális Facebook csoport

Lokális marketing facebook csoport