Mi az a Google Cégprofil?

Mi az a Google Cégprofil?

Elgondolkodtál azon valaha, hogy a Google hogyan tudja megmutatni neked egy üzletet vagy szolgáltatást a közeledben, még akkor is, ha nem adsz hozzá 'a közelemben' kifejezést a keresésedhez?

Ez nem keresőmotoros varázslat. Sok helyi vállalkozás, amely megjelenik a Google keresési eredményeiben, egyszerűen csak egy dolgot tett: igénybe vette a Google Cégprofil szolgáltatást (korábban ismert mint Google My Business/ Google Cégem).

Te is kihasználhatod ezt az erős SEO eszközt – és megmutathatod az üzletedet azoknak, akik a közeledben szeretnének termékeket vagy szolgáltatásokat vásárolni.

Mi az a Google Cégprofil és mit csinál?

A Google céges profil egy ingyenes eszköz, amit a vállalkozások jobb helyi marketing elérésének eszközeként használnak.

Lehetőséget kínál egy egyszerű módszerre, hogy létrehozzanak, kezeljenek és optimalizáljanak információkat, amelyek az ő vállalkozásukra jelennek meg a Google keresési eredményeiben, a Google Térképen és (néha) a Google Shoppingban.

Amikor valaki helyi szolgáltatásokat vagy vállalkozásokat keres, a te adataid – mint például a neved, címed, nyitvatartási időd, és weboldalad – egy érdeklődő közönség számára lesznek láthatóak.

 

Hol jelenik meg a Google Cégprofil az interneten?

A Google üzleti információi több keresési tulajdonságban is megjelennek, attól függően, hogy milyen típusú keresést végez a felhasználó.

Google tudás panel (Google Knowledge Panel)

Ha a vállalkozásod nevét használják keresési kifejezésként, az adataid a Google Cégprofilból egy dobozban jelennek meg, ami a keresési eredmények jobb oldalán található. Ez hasznos információkkal szolgál a helyi kereső felhasználóknak a vállalkozásodról, mint például a fizikai cím, a kapcsolattartó telefonszám és a nyitvatartási idő.

Google helyi csomag (Google Local Pack)

Azok a keresőfelhasználók, akik egy adott típusú helyi vállalkozást keresnek a Google-ben, a Google Cégprofilból származó információkat látják egy lista alakjában, egy térkép alatt a keresési eredményekben. Ezt a területet Google Helyi Csomagnak (Google Local Pack) nevezik. Minden vállalkozásra megjelenített információ a Google Cégprofilból származik.

Térképes kereső (Local Finder)

A "További helyek" (More places) gombra kattintva a Helyi Csomag alatt, a felhasználót a Helyi keresőhöz (Local Finder) viszi, amely több olyan vállalkozást is megjelenít az adott területen, amelyek megfelelnek a lekérdezésnek, térképpel együtt. A Helyi Kereső azonban nem ugyanaz, mint a Google Térkép!

lokális checklist
Töltsd le a
Lokális Marketing
ellenőrzőlistát!

Google térkép (Google Maps)

Keresés aGoogle Térképen a felhasználót egy olyan vállalkozáslistához vezeti, ami hasonló a Helyi Keresőhöz, a kulcskülönbség azonban egy nagyobb földrajzi terület. Mint a Helyi Csomag és a Helyi Kereső esetében, bármelyik vállalkozásnévre kattintva megjelenik a tudáspanel.

google térkép tudáspanel

 

Ki jogosult a Google Cégprofilra?

A Google Cégprofil 2014-ben indult útjára (Akkor Google Cégem néven), hogy az egy helyen segítse a helyi vállalkozásokat kitűnni. Hivatalos bejelentésében a Google azt mondta, hogy a vállalkozások számára ez „egy ingyenes és egyszerű módja annak, hogy megtalálják és kapcsolatba lépjenek a vásárlóikkal, akárhol is vannak.”

Nem minden vállalkozás jogosult, szóval mielőtt nekiesnél, meg kell győződnöd, hogy jogosult vagy-e egy Google Cégprofilra, amit a hivatalos ismertetésből is megtudhatsz.

Nem szükséges, hogy saját vállalkozási weboldalad legyen ahhoz, hogy igénybe vedd a Google Cégprofilt. Sőt, a Google Cégprofil segítségével létrehozhatsz egy alapvető, mobilra optimalizált weboldalt, kizárólag a Google Cégprofilodból származó adatok és tartalmak felhasználásával. (Ezt a lehetőséget elkezdte visszavenni a keresőóriás, már nem olyan egyértelmű a szándéka, hogy ide terelje a vállalkozásokat.)

Szükséged van egy olyan vállalkozásra, amely érintkezik az ügyfelekkel – vagy a vállalkozás helyszínén, vagy máshol, például az ügyfelek otthonában vagy egy másik helyszínen.

Tehát az jogosult profilra, aki:

  • Fizikai üzlete van és ott találkozik az ügyfelekkel

  • Területen szolgáltat és úgy találkozik az ügyfelekkel

Csak online működő vállalkozások nem jogosultak Google Cégprofilra.

Miért van szükségem Google Cégprofilra?

A Google Cégprofil egy ingyenes eszköz, tehát magad is beállíthatod anélkül, hogy a marketing költségvetésedből kellene rá költened. Cserébe számos előnyt kínál, amelyek növelik a vállalkozásod bevételét, segítve, hogy több eladást generálj.

Növelt láthatóság a Google keresésekben és a Google Térképen

A Google azt állítja, hogy az emberek négyötöde a keresőt használja helyi vállalkozások keresésére, és a helyi keresési rangsorolási tényezők tanulmányai bizonyítják, hogy a listázási információk közvetlenül befolyásolják, hogy mennyire látható a vállalkozásod a Google helyi csomagjában, a Tudás panelen, és a Google Térkép eredményekben.

Gondolj a Google Cégprofilodra, mint egy társkereső profilra. Ez a lehetőséged, hogy megismertesd mind a Google-t, mind a helyi fogyasztókat azzal, hogy megosztasz minden információt, ami egyedivé teszi a vállalkozásod:

  • Ki vagy? Az alapok, mint a neved, helyszín és nyitvatartási idő.

  • Mit csinálsz? Vállalkozási kategóriák, elsődleges és másodlagos.

  • Miért válasszalak téged? Adj meg egy meggyőző leírást, csinos képeket és dicsekedj az online értékeléseiddel.

Ezek az adatok segítenek a Google-nak megérteni, mit csinálsz és hol vagy, segítve döntésében, hogy mikor és hol mutassa meg a vállalkozásod az embereknek.

Segít több üzletet szerezni

Helyi vállalkozásként valószínű, hogy valaki más is ugyanazt az árucikket árulja vagy rendelkezik ugyanazzal a szaktudással a városodban vagy városkádban.

A Google Cégprofilok könnyű összehasonlítást tesznek lehetővé a hasonló szolgáltatók és kiskereskedők között. A listák szabványosítottak, így a keresők gyorsan leszűkíthetik a választékukat és eldönthetik, ki felel meg legjobban az igényeiknek.

Ez teszi a Google Cégprofilot egy felbecsülhetetlenül értékes SEO eszközzé azok számára, akik újak a területen vagy helyi lakosok, akik először keresnek egy terméket vagy szolgáltatást.

Bemutatja az értékeléseidet

Nem titok, hogy az online értékelések erős értékesítési eszközök. Olyan ajánlások, amelyek értékes információkkal szolgálnak az embereknek arról, hogy érdemes e vállalkozásodnál elkölteni pénzüket.

A többi ember visszajelzései rendkívül értékesek egy ismeretlen vállalkozás esetében, és egy nem annyira biztos afogyasztót egy megerősített vevővé tehetnek.

A Google Cégprofil gyors és egyszerű válaszadást tesz lehetővé az értékelésekre, és könnyen nyomon követheted, hogy mit mondanak a márkádról.

Hasznos információkat kínál a közönségedről

Az 'Teljesítmény' a Cégprofil irányítópulton és a 'Performance' a 'Promote' szekcióban a közvetlen szerkesztési felületen hasznos információkat kínálnak a közönséged viselkedéséről és a vállalkozásod teljesítményéről a keresésben.

Ezek az adatok elárulhatják, hogy a felhasználók kifejezetten a vállalkozásod nevét keresik-e, vagy más keresési kifejezéseken keresztül találnak rád. Az "Insights" segítségével nyomon követheted, hogy a fogyasztók milyen lépéseket tesznek a profilod megtekintése után, például útvonaltervezést kérnek vagy felhívnak.

Jelenleg a Cégprofil irányítópult csak hat hónapnyi adatot tárol. Ha tovább szeretnél visszatekinteni, egy audit eszközt kell használj.

cégprofil teljesítményi adatok

Mik a Google Cégprofil jellemzői?

Miután igénybe vetted és megerősítetted a Google Céglistádat, hozzáférhetsz egy egész sor funkcióhoz. Az ilyen jellemzők közé tartozik:

  • Vállalkozásleírás, amely többet mond el a helyi keresőfelhasználóknak a vállalkozásodról és a tevékenységedről

  • Kérdések és válaszok a helyi fogyasztóktól

  • Vélemények

  • Bejegyzések frissítések, események és ajánlatok megosztására

  • Fotók és videók, mind saját magadtól, mint vállalkozás tulajdonostól, mind a fogyasztóktól

  • Hasznos információk, mint a nyitvatartási idő és az elérhetőségi adatok

  • Foglalások és időpont-egyeztetések

Hogyan használjam a Google Cégprofilt?

Vállalkozás tulajdonosként használhatod a Google Cégprofilt hasznos információk, hírek, frissítések és ajánlatok megosztására a helyi fogyasztókkal. Miután visszaigazoltad a profilodat, ki kell töltened az informácikat, beleértve a nyitvatartási időt, az elérhetőségi adatokat, a vállalkozásod fotóit, és egy leírást arról, hogy mit is csinál a vállalkozásod (kategóriákat), milyen szolgáltatásokat vagy termékeket kínál.

Miután az alapinformációkat kitöltötted, rendszeresen be kell jelentkezned, hogy válaszolj a véleményekre, válaszolj a kérdésekre, feltölts új fotókat, és megosztod a Bejegyzéseket (kisebb frissítéseket a vállalkozásodtól, esemény információkat, vagy ajánlatokat).

Hogyan használják a fogyasztók a Google Cégprofilt?

A fogyasztók a Google Cégprofilt használják helyi vállalkozások megtalálására, összehasonlítására és hasznos információk elérésére, mint a nyitvatartási idő, más ügyfelektől származó vélemények, útvonalak az üzletekbe és elérhetőségi adatok. A fogyasztók szintén megoszthatják a visszajelzéseiket a vállalkozásodról vélemények és javasolt szerkesztések formájában, és feltölthetik a saját képeiket és videóikat, amelyek bemutatják az üzleteidben, termékeidben vagy szolgáltatásaiddal kapcsolatos tapasztalataikat.

Többek között én is a Helyi idegenvezető programnak köszönhetően láttam meg a Lokális Marketingben rejlő lehetőségeket. Mára minteg 8000 fotómat 133 milliószor mutatta meg a Google a felhasználóknak. A Profilomat követheted, vagy megnézheted.

helyi idegvezető profil

Mit tegyek fel a Google Cégprofilomra?

A Google Cégprofilodban tartalmaznod kell hasznos helyi információkat a vállalkozásodról, beleértve a pontos címet, telefonszámot, weboldal URL-t és nyitvatartási időt. Szintén részletezned kell a termékeidet és szolgáltatásaidat, hasznos képekkel és videókkal együtt.

Az alapinformációk frissítése után célként tűzd ki, hogy válaszolsz azokra a kérdésekre, amelyeket a fogyasztók küldenek, és rendszeres frissítéseket osztasz meg a vállalkozásodról Bejegyzések formájában. Ezek lehetnek új termék- vagy szolgáltatásindítások, a nyitvatartási idő változásai, az új csapattagok hozzáadása, vállalati mérföldkövek, új blogbejegyzésekhez való hivatkozások, és a futó különleges ajánlatok vagy promóciók.

A cégprofilnak tükröznie kell vállalkozásodat, valamint eközben a Google számára is információkat szolgálatat.

Mi a Google Cégprofil célja?

A Google Cégprofil segít a helyi keresőfelhasználókat összekapcsolni a megfelelő helyi vállalkozásokkal, amikor specifikus termékekre és szolgáltatásokra van szükségük. Fontos szerepet játszik a helyi keresésben, mindeközben a Google Cégprofilok információit használják a keresési eredmények előállításához. Az információk megkönnyítik a helyi fogyasztók számára, hogy megtalálják és kapcsolatba lépjenek veled.

 

Ingyenes a Google Cégprofil használata?

Igen, teljesen ingyenes a Google Cégprofil használata. Nincs költség a vállalkozásod lista igénybevételéhez, és nincs díj semmilyen Google Cégprofil funkció használatához sem, beleértve a véleményeket, Bejegyzéseket, fotókat és Insights-ot.

Szükséges a Google Cégprofil?

A Google Cégprofil rendkívül előnyös az arra jogosult helyi vállalkozások számára. A listád segíthet abban, hogy kiemelkedőbben jelenj meg a helyi keresésekben és láthatóbb légy a helyi fogyasztók számára. Ha azt tervezed, hogy bővíted a vállalkozásodat és több helyi fogyasztót vagy forgalmat szeretnél az üzletedbe, a Google Cégprofil abszolút szükséges.

 

 

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport