Mi az a helyi SEO

Mi az a helyi SEO?

Ha online láthatóbb akarsz lenni a helyi fogyasztók számára, meg kell ismerned a helyi keresőoptimalizálást (SEO). A Google keresések 46%-a azok által történik, akik helyi területen termékek, szolgáltatások vagy információk után kutatnak, tehát a helyi keresési jelenlét javítása egyértelműen előnyös lehet az üzletednek.

 

Mi a helyi SEO és hogyan működik?

A Helyi SEO egy marketing technika, amely segít a helyi vállalkozásoknak javítani láthatóságukon a Google helyi keresési eredményeiben. Azok a vállalkozások végzik, akik online könnyebben szeretnének megtalálhatóvá válni a helyi területen lévő fogyasztók számára. Ha egy adott városban vagy településen kívánsz termékeket vagy szolgáltatásokat eladni, ismerned kell a helyi keresési marketinget.

A helyi vállalkozások számára a SEO végrehajtásához olyan tevékenységeket fogsz végezni, amelyek növelik a helyi keresési láthatóságot. A legjobb gyakorlatok közé tartozik:

  • Google Üzleti Profiljának igénylése és optimalizálása (korábban Google My Business)
  • Hírnév kezelése
  • Weboldal optimalizálása
  • Hivatkozás építés
  • Alkalmazkodás a Google keresési változásokhoz
  • Helyi link építés
  • Spam elleni küzdelem

 

Ha jól csinálod, ez a típusú SEO segít a helyi vállalkozásnak abban, hogy jobban láthatóvá váljon a Helyi Csomagban, a Helyi Keresőben, a lokalizált organikus eredményekben és a Google Térképen. Ezt hívják "helyi rangsorolásnak", és a helyi rangsorolás követése kissé eltér a hagyományos rangsorolás követésétől.

Lokális találatok megjelenési módjai

Helyi csomag (Local Pack)

A Helyi Csomag a keresőmotor eredmények oldalának (SERP) tetején jelenik meg egy helyi keresés esetén. A listák egy térkép mellett jelennek meg, amelyen tűk jelzik az egyes üzletek helyét.

Helyi csomag kép

A Google Helyi Csomagban való szereplés nagyon előnyös. Ezek a legfelső rangsorú eredmények természetesen a legtöbb kattintást kapják, ami magasabb értékesítést és profitot eredményez.

A Helyi Csomag eredményei az Üzleti Profil alapján készülnek, nem pedig az üzlet saját weboldalán. Ennek megfelelően szükséged van egy jól optimalizált Üzleti Profilra, hogy ezen a helyen rangsorolhass.

lokális checklist
Töltsd le a
Lokális Marketing
ellenőrzőlistát!

Helyi kereső (Local Finder)

A Helyi Kereső egy kiterjedt lista az adott kereséshez releváns helyi üzletek Üzleti Profiljairól.

A Helyi Csomag alján található 'További helyek' gombra kattintva juthatsz el a Helyi Keresőhöz, amiről tudni kell, hogy nem a Google térkép.

2024-óta egy újabb megjelenést kapott és már nem hasonlít annyira a Google térképre.

Helyi Kereső kép

Lokalizált organikus eredmények

A lokalizált organikus eredmények a Helyi Csomag alatt jelennek meg. Hasonlóan néznek ki, mint a hagyományos organikus Google találatok, csak ezek rendezési alapja a lokális rangsorolási faktorok.

helyi csomag orgaikus

A listázási sorrendet a helyi keresési algoritmus határozza meg, és számos helyi rangsorolási tényezőn alapul, beleértve az oldalon belüli optimalizálást, véleményeket és bejövő linkeket.

Google Térkép

A Google Térképen sokkal hosszabb lista látható a helyi vállalkozásokról.

Az eredmények egy lista formájában jelennek meg az oldal bal oldalán, az üzletek helyszíneit pedig egy térképen jelenítik meg jobbra:

Google térkép kép tudáspanellel

Mozgathatod a térképet és használhatod a 'keresés ezen a területen' funkciót, hogy különböző helyszíneket fedezz fel.

 

Helyi SEO vs SEO: Mi a különbség?

Ha már nagy összegeket és energiát fektettél be a hagyományos keresőoptimalizálásba, az ötlet, hogy bele kell rakni egy csomó további munkát, ijesztő lehet. A jó hír az, hogy bár vannak a helyihez konkrétan kötődő dolgok, amelyekre koncentrálnod kell, még mindig rengeteg átfedés van.

Egy egyszerű módja annak, hogy ezt szétbontsd, az, ha megérted, hogy míg a SEO az összes organikus webhelyrangsor javítására összpontosít, a helyi SEO kifejezetten a helyi rangsorok javítására irányul. A helyi SEO-val technikailag még webhelyre sincs szükséged, mivel a Google Üzleti Profilja (a Google saját üzleti listázása) a helyi csomagban is rangsorolhat enélkül is.

Gondolj rá így:

  • A SEO (legyen az nemzeti vagy nemzetközi) a webhelyed javítására irányuló cselekedet, hogy szélesebb körben rangsorolhasson vagy akár nemzetközileg. Gondolj rá mint kizárólag e-kereskedelmi márkákra vagy nemzeti lapokra - webhelyek, amelyek szolgáltatást vagy terméket kínálnak, amelyet (majdnem) bárhol meg lehet vásárolni.

  • A helyi SEO viszont a webhelyed és a Google Üzleti Profilod javításának folyamata annak érdekében, hogy lehetőséget adjon a termékek vagy szolgáltatások rangsorolására egy adott területen. Ez ideális például éttermek, helyi szakmák vagy franchise-ok számára.

Ahol egy e-kereskedelmi márka kétségbeesetten szeretne magas helyezést elérni egy olyan kifejezésre, mint a ‘alkalmi ruha’, egy helyi bolt boldogabb lenne, ha a ‘alkalmi ruha [helyen]’ kifejezésre rangsorolna. Alább láthatod, mennyire különbözőek ezek a két SERP, egyszerűen a helyspecifikus kifejezés hozzáadása alapján.

Íme egy országos keresés az Magyarországon az "alkalmi ruha" szóra:

helyi keresés magyarországra

Itt egy helyi keresés Budapesten a "alkalmi ruha Budapesten" kifejezésre, amely a helyi csomagot mutatja:

mi a helyi keresés budapesten

A helyi SEO szempontjából a hagyományos SEO-val kapcsolatos összes dolgot továbbra is a legjobb végezni. Például azt szeretnéd, ha a webhelyed technikailag a lehető legstabilabb lenne. De vannak más dolgok is, amelyeket figyelembe kell venned, és ezt a cikket az összes ilyen tényező lefedésére készítettem.

Kinek van szüksége helyi SEO marketingre?

Jó kérdés, hogy milyen vállalkozásoknak van szüksége egyáltalán helyi keresésekre való optimalizálásra.

  • Helyi vállalkozások: általában téglából és habarcsból (esetleg fából) készült helyszínek, akik több ügyfelet szeretnének az utcáról. Tehát fizikai boltok
  • Több helyszínen működő márkák és franchise-ok és
  • Szolgáltatási területű vállalkozások (SABs)
  • SEO ügynökségek akik helyi ügyfelekkel dolgoznak

Mi a helyi SEO előnye?

A helyi SEO marketing növeli a láthatóságot a helyi keresési eredmények között. Ezért hasznos, ha több embert szeretnél elérni a helyi területeden, több gyalogos forgalmat szeretnél generálni, növelni a konverziókat, építeni a hírneved és növelni az üzleted.

1. Érj el több embert

A jobb láthatóság a helyi keresési eredmények között azt jelenti, hogy több ember fogja felfedezni az üzletedet. Innen a kereső felhasználó eljuthat a weboldaladra, felhívhat vagy úgy dönthet, hogy személyesen meglátogatja az üzletedet.

2. Generálj több konverziót

A keresési láthatóság növelésére tett intézkedések természetesen több látogatót vonzanak az üzleti webhelyedre – és a több webes forgalom több konverzióhoz vezethet (például eladások, előfizetések vagy szolgáltatási megkeresések).

Mivel az online fogyasztók gyakran megtalálják a szükséges információt a keresési eredményekben, nem mindig kell meglátogatniuk a weboldalad.

Ahogy alább láthatod, egy kereső elérheti az üzleti útvonalat és telefonon hívhat anélkül, hogy elhagyná a Google Keresést. Megtekinthetik a nyitvatartási időt és más részleteket is az üzletről:

tudáspanel konverziós gombok

 

3. Építsd a hírneved

Függetlenül az üzlettípustól, a pozitív hírnév elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez. A helyi keresőmarketing végzése segíthet egy pozitív, nyilvános profil kialakításában.

A rendszeresen szerzett új online vélemények az online hírneved egyik legfontosabb aspektusa, mivel ismert, hogy fontos szerepet játszanak a fogyasztói döntéshozatalban. Az új vélemények állandó beáramlása ismert helyi SEO rangsorolási tényező, így ez egy win-win tevékenység.

Az Útmutató a Google üzleti véleményekhez további információt nyújt arról, hogy miért előnyös a vélemények gyűjtése és tippeket ad arra, hogyan szerezhetünk többet közülük.

 

Hogyan működik a helyi SEO?

A helyi keresési láthatóság javítása érdekében rendszeresen számos marketingtevékenységet kell végezni.

Vállalkozási profil kezelése és optimalizálása

A vállalkozási profil beállítása bármely sikeres helyi SEO stratégia alapvető része. Ha a vállalkozás még nem igényelte ingyenes Google cégprofilját, akkor nem jelenik meg a Helyi csomagban, a Helyi keresőben vagy a Google Térképen. Mondhatni minden tevékenység hasztalan, nem leszel jelen a helyi keresési listákon!

A profil beállítása után az első optimalizálási feladatok, mint például a fényképek hozzáadása és a kulcsszóval optimalizált vállalkozási leírás megírása, el kell végezni.

Előre haladva a Google cégprofil folyamatos monitorozása és optimalizálása rendszeresen szükséges:

  • Információ naprakészen tartása
  • Új fényképek és videók hozzáadása
  • Rendszeres Google bejegyzések megosztása
  • GBP kérdések és válaszok kérése és válaszolása
  • Google értékelések kérésre és válaszra

Hírnév építése

Ahogyan azt már láttuk, a hírnév kezelése a helyi SEO stratégia kulcsfontosságú összetevője. Ezt főként vélemények megszerzésével és a márkaszemélyiség online kifejezésével érjük el, például közösségi média tevékenységünkön és e-mail marketingünkön keresztül.

Amikor értékeléseket szeretnénk szerezni, ezzel a kiváló ügyfélszolgálattal kell kezdeni. Ha tudja, hogy valójában nem érdemel ötcsillagos értékeléseket, akkor ne is számítson rájuk!

Nagy hangsúlyt kell fektetned az értékelések kezelésébe és pozitív vendégélmény kialakításába!

Értékelések

Ahogy az értékelések megjelennek, alapvető fontosságú, hogy időben és szakmailag válaszolj rájuk.

Az értékelés kezelése nagy feladat, de gyakran nagy jutalmat is kínál. Nagy segítséget nyújthat egy értékelésbekérő szoftver használata, ami a gyűjtés és válaszolás folyamatát is megkönnyíti. Mára már olyan eszközök is rendelkezésre állnak, mellyek AI segítségével szűrik az értékeléseket, még válaszolnak is rájuk a vállalkozás nevében.

A közösségi média és az e-mail marketing tevékenysége is erősíti a márkahírnevét. Ügyelj arra, hogy a márka és az üzenet mindig előtérben legyen, és hogy az online közösséggel való interakció során mindig professzionális, de barátságos hangnemet alkalmazz.

Webhely optimalizálása

A weboldal helyi keresési algoritmus számára történő optimalizálása alapvető. Ehhez:

  • Értékes tartalom létrehozása;

  • Belső linkek építése;

  • Mobilra optimalizált design kialakítása;

  • Kép és tartalom metaadatok optimalizálása; és

  • Pozitív felhasználói élmény biztosítása.

 

Értékes tartalom létrehozása

Magas minőségű, releváns tartalom létrehozása a weboldal számára a helyi SEO kritikus összetevője. A tartalom több formában is megjelenhet, például blogbejegyzések, videók, podcastok, animációk formájában. Hasznosnak kell lennie a közönség számára, ezért először helyi kulcsszó-kutatást kell végezni és tisztában kell lenned azzal, hogy mire van szüksége a közönségnek.

A nagyszerű tartalom segít bejövő linkeket generálni a weboldalra, ami egy másik helyi keresési rangsorolási tényező.

Belső linkek építése

A belső linkek építése az oldalon egyszerű, de hatékony lépés, amelyet könnyű elhanyagolni és sokan meg is teszik. A belső linkek azok, amelyek az oldal egyik részéről egy másikra mutatnak. Segítenek a Google-nek jobban megérteni a weboldaladat, így könnyebb az oldal pontosan megjeleníteni a helyi keresési eredményekben.

Belső linkek hozzáadásakor győződj meg róla, hogy minden link releváns oldalra mutat ésszerű horgony szöveggel. Fontos, hogy a számodra értékes oldalak felé tereld a látogatót. Ebben a cikkben is szép számmal helyeztem el belső linkeket.

Mobilra optimalizált felületek

A mobilra optimalizált weboldal az, amelyik minden képernyőméreten, belefér a tartalom és azt a felhasználó gyorsan és jól tudja használni.

 Egy mobilra optimalizált weboldal olyan, ami jól néz ki és tökéletesen működik minden képernyőméreten, beleértve a kisebb mobiltelefonokat is.

A Google mobilbarát tesztjét használhatod annak ellenőrzésére, hogy mennyire reszponzív az oldalad mobil eszközökön. A direkt tesztelés megszűnt, de a Search Console felületet használhatod a hibák feltárására.

2021-ben a Google bevezette az oldalélmény frissítést, amely számos felhasználói élménnyel kapcsolatos tényezőt vesz figyelembe. A weboldal tulajdonosoknak ellenőrizniük kell az "oldalélmény pontszámukat" a Google Search Console-ban. Ennek a frissítésnek fontos része a Core Web Vitals, és ezt prioritásként kell kezelni, amikor a mobil reszponzivitásról van szó.

Képek és tartalmi metaadatok optimalizálása

A vonzó képek vizuálisan vonzóvá teszik weboldaladat. A kiváló minőségű, releváns képek kiválasztása mellett mindig optimalizálnodis kell képeket a kereséshez, helyhez.

A képoptimalizálás magában foglalja a kulcsszavak használatát a fájlnévben, valamint az alt szöveg és egy leírás hozzáadását – ez nagyszerű a keresési felfedezéshez és hozzájárul a webes akadálymentesítéshez. Győződj meg arról is, hogy képeid optimális méretűek és formátumúak, hogy ne lassítsák le weboldalt.

A tartalmi metaadat segít bemutatni weboldal tartalmát a keresőmotorok számára. Ez magában foglalja az olyan attribútumok használatát, mint a cím címkék és a meta leírások.

Bölcs dolog időt szánnod arra, hogy végigmenj weboldalon, és biztosítsd, hogy optimalizáltak képek és tartalom.

Pozitív felhasználói élmény biztosítása

A pozitív felhasználói élménynek mindenekelőtt kell állnia. Ez nem csak a helyi SEO kampányod előnyére válik. Ha valaki nem találja meg, amit keres weboldalon, mert például a felület zavaró, akkor majdnem biztosan visszatér a keresési eredményekhez és egy versenytárs oldalát látogatja meg helyette.

 

Helyi hivatkozások építése

A helyi hivatkozások harmadik féltől származó oldalakon található említések a vállalkozás nevéről, címéről, telefonszámáról és weboldaláról (NAPW), mint például véleményező platformokon és üzleti könyvtárakban jelentik a helyi hivatkozásokat. A lényege, hogy ha népszerű a weboldalad a környékeden, illetve benne van a helyi céges adatbázisokban, akkor érdemes azt a találati listákon is megjeleníteni.

Ezen kívül a helyi hivatkozások segítenek a Google-nak megerősíteni a vállalkozásoddal kapcsolatos bizonyos adatokat, emellett esetlegesen hasznos linket is kaphatsz, amely tovább növelheti a helyi keresési motor láthatóságodat.

A helyi hivatkozások több forgalmat is hozhatnak az üzlethez. Ezek a listák számos hasznos információt nyújtanak, mint például vélemények, útvonaltervezés, nyitvatartási idő és képek. Ez segít a vállalkozásnak átfogóbb profilt létrehozni és segít a keresőnek a legjobb választás megtalálásában.

 

Versenytársaid keresési listáinak figyelése

Figyeld meg a versenytársaidat, hogy megértsd, miben jók, és hogy szükség esetén módosítsd a saját stratégiádat.

Koncentrálj a tartalom típusára, amit létrehoznak, a kulcsszavakra, amelyekre céloznak, és arra, hogy honnan szereznek hátsó linkeket. Jó ötlet megvizsgálni, hogy hol vannak hivatkozásaik, és milyen a véleményprofiljuk.

 

A Google változásainak nyomon követése és kihasználása

A Google folyamatosan változtatja keresési algoritmusait, gyakran hivatalos figyelmeztetés nélkül. A keresési eredmények volatilitásának figyelemmel kísérése jó módja annak, hogy tájékozottak maradj a lehetséges algoritmus-frissítésekről. Sok rangsorolási változás jelezheti, hogy valami megváltozott, ami azt jelenti, hogy esetleg meg kell változtatnod az SEO stratégiádat.

Helyi linképítés

A linképítés az egyik legfontosabb rangsorolási tényező a helyi SEO számára. Segíti a keresőmotorokat a vállalkozás helyi relevanciájának megértésében, miközben bemutatja a tartalom értékét, amely a linket generálta.

Helyi linképítés megkezdéséhez prioritásként kezeld a jó minőségű tartalom létrehozását, ellenőrizd, hogy a versenytársaid honnan szereznek linket, lépj kapcsolatba más közeli vállalkozásokkal és építs helyi hivatkozásokat.

Spam elleni küzdelem

Ahhoz, hogy növeljék a helyi keresési láthatóságukat, kevésbé becsületes vállalkozások lehet, hogy spammy taktikákhoz folyamodnak. Ez magában foglalhatja a kulcsszavak túlzott ismétlését az üzlet nevében, pontatlan helyinformációk listázását vagy teljesen hamis fiókok létrehozását.

Bár frusztráló lehet, ha egy spam profil túlszárnyal téged, van lehetőséged visszavágni. Ha úgy gondolod, hogy egy vállalkozás megsérti a Google irányelveit, bejelentheted.

A spam elleni küzdelem időigényes, de rendkívül érdemes lehet, ha ez előrébb tolja a profilodat a rangsorban.

Helyi SEO jelentések

Ha helyi ügyfelekkel dolgozó marketingszakember vagy, akkor fontos, hogy jelentéseket készíts a haladásról. Ez egyszerű módja annak, hogy az ügyfeleidet naprakészen tartsd tevékenységeidről és bemutasd értékedet.

Jelentéseid tartalmazhatnak olyan kulcsfontosságú mutatókat, mint a webforgalom, a konverziós arány, a keresési rangsorok, az új linkek és a visszapattanási arány. Azonban az általad nyomon követett és jelentett adatok ügyfélenként változnak attól függően, hogy milyen specifikus célja

 

Ha megértetted mire jó a helyi SEO, most itt az ideje, hogy elovasd a következő fejezetet amiben megmutatom milyen előnyökkel jár a helyi SEO.

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport