Lokális linképítés hatékonyan

Lokális linképítés hatékonyan

Ha egy helyi vállalkozást marketingelsz online, minőségi helyi linkek szerzése nem csak a helyi SEO szempontjából jó, hanem az üzlet szempontjából is.

Lehet, hogy nem azon tűnődsz, hogy „még mindig releváns-e a linképítés a SEO számára?”, de talán azon, hogy valóban megéri-e befektetni olyan linkek építésébe, amelyek nem hoznak azonnali SEO előnyöket.

Az ismeretterjesztés egy gyakran figyelmen kívül hagyott előnye a helyi linkek szerzésének. Amikor a leendő ügyfelek vagy ügyfelek elkezdik a kutatási és felfedezési fázisukat, válaszokat, forrásokat, oktatást, adatokat, véleményeket és betekintéseket keresnek olyan forrásokból, amelyeket ismernek, szeretnek és/vagy megbíznak bennük. Ezen forrásoktól származó linkek szerzése rendkívül hatékony módja lehet annak, hogy felkerülj a radarjukra.

Például egy link egy helyi kereskedelmi és iparkamarától olyan hatást fejthet ki, mint a keresési láthatóság ezen helyi kamara tagsága között. Ha egy vállalkozás vagy, és más vállalkozások elé akarsz kerülni, egy link egy kereskedelmi és iparkamara oldalról, blogbejegyzésről vagy hírcikkről célzott, hatékony láthatóságot biztosít, és közvetlenül a helyi vállalkozási döntéshozók látóterébe helyezi a vállalkozásodat. Nem ez az, amit végső soron is el akarsz érni a helyi SEO-d javításával?

A céges adatbázisok és véleményező oldalak is hasznosak. Íme egy példa valakinek, aki a legjobb helyet keresi hús vásárlására Budapesten:

linképítés cégatabázis

Mi az a helyi linképítés?

A helyi linképítés más helyi weboldalaktól származó linkek megszerzését jelenti, például híroldalakról, más helyi vállalkozásokról vagy helyi irányítókról. A lényeg egy helyi linknél az, hogy olyan oldalról kell jönnie, amelyik helyspecifikus a saját működési területedhez képest.

Hogyan hozzak létre egy helyi visszamutató linket?

Ha azt mondják neked, hogy menj ki és építs helyi linkeket, az ijesztő lehet. De az igazság az, hogy rengeteg utat lehet felfedezni, ha tudod, hol kell keresni.

Helyi linkek megszerzése üzleti irányítókból és értékelő oldalakról valójában a belépőjegy a helyi linképítéshez az ismertség érdekében. Azt illetően, hogy mely oldalakat kell prioritálni, kezdd azokkal az irányítókkal, amelyek a legkiemelkedőbben jelennek meg a releváns ismertségi keresési lekérdezésekben. Ezek valószínűleg tartalmazzák a főbb hivatkozási oldalak (pl. Yelp) kombinációját, valamint vertikálisspecifikus üzleti listázási oldalakat (pl. egy jogi irányító, mint a FindLaw).

Az irányítókon kívül más „helyi linkek az ismertségért” opciók is vannak:

  • Helyi blogok (hozzászólás és kommentelés)

  • Helyi hírek

  • Helyi közösségi fórumok

Még ha a kereső most nem is készül vásárolni, ezekről az oldalakról származó linkek megerősítik a márkaismertséget, és bizalmat és megbízhatóságot építenek.

Még érdemes megemlíteni, hogy miközben itt a tényleges helyi hiperszöveges linkekre koncentrálunk, semmiképpen sem szabad figyelmen kívül hagyni a link nélküli hivatkozásokat.

Az ismertség építése mellett a helyi linképítés hatékony módszer a minősített vezetékek megszerzésére is. Helyi partnerek azonosítása, akik hasonló célcsoporttal rendelkeznek, mint te, nagyszerű módja annak, hogy mind linkeket, mind vezetékeket generálj.

lokális checklist
Töltsd le a
Lokális Marketing
ellenőrzőlistát!

Kilenc lokális linképítési taktika

A lokális linkek építése az üzleti életben nem csak arról szól, hogy "ott legyél" a helyi közösségedben. Azt mondják, hogy a legjobb linkek a nagyszerű kapcsolatokból születnek.

1. Keress helyi szponzorációs lehetőségeket

A helyi szponzorációk jó példái lehetnek. Használd a linkeket egy szponzorációs oldalról, hogy vezess leadeket egy olyan ajánlatra, amely nagyon releváns a támogatott csoport, szervezet vagy csapat számára. Gondolj arra, mint helyi sportboltok, amelyek helyi ifjúsági sportcsapatokat támogatnak és csapat-specifikus kedvezményeket kínálnak, például.

Ha nem vagy benne biztos, hogyan találj szponzorációs lehetőségeket, végezz egyéni kereséseket a célpont területén:

Szintén találhatsz helyi szponzorációs lehetőségeket az egyéni keresések használatával, például:

inurl:szponzor “Város neve”
intitle:szponzor “Város neve”
intext:szponzor “Város neve”

linképítés szponzor

2. Kapcsolódj be a helyi eseményekbe

A népszerű, már meglévő helyi események számos lehetőséget kínálnak. Hol gyülekezik a helyi közösséged? Hol vannak ezek az események online publikálva? Sok esetben a helyi kormányzati oldalak is részt vesznek ezeknek az eseményeknek a népszerűsítésében, a helyi Facebook csoportokkal együtt. Ezek fantasztikus lehetőségek arra, hogy linkeket szerezz, amelyek leadeket is generálnak. Keresd azokat az esemény oldalakat, amelyeknek van múltja abban, hogy visszalinkelnek a partnerekhez és hozzájárulókhoz.

3. Fontold meg az ösztöndíjak kínálását

Az ösztöndíjak is egy nagyon hatékony linképítési taktika maradtak. Fontold meg helyi ösztöndíjak kínálását olyan diákoknak, akik szintén lehetnek vásárlók. Visszatérve a sportboltos analógiához, kínálj ösztöndíjat egy helyi diák-atlétának, aki mind a pályán, mind az osztályteremben kiemelkedik.

4. Nézz szét a helyi közösségi oldalakon

A közösségi oldalak, mint például helyi állásportálok, helyi nonprofit oldalak, közösségi csoportok, közösségi rádióállomások, TV csatornák és újságok, élelmiszerbankok, templomok és hasonlók további forrásai lehetnek a lokális linkeknek.

Megfontolhatod a szakértelmed odaadását egy ügy érdekében, egy hasznos erőforrás biztosítását, egy hírcikk megírását a helyi médiával való megosztásra, egy közösségi nyílt nap megtartását, vagy akár egy adománygyűjtő rendezvény házigazdájának lenni a tereden.

5. Támogasd a helyi jótékonysági szervezeteidet

A helyi jótékonysági szervezeteknek nagy kihívásokkal kellett szembenézniük a COVID-19 járvány alatt, a finanszírozás és az adományok csökkenésével, és egyre több embernek volt szüksége a szolgáltatásaikra. Ez nem egy olyan helyzet, amely várhatóan hamarosan megváltozik, ezért a közösségeinkben betöltött szerepük most még fontosabb, mint valaha.

Mint helyi vállalkozó, valószínűleg van egy terület, ahol szakértelmet vagy erőforrást tudsz nyújtani, ami pozitív hatással lehet egy helyi jótékonysági szervezetre. Legyen szó idő, áruk vagy szakértelme adományozásáról, van egy egyértelmű lehetőség, hogy visszaadj, miközben lokális linkeket is építesz SEO céljából.

6. Kapcsolódj a helyi kreatívokhoz

A szakértelmedet nem csak jótékonysági szervezeteknek tudod felajánlani. Az a reputáció, hogy valaki jól ért a saját területéhez, helyi linképítésre is felhasználható.

7. Készíts helyi esettanulmányokat

Fontold meg helyi esettanulmányok készítését, amelyek kiemelik a munkádat más helyi vállalkozásokkal, jótékonysági szervezetekkel és szervezetekkel.

8. Készíts egy folyamatos rovatot a helyi újságban vagy híroldalon

Jelentkezz, mint helyi rovattárs a területed újságjában, kiemelkedő blogjában vagy médiaforrásában.

9. Jelentkezz, hogy beszélj helyi eseményeken

A beszéd tovább erősítheti a személyes és üzleti márkádat, és talán még egy linket is kapsz vissza az esemény weboldaláról.

A lokális linkek ügyfeleket és klienseket generálnak. Valójában, ha már megszerezted néhányat az itt tárgyalt linkekből, valószínűleg már segítenek is neked abban, hogy több üzletet bonyolíts.

Bányászhatsz hivatkozási adatokat és beállíthatsz Analytics célkitűzéseket, hogy nyomon kövesd a lokális linkeid üzleti hatását.

 

A linképítés befolyásolja a lokális SEO-t?

Szinte minden lokális SEO szakértő egyetért abban, hogy a linképítés hatékonyan növeli a helyi keresési rangsorokat. A Google is megerősíti, hogy a linkek segítenek javítani a helyi rangsorodon.

Tartsd észben a következőket, amikor lokális SEO-hoz linket építesz:

  • Ne keress lokális linkeket proxy domain metrikák alapján (pl. Domain Authority, Trust Flow, Toolbar PageRank, nem tudtam ellenállni). A legtöbb értékes, releváns és lokális link nem kap magas pontszámot ezeken a skálákon.

  • Ne hagyd figyelmen kívül a NoFollow link lehetőségeket. Túl sok linképítő teljesen elutasít olyan oldalakat, amelyek NoFollow irányelveket alkalmaznak. 2019 óta a Google a NoFollow linkeket "útmutatóként" kezeli a tartalom indexelése és feltérképezése során, tehát azokat időpocsékolásnak tekinteni avítt megközelítés.

  • Ne hagyd figyelmen kívül azokat a hivatkozásokat és említéseket, amelyek link nélkül adódnak. Azok a link nélküli említések, amelyeket figyelmen kívül hagysz, fontosak a kiemelkedéshez, és felhívhatják a célcsoportod figyelmét a helyi vállalkozásodra.

  • Ne legyél megszállott az anchor szöveg miatt. Néhány kulcsszóban gazdag anchor segíthet a Google-nak a helyes irányba mutatni. De legtöbbször ez visszaéléshez vezet, és inkább veszélyt jelent, mint előnyt.

  • Keress lokális linkeket relevancia alapján. A legjobb helyi linket a közvetlen versenytársadtól szerezheted meg az utcán. Nem kell mondanom, hogy ez egy nehéz link. De az a lényeg, hogy a versenytársak weboldalai valószínűleg a leginkább témára és földrajzilag releváns oldalak.

  • Menj még inkább lokálisra. Kezdd a prospektáló kutatást a Google Maps-szel. Indulj ki az üzleti helyzetedtől, és sugározz ki, hogy felfedezz több helyi linképítési lehetőséget (pl. városrészek, háztömbök és egyéb hyper-lokális kifejezések).

  • Használj crawlereket a link lehetőségek azonosítására. Sok helyi oldalon van egy sor probléma, ami nagyszerű lehetőségeket nyújt a helyi linképítéshez (pl. törött linkek, elavult tartalomhoz való linkelés, stb). A crawlerek is megkönnyíthetik a legkönnyebb ellenállás irányának azonosítását egy link megszerzéséhez (például már linkelnek olyan oldalakhoz, mint a tiéd).

  • Használj verseny-alapú prospektálást. Keress oldalakat, amelyek a versenytársaidhoz linkelnek, de hozzád nem, de ne legyél megszállott a versenytársak linkprofiljának másolásával. A legtöbb link, amit ott találsz, valószínűleg nem segít sokat. Sok időt és pénzt pazarolhatsz linkek építésére, amelyek nem mozgatják a mutatókat.

 

 

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport