Google Cégprofil beállítása

A Google Cégprofil (korábban Google Cégem néven ismert) az egyik leginkább hatékony eszköz a marketingszakemberek számára, amikor helyi vállalkozásokkal dolgoznak. A GBP nélkül a vállalkozások nem jelenhetnek meg a Helyi Csomagban vagy a Helyi Keresőben, ami ezen jellegű vállalkozások számára kulcsfontosságú cél kellene legyen.

A Google Cégprofil létrehozása a vállalkozásodnak, vagy azoknak a helyi vállalkozásoknak, amelyekkel dolgozol, az SEO siker elengedhetetlen első lépése. Fontos ezt megfelelően beállítani, ezért ez az átfogó útmutató megmutatja a legjobb módot a Google Cégprofil beállítására.

Lépésről lépésre: Hogyan hozzunk létre egy Google Cégprofil-t?

1. Hozz létre egy Google fiókot kifejezetten a vállalkozása számára

Mielőtt létrehoznád a Google helyi listázást, szükség lesz egy Google fiókra. A Google fiókok mindenki számára elérhetők és egyszerűen használható.

Használhatja a meglévő e-mailjét a Google fiók beállításához, vagy létrehozhat egy újat. Látogasson el az accounts.google.com oldalra, és válassza a ‘Fiók létrehozása’ opciót az indításhoz.

Hozza létre a Google fiókját

2. Látogass el a Google Cégprofil oldalra

Miután megvan az új e-mail címe, irányítsa böngészőjét a google.com/business oldalra, és kattintson a ‘Kezelés most’ gombra az indításhoz:

Ingyenes Cégprofil

3. Keress rá a vállalkozásodra

Kezd azzal, hogy beírod a vállalkozás nevét, hogy megnézd, létezik-e már ilyen nevű profil. Ha igen, akkor az megjelenik gépelés közben. Ha a vállalkozás neve nem jelenik meg, kattints a ‘Adja hozzá vállalkozását a Google-hoz’ gombra.

Ha valaki már létrehozott egy Google Cégprofilt a vállalkozás számára, akkor ne aggódjon. Kérheti, hogy a profil kezelését adja át Önnek. Egyszerűen kattintson a ‘Hozzáférés kérése’ gombra, és végigvezetik a folyamaton.

4. Add hozzá a vállalkozás nevét és kategóriáját

Ha új profilt hozol létre, akkor a következő lépés a vállalkozás nevének és kategóriájának hozzáadása. A nevet, amelyet itt használsz, pontosan meg kell egyeznie a hivatalos vállalkozás nevével. Ne kísérletezz azzal, hogy kulcsszavakat adjon a névhez, mert ez megsérti a Google irányelveit! Arról nem is beszélve, hogy az említések sem fognak úgy működni a későbbiekben.

Ezután válasszd ki azt a kategóriát, amely a leginkább megfelel a vállalkozásnak. Később lehetőséged lesz ezt szerkeszteni a profilban, valamint további kategóriákat is hozzáadni, tehát ne aggódj, ha most nem vagy teljesen biztos a választásban.

5. Rendelkezik a vállalkozás fizikai helyszínnel?

Ha a vállalkozásnak fizikai helyszíne van, ahol az ügyfelekkel szemtől szembeni interakcióra kerül sor, akkor most meg kell osztania ezt az információt. Ha ez a helyzet, akkor válassza a „Igen” opciót, és kattintson a „Tovább” gombra. Ha a vállalkozás csak online működik, vagy fizikai helyszínnel rendelkezik, de nem fogad személyesen ügyfeleket, akkor válassza a „Nem” opciót.

Figyelmeztetés: Ne kísérletezzen azzal, hogy megtévesztő módon állítsa, hogy a vállalkozásnak fizikai helyszíne van a helyi rangsorok manipulálása érdekében. A listázás a jövőben felfüggeszthető vagy teljesen eltávolítható, ha ebben a formában megsérti az irányelveket.

Gcp Fizikai Helyszín

6. Add meg a vállalkozás helyszínét

Ha a vállalkozásnak fizikai helyszíne van, most megadhatja a címet. Lehet, hogy egy tűt kell elhelyeznie egy térképen a helyszín megerősítéséhez.

Fontos, hogy az általad megadott cím pontos és teljes legyen, hogy megakadályozza az ügyfelek zavartát vagy a hitelesítési folyamat problémáit.

7. A vállalkozás házhoz szállítást vagy szolgáltatásokat nyújt?

Ha ez egy szolgáltatási területen működő vállalkozás, vagy ha a vállalkozás házhoz szállítja az ügyfeleknek a termékeket, akkor a következő lépésnél válassza az „Igen” opciót.

Ha az „Igen” opciót választja, akkor meg kell adnia azokat a területeket, ahol a vállalkozás szolgáltat vagy házhoz szállít. Később visszatérhet és szerkesztheti ezt az információt, és új helyszíneket is hozzáadhat, bármikor, amikor a vállalkozás bővül.

8. Add meg az elérhetőségi adatokat

A következő lépés a vállalkozás elérhetőségi adatainak hozzáadása. Meg kell adnia a telefonszámot, és lehetőség van a vállalkozás weboldalának hozzáadására is. Ha a vállalkozásnak nincs weboldala, akkor pipálja be a jelölőnégyzetet ezen az oldalon.

Ha később létrehozolk egy weboldalt, akkor hozzáadhatja ezt az információt.

Ha ügynökségként állít be GBP-t egy ügyfél számára, akkor az ügyfél elérhetőségi adatait kell megadnia, nem a sajátját. Jó dolog kommunikálni az ügyfélnek, hogy a Google kapcsolatba lép velük a hitelesítési folyamat során, amit hamarosan megvizsgálunk.

9. Maradj a tudás élvonalában!

Mielőtt továbblépnél a vállalkozás hitelesítéséhez, megkérdeznek, szeretnél-e hasznos tippeket és ajánlásokat kapni a Google-tól. Bár nincs kötelezettség, hasznosnak találhatod ezen információk fogadását.

Kapcsolódó: Kezdők útmutatója a helyi SEO-hoz – Ingyenes online kurzus

Ha többet szeretnél megtudni a BGP-ről – és helyi marketing szakértővé szeretnél válni – akkor fel is iratkozhatsz hírlevelünkre!

Gcp Legjobb Tippek

lokális checklist
Töltsd le a
Lokális Marketing
ellenőrzőlistát!

10. Hitelesítsd a vállalkozást!

Ebben a lépésben választanod kell egy hitelesítési módszert, hogy igazold: a vállalkozás a megadott címen működik. Egy levelezőlap postai úton történő elküldése a vállalkozás címére a leggyakoribb hitelesítési mód, de lehetőséged lehet telefonon vagy e-mailben is ezt megtenni.

Megjegyzés: A GCP-n módosításokat és frissítéseket végezhetsz a hitelesítés alatt is, de a profil ebben az idő alatt nem lesz látható a Google-on.

Levelezőlapos hitelesítés

Ez a hitelesítési forma minden vállalkozás számára elérhető. Egy levelezőlapot küldenek a vállalkozás címére, és általában öt napon belül megérkezik.

A levelezőlapon egy kód található, amelyet be kell írnod a GCP fiókban a megfelelő helyre. Ha nem kapod meg a levelezőlapot, akkor kérhetsz egy másikat.

Telefonos hitelesítés

Egyes vállalkozások telefonon is hitelesíthetik fiókjukat, de ez a lehetőség nem mindenkinek érhető el. Ha jogosult vagy rá, akkor ezt a lehetőséget látod majd a hitelesítési oldalon.

Ha ezt a módszert választod, akkor egy kódot kapsz egy automatikus telefonhívás során.

cégprofil ellenőrzés
E-mail hitelesítés

A telefonos hitelesítéshez hasonlóan az e-mailen keresztüli alternatíva sem mindenkinek érhető el.

Ha van lehetőséged az e-mailen keresztüli hitelesítésre, akkor kérhetsz egy kódot a postafiókodba. Ez csak a GCP fiókhoz kapcsolt e-mail címre lehetséges.

11. Add meg a nyitvatartási időt!

Fontos, hogy add meg a nyitvatartási időt, így az érdeklődők tudni fogják, mikor látogathatnak el hozzád vagy érhetnek el telefonon.

Nagyon fontos, hogy pontosan add meg ezeket az időpontokat, és mindig módosítsd az információt, ha változik a nyitvatartási időd, akár állandóan, akár ideiglenesen.

Számos oka lehet annak, hogy miért változhat meg ideiglenesen a nyitvatartási időd, mint például ünnepnapok vagy alkalmazottak betegsége. Ilyen esetekben jó ötlet tájékoztatni az ügyfeleket. További információért, hogy miért fontos ez és hogyan teheted meg könnyedén, nézd meg az útmutatónkat a nyitvatartási idő kezeléséről a Google Cégprofilban.

12. Üzenetek hozzáadása

Az üzenetek fogadása az érdeklődőktől a GCP-n keresztül nagyszerű módja annak, hogy kapcsolatba lépj a közönségeddel és növeld az értékesítést. Azonban csak akkor kapcsold be ezt a funkciót, ha következetesen tudod kezelni. Ha nem válaszolsz az üzenetekre, az rossz felhasználói élményt teremt és károsíthatja a vállalkozásod hírnevét.

Profil testreszabása

Ha szeretnéd fogadni az üzeneteket, egyszerűen kattints a gombra. Bármikor visszatérhetsz és szüneteltetheted vagy kikapcsolhatod ezt a funkciót.

13. Add meg a vállalkozás leírását

A vállalkozás leírásának megadása segít az embereknek megérteni, miről szól a vállalkozás és megfelel-e az igényeiknek.

Ebben a szakaszban akár 750 karaktert is írhatsz, tehát használd ki ezt a lehetőséget, hogy a legfontosabb információkat tisztán és tömören közvetítsd.

Vállalkozás leírása

14. Add hozzá a fotókat

A fotók hozzáadása nagyszerű módja annak, hogy segíts az embereknek elképzelni a vállalkozást és betekintést nyerjenek a márkába. Az ügyfelek is hozzáadhatnak saját fotókat a listához, és néhányan ezt választják, amikor értékelést hagynak neked a Google-on.

Tudd meg, hogy nincs irányításod a fotók megjelenési sorrendje felett a listádon, ezért jó ötlet, ha több saját fényképed is keveredik a felhasználók által generált tartalommal.

Győződj meg róla, hogy bemutatod a termékeid és szolgáltatásaid különböző aspektusait, valamint a fizikai helyszín különböző területeit.

Az ultimátum útmutató arról, hogyan nézz ki jól online a GCP fotókkal, mindent elmond, amit tudnod kell!

GCP vállalkozási fotók

15. Add hozzá a közösségi média profil linkeket

Bár a Google általában ezeket más webhelyekről vonja be, beleértve a vállalkozás weboldalát, a legtöbb felhasználó egyszerű lépésekkel bővítheti vagy felülírhatja ezeket:

  1. Menj a Vállalkozási Profilodhoz.

  2. Kattints a 'Profil szerkesztése', majd a 'Vállalkozási információ', aztán a 'Kapcsolat' lehetőségre.

  3. A szerkesztéshez kattints a 'Közösségi profilok' lehetőségre, majd a lefelé mutató nyílra.

  4. A megnyíló legördülő menüben válaszd ki azt a közösségi média linket, amelyet hozzá szeretnél adni.

  5. A webcím mezőbe add hozzá a linket, majd kattints a mentésre.

cégprofil közösségi oldalak

Optimalizáld a Google Cégprofilod!

Ha a listád kész van, akkor eljött az idő, hogy elgondolkodj azon, hogyan optimalizáld a GCP-t a láthatóság és a konverziók maximalizálása érdekében.

Néhány alapvető folyamatos feladat a következők:

  • Új fotók és videók hozzáadása

  • A Google Cégprofil Q&A használata közönségeddel való kapcsolattartásra és kérdéseik megválaszolására

  • Google Cégprofil bejegyzések létrehozása ajánlatokkal és promóciókkal

  • Szolgáltatások, termékek vagy menüpontok listázása

  • Google értékelések kérése

A GBP megjelenésed optimalizálásával kapcsolatos szakértői tanácsokért keress meg!

 

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport