Vállalkozás több telephellyel

Vállalkozás több telephellyel

Az egyetlen telephelyű, fizikai boltok weboldalának optimalizálása a helyi keresési eredmények számára kihívást jelenthet – de ez jelentősen bonyolultabb, ha egy vállalkozásnak száz vagy akár ezer telephelye is van.

Egy sikeres többhelyszínes SEO stratégia magában foglalja, hogy tudni kell, hogyan találjuk meg azt az igen fontos célt – bekerülni a Google keresési listájának Helyi Csomagjába. Ahhoz, hogy ezt elérjük, szükségünk van egy csapatra, amely releváns helyi adatokat gyűjt, valamint ügyes tartalomírókra és marketingszakemberekre, akik képesek ezt az adatot közvetlenül alkalmazni a telephelyek landolóoldalain.

Az amerikai SEO konzultációs csoport egy végzett tanulmánya szerint, egy vállalkozás 107%-os növekedést mutatott a rangsorban, amikor "lokalizált" vagy 'hyperlokális' tartalmat használtak minden egyes telephely saját landolóoldalán.

Hiperlokális tartalom létrehozása a telephelyek landolóoldalaihoz

Amikor tucatnyi, vagy száz helyen szereplő vállalkozással dolgozol, az oldalaidon lévő tartalom olyan ismétlődővé válhat, hogy a Google talán nem tekinti ezeket az oldalakat egyedinek.

Ezzel kapcsolatban a Google azt állítja, hogy "Ennek eredményeként (az ismétlődő tartalom miatt), az oldal rangsorolása szenvedhet, vagy az oldalt teljesen eltávolíthatják a Google indexéből, ilyenkor már nem jelenik meg a keresési eredményekben."

Ennek az az ára, hogy a telephelyi oldalaid kevésbé valószínű, hogy indexálva lesznek a keresőmotorokban, mivel duplikált tartalom miatt lettek megjelölve.

Itt jön képbe a hiperlokális tartalom. Természetesen be akarod illeszteni az egyedi név, cím és telefonszám (NAP) információkat. De tovább is kell menni.

Íme néhány példa a hiperlokális tartalom hozzáadásaira, amelyek megkülönböztethetik a helyszínen alapuló landolóoldalaidat.

Specifikus helyszín attribútumok

Ide tartozhatnak az útmutatók, a rendelkezésre álló parkolóhelyek száma, közeli nevezetességek vagy érdekességek (mint parkok, múzeumok és stadionok), a környék története, és bármilyen specifikus kényelmi szolgáltatások, például WiFi, házhozszállítás, elvitel stb.

Az ingatlan és a vendégek belső és külső képei

Add hozzá ezeket a landolóoldalaidhoz, és a Google Üzleti Profilodhoz (korábban Google My Business) is. Profi tipp: Használj helyi kulcsszavakat (például a város nevét) mind az képfájl nevében, mind az alt címkékben.

Adj az embereknek lehetőséget, hogy megtapasztalják, milyen belepni az egyes specifikus üzleti helyszínekbe. Még tovább is mehetsz azzal, hogy tesztimónia videókat készítesz boldog ügyfelekről... csak győződj meg róla, hogy aláírtak egy felhasználási nyilatkozatot.

Google 360 virtuális túra videók

Bérelj egy Google által tanúsított fotóst, vagy vegyél egy 360 fokos kamerát (jó móka hidd el) hogy elkapja ezt a speciális felvételt. A virtuális túrák nagyszerű hozzáadása lehetnek a helyi landolóoldalakhoz, és további képanyagot is biztosítanak a Google Street View Studio számára. 2023-ban lecserélésre került a régi Street View rendszer, így már csak videókat lehet feltölteni és azt alakítja a rendszer panorámaképekké.

Egyéb kritikus rangsorolási tényezők a hely-specifikus landolóoldalakhoz

A többhelyszínes márkák céloldalainak fejlesztéséhez koncentrálnod kell azokra a legjelentősebb tényezőkre, amelyek pozitív hatással vannak a keresőmotorok rangsorolására. A helyi oldal tanulmányból azonosított minden egyedi kritérium listája alább található, egy táblázattal kezdve, amely azokat az attribútumokat azonosítja, amelyek a magasabban rangsorolt helyi oldalakon kitűntek.

Lehetséges rangsorolási jelzés Százalékos arányban
Hyperlokális tartalom 107%
Egyéni helyszíni képek 84%
Helyi közösségi médiás linkek 50%
Útvonaltervezési link 16%
Oldalméret 14%
Teljesen betöltött idő 10%
Nyitva tartási állapot ("Nyitva most") 10%
Oldalbetöltési sebesség 7%
Eredeti értékelések 4%
Megadott nyitvatartási idő 2%
360 fokos virtuális túra az oldalon TBD (Még meghatározásra vár)
Kuponok TBD (Még meghatározásra vár)
Helyszíni videó TBD (Még meghatározásra vár)

 

A "TBD" azt jelenti, hogy az adott információ még nincs meghatározva vagy feldolgozás alatt van.

Helyszíni képek létrehozása

Az egyik gyakori kihívás, amivel vállalkozások és kisvállalkozások szembesülnek a Google Business Profil kapcsán, az a képméretek. A javasolt képfelbontás 1,200 x 900 pixel, és a weboldalakon nem lehet nagyobb 1 MB-nál.

Okos dolog olyan csapattagokat felhasználni, akik értenek a képoptimalizáláshoz. Érdemes ezt a feladatot olyasvalakire bízni, aki tanult filmkészítést, jártas a képméretekben vagy gyakorlott a Photoshop vagy hasonló szerkesztőplatformokban.

lokális checklist
Töltsd le a
Lokális Marketing
ellenőrzőlistát!

Képfeltöltési megfontolások többhelyszínes vállalkozások számára

Ha több száz vagy akár több helyszínnel rendelkező vállalkozásról van szó, a képeszközök létrehozása egyre nehezebbé válik. Ennek oka, hogy ez a feladat időigényes, és összeütközhet a vállalati menedzsment vagy a marketingosztály jóváhagyásával. Bár ez a feladat időbe telik, mégis be kell építeni a stratégiádba.

A sikeres kampányok titka, hogy eredeti képeket, helyes méretezést, releváns címkéket/kulcsszavakat használnak, és teljes mértékben optimalizáltak a többhelyszínes márkákra.

A lokalizált képek növelhetik az üzlethelyszínek megtekintéseit — a tanulmány 75%-os növekedést látott, és új vizuális elemek használatával előzte meg a versenytársakat a Helyi Csomag rangsorokban.

A Google pozitív felhasználói élményt jutalmaz, így olyan képoptimalizálást célozz meg, amely egyedülállóan hasznos, ha összehasonlítjuk a versenytársak helyi oldalaival.

Hivatkozások és közösségi média

A hivatkozásépítés és a közösségi média erőfeszítéseinek összekapcsolása az egyik leginkább hatékony feladat többhelyszínes márkák számára.

Az adatok pontosítása állandó fejlesztésekkel látszólag különbséget tesz a folyamatos kulcsszó-rangsorokban. Egy rendszeres frissítési minta hatékonyabbnak tűnik, mint az egyszeri "beállít és elfelejt" fejlesztések.

A legfontosabb hivatkozási könyvtárak — mint példáául a Bing Local, Yahoo! Local, és TripAdvisor — fontosak a nagyvállalatok számára. Ugyanakkor azok a helyi lehetőségek is fontosak, amelyekhez a többhelyszínes vállalkozások gyakran nem rendelkeznek elegendő erőforrással, mint például az Ittlakunk oldal, ami Budapestre koncentrál.

Kisebb könyvtári lehetőségekre is figyelj

Wiideman egy 1,700 étteremlánc helyszínt magában foglaló tanulmányt végezett, hogy megértse az összefüggő könyvtárakat és hogy új lehetőségeket találjon a vállalkozások adatbázisba beküldésére. Körülbelül 200 új könyvtárat talált (Amerikában), amelyek képesek egy tömeges adatfolyamot fogadni országszerte. Ez nagy erőfeszítést igényel a kommunikációval és az elérésével, de kevés versenytárs teszi meg ezt, így ez előnyt jelenthet neked.

Gondolj az iparág specifikus adatbázisokra (például vendéglátással foglalkozó cégek használhatnak olyan oldalakat mint az etterem.hu), és fontold meg a regionális és városi könyvtárakban való helyezés lehetőségeit a célterületen. Jó ötlet a vállalkozás címét is megkeresni a Google Térképen, hogy felfedezd a szomszédos vállalkozásokat, amelyekkel együttműködhetnél.

Vannak szoftveres megoldások is, hogy szűrd azokat a könyvtárakat, ahol a vállalkozásodnak szerepelnie kellene, ami segíthet a helyi rangsorok növelésében a rendkívül releváns hivatkozások létrehozásával, és még helyi hivatkozásépítő szolgáltatásokat is kínál.

Képzéseimen megtalálod ezeket a listákat!

Természetesen rendelkezem a Magyarországon fellelhető adatbázisok listájával, de ezek olyan kutatások eredményei mellyeket nem szívesen osztok meg, de ügyfeleim és képzésen résztvevők megkapják őket.

Teljes mértékben optimalizáld a Google Cégprofil-kezelő listádat

A Google Cégprofil teljes mértékű optimalizálásához az info fülnél kell kezdened. Innentől kezdve végighaladhatsz az összes releváns szakaszon. Ha további útmutatásra van szükséged, akkor van egy teljes modul, ami kifejezetten a GBP optimalizálásával foglalkozik.

A Google jelenleg úgy tűnik, előnyt biztosít azoknak a vállalkozásoknak és nagy márkáknak, amelyek a legtöbb információt kínálják. Ebbe bele tartoznak olyan fókuszpontok, mint a nyitás dátuma, helyszíni étkezési lehetőségek és online konzultációk.

A többhelyszínes márkák esetében a tulajdonosok természetesen különböző háttérrel rendelkeznek, és ez még több egyedi információt jelenthet, amit meg lehet osztani. Például a vállalkozás lehet nőkk által tulajdonolt, afroamerikaiak vagy latinók által tulajdonolt (latinó tulajdonosság egy új funkció a Google Business Profile-on, ez a funkció Magyarországon nincs jelen).

Használd ki a Google posztok lehetőségeit

A Google Posts egy fantasztikus eszköz, amit a többhelyszínes márkák többsége nem használ! További expozíciót kaphatsz azzal, hogy rászánsz 15 percet egy olyan poszt létrehozására, ami tartalmaz egy releváns fotót, kuponkódot, képet vagy videót.

Egy harmadik féllel való együttműködés vagy a Google Business Profile API használata megkönnyítheti a posztolási folyamatot azoknak a marketingszakembereknek, akik több mint néhány helyszínnel dolgoznak.

Használd ki a többhelyszínes cégprofilok adta lehetőséget

Jelenlétet építeni a Google Térképen és sikeresnek lenni a helyi SEO-ban kihívás lehet többhelyszínes vállalkozások számára. Ez különösen igaz, ha nem vagy szervezett, vagy nincs mögötted erős stratégia és csapat.

Az inspiráló tartalmak és az oldalon kívüli láthatóság megteremtése felemelheti a márkádat a versenytársak elé.

A kutatás időbe telik, de megéri az erőfeszítést.  Közhelyesnek hangzik, de az SEO nem sprint, hanem maraton.

 

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport