Lokalizált aloldal

Lokalizált aloldal

A helyszínoldalak elengedhetetlenek a több helyszínen működő vállalkozások számára. Egyedi és értékes tartalommal ezek az oldalak rangsorolhatnak a keresőmotorokban és vonzhatnak ügyfeleket. Ehhez azonban erős SEO-stratégiára van szükség. Ellenkező esetben fennáll a veszélye, hogy alacsony értékű, ismétlődő URL-ekkel túlterheljük a weboldalt. Ebben az útmutatóban végigvezetünk, hogyan optimalizáld a helyszínoldalaidat a helyi SEO siker érdekében.

Mi az a lokális aloldal a helyi SEO-ban?

lokális aloldal példa

A helyszínoldalak, vagy lokalizált aloldalak, olyan weboldalak, amelyek részletes információkat adnak egy adott vállalkozás helyszínéről egy konkrét városban, megyében vagy államban. Segítenek a leendő ügyfeleknek megtalálni a vállalkozás legközelebbi fizikai helyszínét, valamint elegendő információt szolgáltatnak a keresőmotoroknak ahhoz, hogy indexeljék és rangsorolják az oldalt „közelemben” és „városnév + iparág” kulcsszavak alapján.

Előfordulhat, hogy a helyszínoldalakat 'helyi főoldalnak' vagy 'helyszín főoldalnak' is hívják. Gyakorlatilag ugyanazok.

Miért érdemes foglalkozni helyszínoldalakkal?

A helyszínoldalak hasznosak, mert értékes információkat nyújtanak az ügyfeleknek, ami hozzáadott értéket jelent a helyi SEO stratégiádhoz. Helyszínoldalak nélkül a több helyszínen működő vállalkozások nehezen találhatók meg a keresőmotorokban, mint például a Google.

Ha olyan helyszínoldalt szeretnél létrehozni, amely esélyes a keresőmotorokban való rangsorolásra és az ügyfelek megnyerésére, minden egyes új oldalt egyedi és értékes tartalommal kell alátámasztanod. Más szóval, az oldaladon lévő értéknek meg kell érdemelnie a saját URL-jét.

Hogyan legyen értékes a lokális aloldalad?

Az érték egy helyszínoldalon azokból az információkból származik, amelyek csak az adott helyszínre érvényesek. Ha másolod és beilleszted a tartalmat egy másik helyszínoldalra, és az továbbra is igaz marad, akkor az nem egyedi. Persze, rendben van, ha nem helyszín-specifikus információkat is tartalmaz (mint például a márka küldetésnyilatkozata vagy szolgáltatásleírások), de ezek legyenek kivétel, ne pedig szabály.

Lényegében: A helyszínoldalad nagy részében olyan információknak kell lenniük, amelyek csak arra a helyszínre vonatkoznak.

Pontosan mennyi tartalomnak kell egyedinek lennie az oldalon?

Próbáld meg, hogy az oldal tartalmának több mint fele egyedi legyen az adott helyszín számára. De egy 40%-60% közötti arány is elegendőnek kell lennie ahhoz, hogy indokolja az egyedi URL-t a helyszínnek és bemutassa annak értékét a Google számára.

A kérdésre a rövid válasz: "amennyi csak lehetséges". Bár ez talán nem a leginformatívabb megoldás, de még mindig hasznosabb, mint azt mondani, hogy "attól függ". (Még akkor is, ha valójában attól függ.)

Lokális aloldalak vs. földrajzi oldalak

Fontos megkülönböztetni a helyszín és a földrajzi oldalakat.

Röviden, a lokális oldalak tényleges, téglából és betonból épült helyszínekhez kötődnek, míg a földrajzi oldalak nem. Egy helyszínoldal egy konkrét helyszínről szól; egy földrajzi oldal egyszerűen leírja a vállalkozás által egy adott helyszínen kínált szolgáltatást.

Gyakran a földrajzi oldalakat akkor használják, amikor egy vállalkozás ügyfeleket szeretne egy adott régióból, de nincs ott irodája. A szolgáltatási területeken működő vállalkozásoknak különösen trükkös lehet rangsorolni egy olyan területen, ahol nincs fizikai üzletük vagy irodájuk.

Földrajzi oldalak rangsorolása nehéz

A földrajzi oldalak rangsorolása kihívást jelent, mert nehéz bizonyítani, hogy egy vállalkozás releváns egy egész területre nézve, ha nincs ott fizikai üzletük/irodájuk. Még akkor is, ha a vállalkozás tipikusan távoli ügyfeleket szolgál ki (pl. ügyvédek), ez még mindig nehéz lehet egy címhez, Google Business Profile-hoz stb. nem kötött földrajzi oldal esetében.

Földrajzi oldalak könnyen lehetnek "Bejárati oldalak"

Egy másik aggodalom a földrajzi oldalakkal kapcsolatban, hogy könnyen beleeshetnek az a csapdába, hogy "ez egy bejárati oldal?".

Mi az a bejárati oldal?

Egyszerűen fogalmazva, a bejárati oldal egyfajta spam, amely hasonló oldalak enyhe variációit használja annak érdekében, hogy sokféle lekérdezés sok variációjára rangsoroljon. Ahogy valószínűleg sejted, néhány száz olyan oldal, amelyek nincsenek tényleges helyszínekhez és címekhez kötve, és kis városokra azonos megyében céloznak, könnyen ebbe a kategóriába eshetnek. Óvatosan járj el ezzel.

A Google véleményét a bejárati oldalakról itt találod.

Közeli helyszínek megkülönböztetése

Az ugyanazon márka alá tartozó, egymáshoz közeli helyszínek egyedi kihívást jelentenek. Nemcsak ugyanazokat (vagy hasonló) termékeket és szolgáltatásokat kínálják egymásnak, hanem ugyanannak az ügyfélkörnek is.

Az igazság az, hogy valamilyen szintű verseny mindig fennáll ezek között a helyszínek között. Ennek ellenére van egy módja annak, hogy megkülönböztessük őket: egyedi értékű tartalommal.

Más szóval, a lehető legtöbb információt szeretnéd megadni ezekről a helyszínekről, amelyek csak az egyes helyszínekre vonatkoznak. Ez minden helyszínoldal célja, de különösen fontos azoknál, amelyek közel vannak egymáshoz.

Persze, a NAP információ (Név, Cím, Telefonszám) egy jó kezdet, de próbálj meg más módszereket is találni az oldalak megkülönböztetésére különböző tartalmakkal. Ide tartozhatnak:

  • Alkalmazottak életrajza/profilja

  • Helyspecifikus vélemények

  • Készlet vagy szolgáltatások (ha egyediek)

  • Útbaigazítás

  • Parkolási információk

  • Akadálymentességi információk

  • Állatbarát helyek

  • Bármi más, amit hasznosnak és valóban egyedinek találsz a helyszín szempontjából.

Minél több információd van az egyes helyszínekről – azok jellemzőiről, szolgáltatásairól, kényelmi szolgáltatásairól stb. – annál könnyebb megkülönböztetni őket, és egyedi oldalkészletet létrehozni, amely hozzáadott értéket nyújt az ügyfeleknek és a keresőmotoroknak egyaránt.

Dolgok, amiket kerülni kell és gyakori hibák

1. Ugyanazt mondani különböző szavakkal

Az egyik legnagyobb és leggyakoribb hiba, amit elkövethetsz a helyszínoldalak készítésekor, az, hogy azt hiszed, egyedi a tartalom, miközben valójában nem az. Sokféle vállalkozástípusnál (vízvezeték-szerelők, takarítószolgálatok, ügyvédek, étteremláncok stb.) a helyszínoldalak könnyen átírt kezdőlapokká vagy szolgáltatási oldalakká válhatnak. Ha olyan helyszínoldalakat hozol létre, amelyeknek egyedi címük és telefonszámuk van, de a tartalom nem mond semmi újat, akkor az valóban nem egyedi.

Ezt a típusú tartalmat – amit én „híg értékű tartalomnak” neveznék – kerülni kell, mert időbe telik a létrehozása, de nem ad semmi újat vagy hasznosat az embereknek és keresőmotoroknak, akiknek végülis készül.

2. Nehézzé tétele az ügyfelek és keresőmotorok számára, hogy megtalálják a helyszínoldalaid

Ahhoz, hogy az emberek megtalálják a helyszínoldalad, a Google-nek (vagy a választott keresőmotorodnak) meg kell találnia, be kell másznia, meg kell jelenítenie, be kell indexelnie és rangsorolnia kell azt.

A Google-nak képesnek kell lennie megtalálni az oldalaid, ami azt jelenti, hogy szerepelniük kell az XML és HTML oldaltérképekben. Hasznos belső hivatkozásokat is létrehozni az oldalra, mivel ez megkönnyíti a Google számára a felfedezést.

Sajnos a belső linkek nem mindig könnyen létrehozhatók helyszínoldalakhoz. SEO szempontból hajlamosak vagyunk prioritást adni azon oldalak közötti linkelésnek, amelyek témájukban kapcsolódnak egymáshoz. De ha az oldalad témája egy helyszín, akkor az linkelése egy másik oldalról erőltetett vagy természetellenes lehet.

Itt van néhány tipp a helyszínoldalaidhoz vezető belső linkek létrehozására:

Néhány helyszínnel rendelkező vállalkozások számára:

  • Hozz létre egy „Helyszínek” legördülő menüt a felső navigációs sávban, és linkelj a helyszínekről

  • Ha a helyszínoldalak önállóak és nincsenek saját szolgáltatási oldalaik/gyermekoldalaik, linkelj a helyszínekről az üzlet szolgáltatási oldalairól, említve a kiszolgált területeket

  • Ha a helyszínek közeli egymáshoz, rakj be linkeket a többi helyszínre az oldalsó navigációban a helyszínoldal sablonjában

Sok helyszínnel rendelkező vállalkozások számára:

  • Használj helykeresőt, hogy az oldalak az emberek számára kereshetők legyenek

  • Linkeld a helykeresőt a kezdőlap felső navigációjában (és az egész weboldalon)

  • Minden helyszínoldalon adj hozzá egy „közeli helyszínek” modult, és linkelj más, a közelben lévő helyszínekre

  • Rakj be egy külön XML oldaltérképet a helyszínoldalak számára, ez lehetővé teszi, hogy könnyen ellenőrizd azok indexálási státuszát a Google Keresési Konzolban, és pingeld az oldaltérképet, amikor új helyszínek kerülnek hozzáadásra

A cél az, hogy elkerüld az olyan helyszínoldalak létrehozását, amelyek „árva” oldalak a weboldalon (pl. más oldalakról nem érhetők el navigációval). Ez nemcsak az emberek számára teszi nehezebbé a tartalmad megtalálását, hanem a Google számára is.

3. Keresési szándék és miért fontos a helyszínoldalak számára

A keresési szándék arra utal, hogy a felhasználó mit keres, amikor beír egy keresést a Google-be. Alapvető szinten a helyszínoldalak keresési szándéka két kategóriába sorolható:

  • Emberek, akik egy szolgáltatást vagy terméket keresnek

  • Emberek, akik a márkát keresik

Valaki, aki például egy szolgáltatást keres, beírhatja, hogy „vízvezeték-szerelő Tihany” a Google-be. Ha jól csinálod, a helyszínoldaladnak ezen a lekérdezésen kellene rangsorolnia, mert releváns a keresési szándékhoz – valaki, aki egy vízvezeték-szerelőt keres Tihany-ban.

Másrészt, ha valaki „ABC Vízvezeték-szerelők Tihany”-t ír be a Google-be, akkor ő specifikusan az ABC Vízvezeték-szerelőről keres információt. A keresési szándék itt más, és a helyszínoldalad tartalma ennek megfelelően kell, hogy tükrözze – koncentráljon az ABC Vízvezeték-szerelőre és arra, hogy ő hogyan különböznek a Tihanyi-ban található versenytársaiktól.

A keresési lekérdezések nagy rendszerében mindkét típus elég alacsonyan helyezkedik el a konverziós tölcsérben. Valaki, aki például arra keres, hogy „hogyan lehet eltömíteni a lefolyót vízvezeték-szerelő hívása nélkül”, valószínűleg nem fog egy helyszínoldalra jutni, mert a lekérdezés könnyebben kielégíthető egy videóval vagy egy how-to cikkel.

Tehát elég biztonságos feltételezni, hogy a helyszínoldalak majdnem mindig a konverziós tölcsér alját célozzák meg.

4. Keresési szándék és oldalstruktúra

Ha megérted a helyszínoldalak keresési szándékát, olyan tartalmat hozhatsz létre, ami a leendő ügyfeleid kereséseire reagál, és ennek megfelelően prioritizálhatod az oldalon a helyes tartalmat.

Márkára vonatkozó keresések hasznot húzhatnak a „konverzióra fókuszáló” tartalmakból, mint egyedi értékesítési javaslatok, kuponok vagy információk, amelyek megkülönböztetik a márkát a versenytársaktól. Ha a helyszínoldalad tartalmának nagy része márkára fókuszál, akkor bölcs dolog lehet az oldalstruktúrádat ennek megfelelően kialakítani.

Olyan keresések, mint a „vízvezeték-szerelők Tihany-ban”, információs tartalomra kell, hogy fókuszáljanak, például arra, hogy hol található az üzlet és milyen termékeket és szolgáltatásokat kínálnak. Ha az oldalad több kattintást kap ezekből a típusú lekérdezésekből, győződj meg róla, hogy az oldalstruktúrád is ennek megfelelően van beállítva.

Következtetés és tanulságok a lokalizált aloldalakhoz

Helyszínoldalak létrehozása nem bonyolult, de olyan oldalakat létrehozni, amelyek valóban segítenek az embereknek, már nagyobb kihívás – nem is beszélve azokról, amelyeknek esélye van a keresőmotorokban való rangsorolásra. Ennek ellenére, ha a stratégiád a helyes dolgokra fókuszál, a jól elkészített helyszínoldalak értéket nyújthatnak az ügyfeleknek:

  • Próbálj meg a helyszínoldalak tartalmának nagy részét egyedi és helyspecifikus tartalommal megtölteni (célozz meg 40%-60% egyedi értéktartalmat)

  • Földrajzi oldalak nehezebben rangsorolhatók, mint a helyszínoldalak, és könnyen összekeverhetők a bejárati oldalakkal

  • Egyedi értéktartalom különösen fontos azon oldalakon, amelyek ugyanazon a márkán belül közeli helyszínekkel versenyeznek

  • Ugyanazt mondani különböző szavakkal nem teszi a tartalmat értékesebbé – ez gyakorlatilag duplikált tartalom

  • Győződj meg róla, hogy az emberek és a keresőmotorok megtalálják a helyszínoldalaidat az oldaltérképek és belső linkek segítségével

  • Optimalizáld az oldalstruktúrád, hogy megfeleljen a legtöbbet keresett lekérdezéseid keresési szándékának

 

 

 

 

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport