Oldalon belüli (on-page) keresőoptimalizálás helyekre

Ha vállalkozásodnak van weboldala és több ügyfelet szeretne bevonzani a helyi fogyasztóktól, az SEO fontos szerepet játszik a marketing stratégiádban. Az SEO (keresőoptimalizálás) egy folyamat, amelynek célja, hogy weboldalad magasabb helyen jelenjen meg a keresési eredményekben, például a Google találatai között, releváns keresési lekérdezéseknél.

Az oldalon belüli optimalizálás rendkívül széles terület, és számos különböző stratégia áll rendelkezésedre, hogy weboldalad jobban szerepeljen a helyi keresési eredményekben.

Még ennek a témának a felületét is megkarcolni nem kis feladat; ez a cikk az oldalon belüli SEO alapjait fogja bemutatni és irányt mutatni, hogy hogyan kezdj hozzá saját keresési láthatóságod optimalizálásához.

Mi az oldalon belüli (on-page) és oldalon kívüli (off-page) SEO?

Amikor vállalkozási weboldalak SEO-járól beszélünk, akkor az oldalon belüli vagy oldalon kívüli SEO-ra gondolunk.

Az oldalon belüli SEO egy gyűjtőfogalom, ami minden olyan tevékenységet lefed, amit egy weboldalon végezhetünk annak érdekében, hogy az jobban szerepeljen a keresésben. Ez továbbá lebontható technikai és nem-technikai tevékenységekre.

Az oldalon kívüli SEO olyan taktikákra utal, amiket a weboldaltól távol végezhetünk el annak érdekében, hogy javítsuk a keresési láthatóságot. Egy ismert példa az oldalon kívüli SEO-ra a linképítés.

  • Oldalon belüli SEO

    • Technikai optimalizálás

    • Tartalmi optimalizálás

  • Oldalon kívüli SEO

    • Linképítés

    • Említések építése

    • Értékeléskezelés

Milyen feladatok vannak az oldalon belüli SEO-val kapcsolatban?

Mivel az oldalon belüli SEO minden olyan tevékenységet magában foglal, ami segíthet egy weboldalnak jobban teljesíteni a helyi keresési eredményekben, ezért számos különféle feladatot tartalmaz. Népszerű példák közé tartoznak:

  • Optimalizált kezdőoldal, termék- és kategóriaoldalak fejlesztése

  • Informatív meta címkék írása, hogy ösztönözzük a kattintásokat és könnyűvé tegyük a keresőfelhasználó számára, hogy megértsen egy oldal tartalmát

  • Strukturált adat jelölőnyelv (Schema) használata

  • Weboldal mobilbaráttá tétele

  • Oldalbetöltési idők gyorsítása

  • Tartalmak auditálása és új, magas minőségű tartalmak létrehozása (E-A-T)

  • NAP adatok hozzáadása releváns oldalakhoz

  • Leíró címcímkék írása minden oldalhoz, amelyek tartalmaznak egy releváns kulcsszót

  • Fejléc címkék (H1, H2 stb.) használata a tartalom átláthatóbbá tételéhez

  • Hasznos leírások és ALT címkék írása képekhez

  • Belső linkek létrehozása a weboldaladon belüli oldalak között, hogy segítsük a Google-t és a keresőfelhasználókat az összefüggő információkhoz való navigálásban

Miért fontos az oldalon belüli SEO?

A helyi fogyasztók egyre elkötelezettebbek a helyi vállalkozások támogatásában. Egy Sure PayRoll felmérés szerint a vásárlók 78%-a lehetőség szerint helyi vállalkozásoknál vásárol, míg a Score kutatása azt mutatja, hogy az amerikaiak 91%-a hetente egyszer egy helyi vállalkozásnál vásárol, 47%-uk pedig hetente két és négy alkalommal választ helyi vállalkozást.

Az oldalon belüli jelek a Google-nek és más keresőmotoroknak sok hasznos adattal szolgálnak, amelyeket rangsorolási és indexelési célokra használnak fel.

Hogyan befolyásolja a webdizájn az SEO-t?

Ideális esetben a vállalkozási weboldalak SEO-ja már az elején kezdődik, amikor a webtervező egy üres oldalt néz. Ennek oka van: a Google előnyben részesíti azokat az oldalakat, amelyek pozitív felhasználói élményt nyújtanak, gyorsan betöltődnek, és nem frusztrálják a látogatót változó tartalommal vagy hozzáférési problémákkal. A Google ezeket Core Web Vitals-nak nevezi.

A jó webdizájn lehetővé teszi mind a keresőmotorok számára, mind az emberi felhasználóknak, hogy könnyen átlássák az oldaladat, megértsék, mit kínálsz, és megtalálják az általuk keresett információkat. Ezért minden szakaszban prioritást kell adni a könnyű navigálhatóságnak és felhasználóbarátságnak, hogy később könnyebb legyen az életed és ne kelljen visszamenni az alapokhoz, hogy újrakonfiguráld az oldalad szerkezetét, mielőtt tovább lépnél más oldalon belüli SEO feladatokra.

Ingyenes Google Business Profile weboldalt használjak?

Adott, hogy ha helyi vállalkozásod van, szükséged van egy weboldalra. Mivel a helyi fogyasztók 78%-a hetente többször is az interneten keres helyi üzletek információit, nem engedheted meg magadnak, hogy ne legyen online jelenléted.

Bár a Google ingyenes weboldal-készítő eszközt kínál (amely elérhető a Google Business Profile-on keresztül, korábban Google My Business néven), vannak korlátai és leginkább azoknak a helyi vállalkozásoknak ajánlott, ahol nincs könnyű hozzáférés webdesign erőforrásokhoz.

Más területeken működő helyi vállalkozások számára egy saját weboldal létrehozása, egy olyan CMS rendszert használva, amely lehetővé teszi a frissítések végrehajtását és az oldal megjelenésének szabályozását, nem kellene, hogy túl költséges legyen, és hosszú távon több előnnyel is jár.

lokális checklist
Töltsd le a
Lokális Marketing
ellenőrzőlistát!

Hogyan végezzünk oldalon belüli SEO-t?

Az oldalon belüli SEO számos elemet foglal magában, amelyek mindegyike az oldal tulajdonosa irányítása alatt áll.

Kezdőlap optimalizálás

Talán a legkönnyebb módja annak, hogy SEO célokra optimalizáld a weboldalad, az a kezdőlap tartalmának kezdése. Ide érkeznek a legtöbben, amikor először látogatják meg az oldalad.

A kezdőlapod tehát:

  • Vonzzon helyi keresőket az oldaladra

  • Tartsa őket az oldalon hosszabb ideig, csökkentve a visszafordulási arányt

  • Adj hasznos információt a vállalkozásodról

  • Tegye könnyűvé a kapcsolatfelvételt veled e-mailben, telefonon vagy fizikai helyszínen

A kezdőlapodnak egyértelműen meg kell mondania a látogatóknak, hogy kik vagytok és mit csináltok. Mivel a cél a helyi keresők vonzása, a helyszínnek kiemelt szerepet kell kapnia. Ezen kívül egyértelműen irányítania kell a látogatókat, hogy megtalálják azt az oldalt, amire szükségük van az oldaladon.

Íme egy példa:
Az alábbi fogászat weboldalának nyitólapja erősen lokális vonatkozású, így a Google és a felhasználó is értékesnek találja.

 

Az oldal egyértelműen megmondja, mi a cég és mit csinál, valamint kiemelten hivatkozik a földrajzi helyre. Az oldal egy leíró menüvel is rendelkezik, hogy az ügyfelek könnyen megtalálják, amire szükségük van.

Informatív meta címkék írása

A meta címkék kis adattömbök egy weboldal HTML-jében. Bár már nem közvetlen helyi SEO rangsorolási faktorok, ne írd le őket.

A metaadatokat arra használják, hogy kitöltsék a listádat a keresési eredmények oldalán. Ha a kulcsszavaid egyeznek a felhasználó keresési lekérdezésével, félkövérrel lesznek kiemelve a listádon, segítve ezzel, hogy kiemelkedj. A leírásod is elmondja a kereső felhasználónak, miről szól az oldalad, és ösztönözheti őt, hogy rákattintson az oldaladra.

Mivel a célod az oldalad helyi SEO-ra történő optimalizálása, a metaadataidnak tartalmazniuk kell egy hivatkozást a vállalkozásod földrajzi helyére. Ez megmondja a keresőmotoroknak, hogy hol vagy, és növeli az esélyeit, hogy megjelenj a helyi eredmények között.

Használj helyi üzleti séma kódot

A séma, más néven strukturált adatjelölés, egyfajta kód, amit hozzáadhatsz a weboldalad minden oldalához, hogy megmondjad a keresőmotoroknak, mi található az oldalon. Van egy külön alkategória, amit helyi üzleti séma néven ismerünk, és ez hatással lehet a helyi SEO-ra.

Nem vagy biztos benne, hogy van-e séma az oldaladon? Használd a Google Strukturált Adat Tesztelő Eszközét az ellenőrzéshez:

Számos különböző mezőt adhatsz hozzá a helyi üzleti sémádhoz. (A helyi Schema készítőt itt találsz. Csak ki kell választanod a helyi üzlet változatot és a kapott kódot beilleszteni weboldaladba.) Amikor prioritizálod a helyi üzleti weboldalad SEO-ját, fontolóra veheted a következők hozzáadását:

  • Cégnév

  • Kapcsolattartási információk, beleértve a telefonszámot és az üzleti e-mail címet

  • Fizikai cím

  • Nyitvatartási idő

  • Cég logó

  • Rövid leírás arról, mit csinálsz

Bármikor visszatérhetsz a sémádhoz, és szükség esetén további információkat adhatsz hozzá. Külön termék- vagy szolgáltatásoldalakhoz is hozzáadhatsz sémát. A helyi SEO céljaira fókuszálni fogsz a helyi üzleti sémára.

Győződj meg arról, hogy az oldalad mobilbarát

A mobilos keresés 2016-ban megelőzte az asztali keresést. Azóta szükséges, hogy azok, akik okostelefonról vagy egyéb mobil eszközről látogatnak el az oldaladra, ugyanolyan könnyen hozzáférjenek a tartalmadhoz, töltsenek ki űrlapokat és navigáljanak, mint az asztali felhasználók, hogy maximalizáld az átalakításokat és zökkenőmentes élményt nyújts a webes forgalom számára.

Egy, a mobil eszközökön is jól teljesítő tartalommal rendelkező oldal különösen fontos azoknak az üzleteknek, amelyek egy helyi piacot céloznak meg. Ennek oka nyilvánvaló; a fogyasztók mobil eszközeikhez fordulnak, hogy releváns helyi üzleteket találjanak, miközben úton vannak, amikor szükségük van rájuk. A Google adatai szerint a mobilos keresés után a fogyasztók 88%-a 24 órán belül meglátogat egy releváns helyi üzletet, tehát könnyen belátható, miért fontos egy mobilbarát élmény.

Azt is biztosítanod kell, hogy az oldalad optimalizálva van a mobil felhasználók számára egy kiváló minőségű, reszponzív design segítségével, ami szintén fontos a rangsorolás szempontjából. A Google 2020 szeptemberében váltott át a "mobile-first" indexelésre, így a mobil változatod az, amit indexelési és rangsorolási célokra használnak.

A mobilbarát tartalom létrehozása azt jelenti:

  • Kerüld az indokolatlan felugró ablakok használatát

  • Győződj meg arról, hogy a gombok elég nagyok ahhoz, hogy valaki ujjával rá tudjon kattintani a telefonja kijelzőjén

  • Ne használj flasht

  • Használj fejléceket (H2, H3), hogy a tartalom könnyen görgethető legyen egy kisebb képernyőn

  • Tömörítsd a képeket, hogy az oldalak gyorsan töltsenek be

  • Add meg a vállalkozásod kapcsolattartási információit az oldaladon

  • Használj sémát

  • Ellenőrizd, hogy az oldalad designja reszponzív-e

Dolgozz az oldalbetöltési időkön

Az oldalbetöltési idő alapvető tényező az oldalon belüli SEO szempontjából, mivel hatással van mind a rangsorolásodra, mind az elpattanási arányra.

Minél lassabban tölt be egy oldal, annál magasabb lesz az elpattanási arány, ami azt jelenti, hogy a nehezen megszerzett forgalmad elhagyja az oldaladat, és egy rivális oldal felé veszi az irányt. A Google becslései szerint, ha a betöltési idő egytől három másodpercig tart, az elpattanás esélye 23%-kal nő. Egytől öt másodpercig ez 90%-ra nő.

A helyi SEO kontextusában egy lassú weboldal akadályozhatja a magasabb rangsorolást is, mivel a sebesség tényező az oldalélmény és a Core Web Vitals csorbul.

A PageSpeed Insights továbbá könnyű utat kínál az oldalbetöltési idők ellenőrzésére és a javítási javaslatok értékelésére. Javaslom, hogy teszteld le az oldalad sebességét.

Oldalbetöltési sebesség:

oldalon belüli oldalsebesség

Az oldalbetöltési idők felgyorsításához:

  •  Válassz egy SEO-barát tárhelyszolgáltatót. A dedikált tárhely jobb opció, mint a megosztott.

  • Ha főként helyi forgalmat szeretnél vonzani, válassz egy helyi szervert. Ez csökkenti a szerver válaszidejét és felgyorsítja az oldaladat. Egy másik lehetőség egy tartalomszolgáltatási hálózat (CDN) használata.

  • Tömörítsd a képeket a megfelelő méretre. Egy olyan bővítményt használhatsz, mint a WP Smush, hogy ezt minőségvesztés nélkül megtehesd.

  • Optimalizáld a weboldalad scriptjeit, és távolítsd el azokat, amelyek feleslegesek. Egy bővítmény segíthet ebben.

  • Tartsd naprakészen a tartalomkezelő rendszered, témáid és bármely bővítményeid.

 

Auditáld a tartalmad és adj hozzá új, magas minőségű tartalmat

Egy magas minőségű tartalmakból álló könyvtár kifejlesztése, amely tekintélyes, megbízható és szakértelmet mutat (E-A-T) nem csak magasabb keresési rangsorokhoz vezet, hanem növeli az átalakításaidat és jobban leköti a helyi fogyasztókat.

Mielőtt új tartalmat kezdesz létrehozni, hasznos egy tartalom auditot végezni. Ez egy folyamat, ami értékeli az oldaladon lévő meglévő tartalom minőségét. Segít azonosítani azokat a vékony, alacsony minőségű vagy elavult tartalmakat, amelyek károsíthatják a helyi SEO teljesítményedet.

Miután értékelted és szükség esetén javítottad a meglévő tartalomkönyvtárad, elkezdheted az új tartalmak folyamatos létrehozásának folyamatát. A helyi SEO és a helyi fogyasztók üzlethez való vonzása érdekében, koncentrálnod kell a helyileg releváns tartalomra.

NAP adatok

A NAP a név, cím és telefonszám rövidítése. Más szóval, a vállalkozásod elérhetőségi adatai. Sok vállalkozás beilleszti a NAP adatokat a weboldaluk láblécébe, hogy segítsenek az oldalon belüli SEO-ban.

Ha több helyszíned van, létre kell hoznod egy külön oldalt minden egyes helyszín számára és beilleszteni az adott helyszín NAP adatait.

Ez a cég a weboldala láblécében megjeleníti minden egyes helyszínének teljes címét, majd külön oldalon is elhelyezi:

 

Adj leíró Title címkéket minden oldalhoz

Az oldalad cím része elmondja a felhasználónak és a keresőmotoroknak is, hogy miről szól az oldal, így ez része az oldalon belüli SEO-nak. HTML kódban ez a <title> címkék között jelenik meg.

Minden oldaladnak egyedülálló, dedikált címmel kell rendelkeznie. A megadott cím a helyi keresési eredményekben fog megjelenni, ezért legyen az informatív, tiszta és tömör.

Mivel a hely korlátozott a keresési eredményekben, igyekezz a címeket 60 karakter alatt tartani, hogy ne legyenek levágva. Használd a kulcsszót a cím elején, de kerüld a túlzott kulcsszó-halmozást.

Ha a cím duplikált, irreleváns, túl hosszú vagy kulcsszóval túltöltött, az nem fogja használni a Google, és taszító lehet a keresőfelhasználó számára.

H1, H2 címkék

Az H1 és egyéb fejléc címkék (H2, H3) már nem olyan fontosak, mint régen az SEO kezdeti napjaiban, mint tiszta rangsorolási jelzés. Viszont segítenek a keresőmotoroknak megérteni, mi található egy oldalon. Ugyancsak könnyebbé teszik az oldalhoz való hozzáférést a felhasználók számára, és jó iránymutatást adnak a tartalomról.

Ráadásul a fejlécek megkönnyítik azok számára, akik mobilkészülékről látogatják az oldalt, hogy megtalálják a leginkább számukra releváns tartalmi részt, ezzel javítva a felhasználói élményt (ami egy helyi keresési rangsorolási jelzés). Ezért érdemes figyelembe venni őket, amikor a helyi üzleti weboldalad SEO-ján dolgozol.

Képek optimalizálása

A képek valószínűleg meglehetősen nagy részét képezik az egész weboldaladnak, de egyszerűen egy olyan raktárkép feltöltése, ami illik a tartalmadhoz, nem elegendő az oldalon belüli SEO szempontjából.

Sok kisvállalkozó tulajdonos sokat gondolkodik azon, hogy milyen képek jelenjenek meg helyi üzleti weboldalukon. A képek nagyszerűek a figyelem felkeltésére, fontos információk közlésére és még az érzelmek kiváltására is – mindez segíthet egy helyi fogyasztót új vevővé változtatni.

Belső linkek

A belső linkek (az oldalaid közötti linkek) több funkciót is ellátnak. A látogatóid számára megkönnyítik az összefüggő információk megtalálását és az összekötött oldalakhoz való navigálást, javítva a felhasználói élményt. A Google számára a belső linkek betekintést nyújtanak arra, hogyan kapcsolódnak az oldalak egymáshoz, míg a link horgony szövege clue-t ad arra, miről szól az oldal tartalma.

Nem akarsz csak úgy létrehozni belső linkeket. Csak akkor építs belső linket, ahol értelme van ezt megtenni.

 

Összefoglalva

Az oldalon belüli SEO egy hatalmas spektrumot ölel fel a különböző tevékenységektől és feladatoktól. Bár ez nem egy kimerítő lista, jó kiindulópontot kellene adjon az oldalad jobb helyi keresési rangsorolásának optimalizálásához.

 

 

 

 

 

 

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport