Google Kérdés és Válasz: Hogyan használd a Kérdés és Válasz funkciót a Google Cégprofilban?

  1. Mi az a Google Cégprofil Kérdés és Válasz?
  2. Miért vezették be?
  3. Hogyan néz ki?
  4. Mikor jelenik meg a kérdések és válaszok opció a profilodon?
  5. Kérdés és válasz a Google térképen
  6. Hogyan működik a Google Cégprofil kérdések és válaszok rész?
    1. Ki tehet fel és válaszolhat kérdésekre a GBP kérdések és válaszok részben?
  7. Hogyan válaszolhat egy vállalkozás kérdésekre a Google Cégprofil kérdések és válaszokban?
  8. Mi van, ha durva vagy sértő kérdést vagy választ kapok?
  9. Vannak hivatalos irányelvek a GBP Kérdés és Válaszhoz?
  10. Hogyan monitorozza és jelenti a GBP a kérdések és válaszokat?
  11. Különbözik a kérdések és válaszok mobil és asztali eszközökön?

Mi az a Google Cégprofil Kérdés és Válasz?

A Google Cégprofil (korábban Google Cégem) Kérdés és Válasz funkciója lehetővé teszi a keresők számára, hogy kérdéseket tegyenek fel és válaszoljanak egy helyről, vállalkozásról vagy nevezetességről a Google Cégprofilján keresztül, és lehetőséget ad a vállalkozás tulajdonosának vagy képviselőjének is, hogy ott válaszoljon ezekre. Egy további 'upvote' funkció lehetőséget ad a keresőknek, hogy megmutassák másoknak, melyik válasz volt a legsegítőkészebb vagy legpontosabb.

Miért vezették be?

A GBP Kérdés és Válasz 2018-ban került bevezetésre, hogy segítse az ügyfeleket információkat szerezni a vállalkozásokról, amelyek nem könnyen hozzáférhetőek a weboldalon kívül (vagy egyáltalán nem szerepelnek a weboldalon), és lehetővé tegye a vállalkozás tulajdonosának, hogy válaszoljon a gyakori kérdésekre, amelyek egyébként megválaszolatlanul maradnának.

Hogyan néz ki?

Íme, hogyan néz ki a Google Cégprofil 'Kérdések és válaszok' funkciója, amikor a Térképekben keresel:

És íme, hogyan néz ki asztali keresésben:

Google Kérdés és Válasz Funkció a keresésben

 

 

Mikor jelenik meg a kérdések és válaszok opció a profilodon?

A Kérdés és Válasz szakasz a profilodon mindig megjelenik, még akkor is, ha nincsenek kérdéseid. A keresési eredményekben a Kérdés és Válasz blokk az alábbi módon jelenik meg, ha a profilodnak nincsenek kérdései:

kérdés válasz nincs

A "Legyél az első, aki feltesz egy kérdést" szöveg hiperhivatkozásként jelenik meg a Kérdés és Válasz alcíme alatt, mellette pedig egy "Tegyél fel egy kérdést" felhívás.

Kérdés és válasz a Google térképen

2022 februárjától a Google teszteli a Kérdés és Válasz elérhetőségét a Google Térkép felületén is, tehát mindenképpen érdemes figyelmet fordítani erre a funkcióra, ahogy egyre több figyelmet és láthatóságot kap.

Hogyan működik a Google Cégprofil kérdések és válaszok rész?

Amint valaki feltesz egy kérdést a vállalkozásoddal kapcsolatban, a vállalkozás profiljának menedzserei emailben értesítést kapnak (van találgatás arról, hogy ez mindig megtörténik-e, de a tapasztalatom szerint igen). Ezután más keresőkön, akik a vállalkozás Google Cégprofiljával találkoznak, vagy magán a vállalkozáson van a sor, hogy válaszoljanak a kérdésre.

Ki tehet fel és válaszolhat kérdésekre a GBP kérdések és válaszok részben?

Bárki feltehet és válaszolhat kérdésekre egy Google Cégprofilon; mindössze egy Google-fiókra van szükség.

Észreveheted, hogy néhány fióktípus gyakrabban tesz fel kérdéseket, mint mások. A Helyi Idegenvezetők - olyan Google-fiók tulajdonosok, akik magasabb szintű helyi ismeretekkel rendelkeznek és rendszeresen tartalmat küldenek a Google-nak a helyi területükről - gyakrabban válaszolnak kérdésekre, mint mások, beleértve a vállalkozás tulajdonosait is.

Ez azért van, mert gyakran előnyökkel jár ezekre a válaszokra, mint például jelvények és pontok, amelyek hozzájárulnak a Google Helyi Idegenvezető programjához.

Hogyan válaszolhat egy vállalkozás kérdésekre a Google Cégprofil kérdések és válaszokban?

Ahhoz, hogy vállalkozásként válaszolj a kérdésekre, jelentkezz be a GBP-be, majd látogasd meg a Kérdés és Válasz szakaszt a Cégprofilodon (a Kérdés és Válasz nem látható a GBP irányítópulton magában).

Amikor a vállalkozás tulajdonosa válaszol egy kérdésre, ez nagyon egyértelműen megjelölésre kerül a felhasználók számára, egy logóval, cégnevével és a '(Tulajdonos)' szöveggel.

Válaszok a Google Kérdés és Válaszban

Más emberek is válaszolhatnak olyan kérdésekre, amelyekre még nem érkezett válasz. Ez ugyanúgy történik a keresőfelületen, mint a kérdések feltevése, a 'Kérdések és válaszok' szakaszra kattintva.

Sajnos az a tény, hogy bárki, akinek Google-fiókja van, válaszolhat a kérdésekre, néha kellemetlenséget okozhat a vállalkozások tulajdonosai számára. Ez különösen akkor igaz, ha a kérdésre nem őszintén vagy kedvesen válaszolnak, vagy ha az eredeti kérdés udvariatlan volt.

Mi van, ha durva vagy sértő kérdést vagy választ kapok?

Ha a vállalkozásod valamilyen áltudományos válaszokat vagy sértő, agresszív vagy káros kérdéseket kap, a vállalkozás menedzsere használhatja a "jelentés" funkciót, hogy jelölje a Google Támogatásnak, ha egy kérdés vagy válasz nem megfelelő.

Választhatsz a kérdés jelentésekor:

  • Off-topic kérdések

  • Már nem releváns

  • Reklám vagy spam jellegű

  • Gyűlölködő, erőszakos vagy nem megfelelő

  • Helytelen információ

  • Egyéb okok

Ha a jelentett kérdéseid vagy válaszaid nem kerülnek eltávolításra, és potenciálisan károsak a profilodra, mindig fordulhatsz a Google Támogatáshoz, hogy segítsenek eltávolítani őket.

Vannak hivatalos irányelvek a GBP Kérdés és Válaszhoz?

Nincsenek hivatalos irányelvek arra vonatkozóan, hogy mit lehet és mit nem lehet közzétenni a Kérdés és Válasz funkcióban a Google Cégprofilban. Azonban vannak néhány taktika, amit ajánlanék betartani a GBP Kérdés és Válasz használatakor:

1. Próbáld meg nem használni rövid távú kérdések/válaszok esetén:
Gyakran az olyan iparágakban, ahol gyakran változnak az időrendek, mint például a mozik és edzőtermek, a felhasználók megkérdezik, hogy „Mi van ezen a héten?” vagy „Mikor van ez a foglalkozás?” a Kérdés és Válasz panelen. Próbálj meg nem konkrétan válaszolni ezekre, ehelyett válaszolj egy linkkel, ahova a felhasználók mehetnek a weboldalon a legfrissebb információkért. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók nem kapnak elavult információkat, amikor később ugyanezt a kérdést teszik fel.

2. Ne tegyél fel vagy válaszolj sértő, durva vagy érzékeny kérdésekre:
Ha valaki nem megfelelő kérdést tett fel, tartózkodj a válaszadástól és inkább jelentsd. Hasonlóképpen, ha valaki nem megfelelően válaszolt egy kérdésre vagy nyilvánosságra hozott személyes vagy érzékeny információkat, biztosan jelentsd, ahelyett, hogy válaszolnál rá.

3. Válaszolj a kérdésekre a vállalkozás tulajdonosaként amilyen gyakran és gyorsan csak lehetséges:
Minél gyorsabban és gyakrabban válaszol a vállalkozás tulajdonosa a kérdésekre a Kérdés és Válasz panelen, annál kevésbé valószínű, hogy haszontalan vagy nem megfelelő válaszok születnek.

Hogyan monitorozza és jelenti a GBP a kérdések és válaszokat?

Jelenleg nincs jelentési vagy irányítópult elérhető erre a funkcióra. Általában a legjobb, ha a kérdéseket és válaszokat a Térkép alkalmazásból ellenőrzöd, vagy integrálod őket egy Google Data Studio irányítópultba, mint a GBP jelentés részét a Data Studio API-juk segítségével.

Különbözik a kérdések és válaszok mobil és asztali eszközökön?

Mobil és asztali eszközök között a Kérdés és Válasz funkció nagyjából ugyanúgy néz ki és működik.

Az egyetlen különbség az, hogy mobilon a Kérdések és Válaszok nem jelennek meg a SERP-ben. Ehelyett csak akkor jelennek meg, amikor a felhasználó rákattint a profilra és legörget az oldalon.

A Google Kérdés és Válasz nem jelenik meg a Térkép alkalmazásban a mobil keresésekben.
Milyen sorrendben jelennek meg a kérdések és válaszok?

Tapasztalataim szerint a kérdések a 'legsegítőkészebb' szerint jelennek meg először, azaz a legtöbb 'ujj fel' szavazattal rendelkező kérdések/válaszok. Azonban gyakran a kérdés feltevésének sorrendjében, vagy attól függően, hogy válaszoltak-e rájuk vagy sem. Úgy tűnik, hogy ez teljesen a Google algoritmusa dönti el helyetted. Elméletileg nincs módja ezt befolyásolni.
Miért fontos a GBP Kérdés és Válasz a helyi vállalkozások számára?

A speciális információk kevésbé valószínű, hogy széles körben ismertek a kis vagy helyi vállalkozásokról, mint a nemzeti vagy globális társaikról. Így minden lehetőségnél a helyi vállalkozásoknak ki kellene használniuk ezeket a funkciókat, amelyek segítenek meg

válaszolni a vállalkozás kevésbé közismert részeit egy könnyen érthető és emészthető módon. A GBP Kérdés és Válasz funkciója tökéletes lehetőséget nyújt erre.
Általános Előnyök a GBP Kérdés és Válaszban

A GBP Kérdés és Válasz nagyon értékes lehet a helyi vállalkozások számára, ha megfelelően kezelik. Ezek lehetnek a döntő tényezők az ügyfelek számára, amikor a vállalkozásodat választják egy szolgáltatás vagy termék igénybevételéhez. Válaszokat nyújthatnak egy könnyen érthető formátumban, amelyek máskülönben elriaszthatták volna az ügyfeleket, ha az információk nem találhatók meg.

A Kérdés és Válasz funkció kiemelheti azokat a kérdéseket is, amelyekre más platformokon válaszolni kell. Ha azt tapasztalod, hogy a vállalkozásodat gyakran kérdezik a nyitvatartási időkről vagy az étrendi követelmények rugalmasságáról, ezt az információt felhasználhatod a közösségi média csatornáid és weboldalad elérhetőbbé tételére az ügyfeleid számára, és így jobb élményt nyújthatsz.

A funkció egyéb általános előnyei közé tartozik a bizalom növelése az ügyfél és a vállalkozás között, hasznos információk nyújtása az ügyfél nyelvén a márka helyett, a relevancia és hitelesség jelzése az iparágban, és még a rangsorolásokhoz és konverziókhoz való hozzájárulás is, amire mindjárt rátérünk.
Google Kérdés és Válasz 'A kereséseddel kapcsolatos'

2021 júniusában a Google elkezdte bevezetni egy kulcsfontosságú funkciót, amely növeli a Kérdéseid és Válaszaid fontosságát. Most már mind mobilon, mind asztali eszközökön megjelenik a Google Cégprofilban a Kérdések és Válaszok részletei, amelyek közvetlenül releváns kulcsszavakat tartalmaznak a keresésedhez kapcsolódóan.

Google Kérdés és Válasz a Kereséseddel Kapcsolatos

Forrás: Search Engine Roundtable / Allie Margeson

Ez egy másik ok arra, hogy figyelj a kulcsszavak beillesztésére a Kérdéseidben és Válaszaiban, valamint figyeld őket a kevésbé ízléses tartalmak szempontjából.

 

 

 

 

Lokális Facebook csoport

Lokális marketing facebook csoport