Google Kérdés és Válasz: Hogyan használd a Kérdés és Válasz funkciót a Google Cégprofilban?
- Mi az a Google Cégprofil Kérdés és Válasz?
- Miért vezették be?
- Hogyan néz ki?
- Mikor jelenik meg a kérdések és válaszok opció a profilodon?
- Kérdés és válasz a Google térképen
- Hogyan működik a Google Cégprofil kérdések és válaszok rész?
- Hogyan válaszolhat egy vállalkozás kérdésekre a Google Cégprofil kérdések és válaszokban?
- Mi van, ha durva vagy sértő kérdést vagy választ kapok?
- Vannak hivatalos irányelvek a GBP Kérdés és Válaszhoz?
- Hogyan monitorozza és jelenti a GBP a kérdések és válaszokat?
- Különbözik a kérdések és válaszok mobil és asztali eszközökön?
Mi az a Google Cégprofil Kérdés és Válasz?
A Google Cégprofil (korábban Google Cégem) Kérdés és Válasz funkciója lehetővé teszi a keresők számára, hogy kérdéseket tegyenek fel és válaszoljanak egy helyről, vállalkozásról vagy nevezetességről a Google Cégprofilján keresztül, és lehetőséget ad a vállalkozás tulajdonosának vagy képviselőjének is, hogy ott válaszoljon ezekre. Egy további 'upvote' funkció lehetőséget ad a keresőknek, hogy megmutassák másoknak, melyik válasz volt a legsegítőkészebb vagy legpontosabb.
Miért vezették be?
A GBP Kérdés és Válasz 2018-ban került bevezetésre, hogy segítse az ügyfeleket információkat szerezni a vállalkozásokról, amelyek nem könnyen hozzáférhetőek a weboldalon kívül (vagy egyáltalán nem szerepelnek a weboldalon), és lehetővé tegye a vállalkozás tulajdonosának, hogy válaszoljon a gyakori kérdésekre, amelyek egyébként megválaszolatlanul maradnának.
Hogyan néz ki?
Íme, hogyan néz ki a Google Cégprofil 'Kérdések és válaszok' funkciója, amikor a Térképekben keresel:
És íme, hogyan néz ki asztali keresésben:
-
Off-topic kérdések
-
Már nem releváns
-
Reklám vagy spam jellegű
-
Gyűlölködő, erőszakos vagy nem megfelelő
-
Helytelen információ
-
Egyéb okok
Ha a jelentett kérdéseid vagy válaszaid nem kerülnek eltávolításra, és potenciálisan károsak a profilodra, mindig fordulhatsz a Google Támogatáshoz, hogy segítsenek eltávolítani őket.
Vannak hivatalos irányelvek a GBP Kérdés és Válaszhoz?
Nincsenek hivatalos irányelvek arra vonatkozóan, hogy mit lehet és mit nem lehet közzétenni a Kérdés és Válasz funkcióban a Google Cégprofilban. Azonban vannak néhány taktika, amit ajánlanék betartani a GBP Kérdés és Válasz használatakor:
1. Próbáld meg nem használni rövid távú kérdések/válaszok esetén:
Gyakran az olyan iparágakban, ahol gyakran változnak az időrendek, mint például a mozik és edzőtermek, a felhasználók megkérdezik, hogy „Mi van ezen a héten?” vagy „Mikor van ez a foglalkozás?” a Kérdés és Válasz panelen. Próbálj meg nem konkrétan válaszolni ezekre, ehelyett válaszolj egy linkkel, ahova a felhasználók mehetnek a weboldalon a legfrissebb információkért. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók nem kapnak elavult információkat, amikor később ugyanezt a kérdést teszik fel.
2. Ne tegyél fel vagy válaszolj sértő, durva vagy érzékeny kérdésekre:
Ha valaki nem megfelelő kérdést tett fel, tartózkodj a válaszadástól és inkább jelentsd. Hasonlóképpen, ha valaki nem megfelelően válaszolt egy kérdésre vagy nyilvánosságra hozott személyes vagy érzékeny információkat, biztosan jelentsd, ahelyett, hogy válaszolnál rá.
3. Válaszolj a kérdésekre a vállalkozás tulajdonosaként amilyen gyakran és gyorsan csak lehetséges:
Minél gyorsabban és gyakrabban válaszol a vállalkozás tulajdonosa a kérdésekre a Kérdés és Válasz panelen, annál kevésbé valószínű, hogy haszontalan vagy nem megfelelő válaszok születnek.
Hogyan monitorozza és jelenti a GBP a kérdések és válaszokat?
Jelenleg nincs jelentési vagy irányítópult elérhető erre a funkcióra. Általában a legjobb, ha a kérdéseket és válaszokat a Térkép alkalmazásból ellenőrzöd, vagy integrálod őket egy Google Data Studio irányítópultba, mint a GBP jelentés részét a Data Studio API-juk segítségével.
Különbözik a kérdések és válaszok mobil és asztali eszközökön?
Mobil és asztali eszközök között a Kérdés és Válasz funkció nagyjából ugyanúgy néz ki és működik.
Az egyetlen különbség az, hogy mobilon a Kérdések és Válaszok nem jelennek meg a SERP-ben. Ehelyett csak akkor jelennek meg, amikor a felhasználó rákattint a profilra és legörget az oldalon.
A Google Kérdés és Válasz nem jelenik meg a Térkép alkalmazásban a mobil keresésekben.
Milyen sorrendben jelennek meg a kérdések és válaszok?
Tapasztalataim szerint a kérdések a 'legsegítőkészebb' szerint jelennek meg először, azaz a legtöbb 'ujj fel' szavazattal rendelkező kérdések/válaszok. Azonban gyakran a kérdés feltevésének sorrendjében, vagy attól függően, hogy válaszoltak-e rájuk vagy sem. Úgy tűnik, hogy ez teljesen a Google algoritmusa dönti el helyetted. Elméletileg nincs módja ezt befolyásolni.
Miért fontos a GBP Kérdés és Válasz a helyi vállalkozások számára?
A speciális információk kevésbé valószínű, hogy széles körben ismertek a kis vagy helyi vállalkozásokról, mint a nemzeti vagy globális társaikról. Így minden lehetőségnél a helyi vállalkozásoknak ki kellene használniuk ezeket a funkciókat, amelyek segítenek meg
válaszolni a vállalkozás kevésbé közismert részeit egy könnyen érthető és emészthető módon. A GBP Kérdés és Válasz funkciója tökéletes lehetőséget nyújt erre.
Általános Előnyök a GBP Kérdés és Válaszban
A GBP Kérdés és Válasz nagyon értékes lehet a helyi vállalkozások számára, ha megfelelően kezelik. Ezek lehetnek a döntő tényezők az ügyfelek számára, amikor a vállalkozásodat választják egy szolgáltatás vagy termék igénybevételéhez. Válaszokat nyújthatnak egy könnyen érthető formátumban, amelyek máskülönben elriaszthatták volna az ügyfeleket, ha az információk nem találhatók meg.
A Kérdés és Válasz funkció kiemelheti azokat a kérdéseket is, amelyekre más platformokon válaszolni kell. Ha azt tapasztalod, hogy a vállalkozásodat gyakran kérdezik a nyitvatartási időkről vagy az étrendi követelmények rugalmasságáról, ezt az információt felhasználhatod a közösségi média csatornáid és weboldalad elérhetőbbé tételére az ügyfeleid számára, és így jobb élményt nyújthatsz.
A funkció egyéb általános előnyei közé tartozik a bizalom növelése az ügyfél és a vállalkozás között, hasznos információk nyújtása az ügyfél nyelvén a márka helyett, a relevancia és hitelesség jelzése az iparágban, és még a rangsorolásokhoz és konverziókhoz való hozzájárulás is, amire mindjárt rátérünk.
Google Kérdés és Válasz 'A kereséseddel kapcsolatos'
2021 júniusában a Google elkezdte bevezetni egy kulcsfontosságú funkciót, amely növeli a Kérdéseid és Válaszaid fontosságát. Most már mind mobilon, mind asztali eszközökön megjelenik a Google Cégprofilban a Kérdések és Válaszok részletei, amelyek közvetlenül releváns kulcsszavakat tartalmaznak a keresésedhez kapcsolódóan.
Google Kérdés és Válasz a Kereséseddel Kapcsolatos
Forrás: Search Engine Roundtable / Allie Margeson
Ez egy másik ok arra, hogy figyelj a kulcsszavak beillesztésére a Kérdéseidben és Válaszaiban, valamint figyeld őket a kevésbé ízléses tartalmak szempontjából.