Google kérdések és válaszok

Google kérdések és válaszok

Google Kérdés és Válasz: Hogyan használd a Kérdés és Válasz funkciót a Google Cégprofilban?

Mi az a Google Cégprofil Kérdés és Válasz?

A Google Cégprofil (korábban Google Cégem) Kérdés és Válasz funkciója lehetővé teszi a keresők számára, hogy kérdéseket tegyenek fel és válaszoljanak egy helyről, vállalkozásról vagy nevezetességről a Google Cégprofilján keresztül, és lehetőséget ad a vállalkozás tulajdonosának vagy képviselőjének is, hogy ott válaszoljon ezekre. Egy további 'upvote' funkció lehetőséget ad a keresőknek, hogy megmutassák másoknak, melyik válasz volt a legsegítőkészebb vagy legpontosabb.

Miért vezették be?

A GBP Kérdés és Válasz 2018-ban került bevezetésre, hogy segítse az ügyfeleket információkat szerezni a vállalkozásokról, amelyek nem könnyen hozzáférhetőek a weboldalon kívül (vagy egyáltalán nem szerepelnek a weboldalon), és lehetővé tegye a vállalkozás tulajdonosának, hogy válaszoljon a gyakori kérdésekre, amelyek egyébként megválaszolatlanul maradnának.

Hogyan néz ki?

Íme, hogyan néz ki a Google Cégprofil 'Kérdések és válaszok' funkciója, amikor a Térképekben keresel:

És íme, hogyan néz ki asztali keresésben:

 

 

Mikor jelenik meg a kérdések és válaszok opció a profilodon?

A Kérdés és Válasz szakasz a profilodon mindig megjelenik, még akkor is, ha nincsenek kérdéseid. A keresési eredményekben a Kérdés és Válasz blokk az alábbi módon jelenik meg, ha a profilodnak nincsenek kérdései:

kérdés válasz nincs

A "Legyél az első, aki feltesz egy kérdést" szöveg hiperhivatkozásként jelenik meg a Kérdés és Válasz alcíme alatt, mellette pedig egy "Tegyél fel egy kérdést" felhívás.

Kérdés és válasz a Google térképen

2022 februárjától a Google teszteli a Kérdés és Válasz elérhetőségét a Google Térkép felületén is, tehát mindenképpen érdemes figyelmet fordítani erre a funkcióra, ahogy egyre több figyelmet és láthatóságot kap.

Hogyan működik a Google Cégprofil kérdések és válaszok rész?

Amint valaki feltesz egy kérdést a vállalkozásoddal kapcsolatban, a vállalkozás profiljának menedzserei emailben értesítést kapnak (van találgatás arról, hogy ez mindig megtörténik-e, de a tapasztalatom szerint igen). Ezután más keresőkön, akik a vállalkozás Google Cégprofiljával találkoznak, vagy magán a vállalkozáson van a sor, hogy válaszoljanak a kérdésre.

Ki tehet fel és válaszolhat kérdésekre a GBP kérdések és válaszok részben?

Bárki feltehet és válaszolhat kérdésekre egy Google Cégprofilon; mindössze egy Google-fiókra van szükség.

Észreveheted, hogy néhány fióktípus gyakrabban tesz fel kérdéseket, mint mások. A Helyi Idegenvezetők - olyan Google-fiók tulajdonosok, akik magasabb szintű helyi ismeretekkel rendelkeznek és rendszeresen tartalmat küldenek a Google-nak a helyi területükről - gyakrabban válaszolnak kérdésekre, mint mások, beleértve a vállalkozás tulajdonosait is.

Ez azért van, mert gyakran előnyökkel jár ezekre a válaszokra, mint például jelvények és pontok, amelyek hozzájárulnak a Google Helyi Idegenvezető programjához.

Hogyan válaszolhat egy vállalkozás kérdésekre a Google Cégprofil kérdések és válaszokban?

Ahhoz, hogy vállalkozásként válaszolj a kérdésekre, jelentkezz be a GBP-be, majd látogasd meg a Kérdés és Válasz szakaszt a Cégprofilodon (a Kérdés és Válasz nem látható a GBP irányítópulton magában).

Amikor a vállalkozás tulajdonosa válaszol egy kérdésre, ez nagyon egyértelműen megjelölésre kerül a felhasználók számára, egy logóval, cégnevével és a '(Tulajdonos)' szöveggel.

Válaszok a Google Kérdés és Válaszban

Más emberek is válaszolhatnak olyan kérdésekre, amelyekre még nem érkezett válasz. Ez ugyanúgy történik a keresőfelületen, mint a kérdések feltevése, a 'Kérdések és válaszok' szakaszra kattintva.

Sajnos az a tény, hogy bárki, akinek Google-fiókja van, válaszolhat a kérdésekre, néha kellemetlenséget okozhat a vállalkozások tulajdonosai számára. Ez különösen akkor igaz, ha a kérdésre nem őszintén vagy kedvesen válaszolnak, vagy ha az eredeti kérdés udvariatlan volt.

Mi van, ha durva vagy sértő kérdést vagy választ kapok?

Ha a vállalkozásod valamilyen áltudományos válaszokat vagy sértő, agresszív vagy káros kérdéseket kap, a vállalkozás menedzsere használhatja a "jelentés" funkciót, hogy jelölje a Google Támogatásnak, ha egy kérdés vagy válasz nem megfelelő.

Választhatsz a kérdés jelentésekor:

  • Off-topic kérdések

  • Már nem releváns

  • Reklám vagy spam jellegű

  • Gyűlölködő, erőszakos vagy nem megfelelő

  • Helytelen információ

  • Egyéb okok

Ha a jelentett kérdéseid vagy válaszaid nem kerülnek eltávolításra, és potenciálisan károsak a profilodra, mindig fordulhatsz a Google Támogatáshoz, hogy segítsenek eltávolítani őket.

Vannak hivatalos irányelvek a GBP Kérdés és Válaszhoz?

Nincsenek hivatalos irányelvek arra vonatkozóan, hogy mit lehet és mit nem lehet közzétenni a Kérdés és Válasz funkcióban a Google Cégprofilban. Azonban vannak néhány taktika, amit ajánlanék betartani a GBP Kérdés és Válasz használatakor:

1. Próbáld meg nem használni rövid távú kérdések/válaszok esetén:
Gyakran az olyan iparágakban, ahol gyakran változnak az időrendek, mint például a mozik és edzőtermek, a felhasználók megkérdezik, hogy „Mi van ezen a héten?” vagy „Mikor van ez a foglalkozás?” a Kérdés és Válasz panelen. Próbálj meg nem konkrétan válaszolni ezekre, ehelyett válaszolj egy linkkel, ahova a felhasználók mehetnek a weboldalon a legfrissebb információkért. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók nem kapnak elavult információkat, amikor később ugyanezt a kérdést teszik fel.

2. Ne tegyél fel vagy válaszolj sértő, durva vagy érzékeny kérdésekre:
Ha valaki nem megfelelő kérdést tett fel, tartózkodj a válaszadástól és inkább jelentsd. Hasonlóképpen, ha valaki nem megfelelően válaszolt egy kérdésre vagy nyilvánosságra hozott személyes vagy érzékeny információkat, biztosan jelentsd, ahelyett, hogy válaszolnál rá.

3. Válaszolj a kérdésekre a vállalkozás tulajdonosaként amilyen gyakran és gyorsan csak lehetséges:
Minél gyorsabban és gyakrabban válaszol a vállalkozás tulajdonosa a kérdésekre a Kérdés és Válasz panelen, annál kevésbé valószínű, hogy haszontalan vagy nem megfelelő válaszok születnek.

Hogyan monitorozza és jelenti a GBP a kérdések és válaszokat?

Jelenleg nincs jelentési vagy irányítópult elérhető erre a funkcióra. Általában a legjobb, ha a kérdéseket és válaszokat a Térkép alkalmazásból ellenőrzöd, vagy integrálod őket egy Google Data Studio irányítópultba, mint a GBP jelentés részét a Data Studio API-juk segítségével.

Különbözik a kérdések és válaszok mobil és asztali eszközökön?

Mobil és asztali eszközök között a Kérdés és Válasz funkció nagyjából ugyanúgy néz ki és működik.

Az egyetlen különbség az, hogy mobilon a Kérdések és Válaszok nem jelennek meg a SERP-ben. Ehelyett csak akkor jelennek meg, amikor a felhasználó rákattint a profilra és legörget az oldalon.

A Google Kérdés és Válasz nem jelenik meg a Térkép alkalmazásban a mobil keresésekben.

Milyen sorrendben jelennek meg a kérdések és válaszok?

Tapasztalataim szerint a kérdések a 'legsegítőkészebb' szerint jelennek meg először, azaz a legtöbb 'ujj fel' szavazattal rendelkező kérdések/válaszok. Azonban gyakran a kérdés feltevésének sorrendjében, vagy attól függően, hogy válaszoltak-e rájuk vagy sem. Úgy tűnik, hogy ez teljesen a Google algoritmusa dönti el helyetted. Elméletileg nincs módja ezt befolyásolni.

Miért fontos a GBP Kérdés és Válasz a helyi vállalkozások számára?

A speciális információk kevésbé valószínű, hogy széles körben ismertek a kis vagy helyi vállalkozásokról, mint a nemzeti vagy globális társaikról. Így minden lehetőségnél a helyi vállalkozásoknak ki kellene használniuk ezeket a funkciókat, amelyek segítenek meg válaszolni a vállalkozás kevésbé közismert részeit egy könnyen érthető és emészthető módon. A GBP Kérdés és Válasz funkciója tökéletes lehetőséget nyújt erre.

Általános előnyök a GBP Kérdés és Válaszban

A GBP Kérdés és Válasz nagyon értékes lehet a helyi vállalkozások számára, ha megfelelően kezelik. Ezek lehetnek a döntő tényezők az ügyfelek számára, amikor a vállalkozásodat választják egy szolgáltatás vagy termék igénybevételéhez. Válaszokat nyújthatnak egy könnyen érthető formátumban, amelyek máskülönben elriaszthatták volna az ügyfeleket, ha az információk nem találhatók meg.

A Kérdés és Válasz funkció kiemelheti azokat a kérdéseket is, amelyekre más platformokon válaszolni kell. Ha azt tapasztalod, hogy a vállalkozásodat gyakran kérdezik a nyitvatartási időkről vagy az étrendi követelmények rugalmasságáról, ezt az információt felhasználhatod a közösségi média csatornáid és weboldalad elérhetőbbé tételére az ügyfeleid számára, és így jobb élményt nyújthatsz.

A funkció egyéb általános előnyei közé tartozik a bizalom növelése az ügyfél és a vállalkozás között, hasznos információk nyújtása az ügyfél nyelvén a márka helyett, a relevancia és hitelesség jelzése az iparágban, és még a rangsorolásokhoz és konverziókhoz való hozzájárulás is, amire mindjárt rátérünk.

Google Kérdés és Válasz "A kereséseddel kapcsolatos" találatok

2021 júniusában a Google elkezdte bevezetni egy kulcsfontosságú funkciót, amely növeli a Kérdéseid és Válaszaid fontosságát. Most már mind mobilon, mind asztali eszközökön megjelenik a Google Cégprofilban a Kérdések és Válaszok részletei, amelyek közvetlenül releváns kulcsszavakat tartalmaznak a keresésedhez kapcsolódóan.

Ez egy másik ok arra, hogy figyelj a kulcsszavak beillesztésére a Kérdéseidben és Válaszaiban, valamint figyeld őket a kevésbé ízléses tartalmak szempontjából.

Google Kérdés & Válasz, az egy rangsorolási tényező?

Bár a Google Cégprofilon a Kérdések és Válaszok nem feltétlenül jelentős rangsorolási tényezők, az alaposan kitöltött és pontos Q&A funkció más módon is előnyös lehet a rangsorban. Ha az ügyfeleid elégedettek a válaszokkal, nagyobb az esélye, hogy rákattintanak, vásárolnak, és értékelést hagynak a profilodon, vagy legalábbis foglalkoznak vele.

Tudva, hogy különösen az értékelések milyen nagy mértékben növelhetik a bizalmi jeleket egy márka vagy webhely felé, feltételezhetjük, hogy ez egy olyan „minden kicsi segít” funkció, ami csak előnyös lehet, még akkor is, ha nincs közvetlen, azonnali hatása a keresési teljesítményedre.

Google Kérdés & Válasz, az egy konverziós tényező?

Szerintem (és sok más ember véleménye szerint) igen. Van bizonyíték arra, hogy azok a vállalkozások, ahol a kérdésekre egyszerűen, barátságosan válaszol a vállalkozás tulajdonosa, javítják a konverziót az ügyfelek nagyobb elköteleződési hajlandósága miatt, ha egy kritikus kérdésre könnyedén kapnak választ.

A Whitespark helyi keresési rangsorolási tényezőinek felmérésében egy átfogó Q&A-t az első tíz konverziós tényező között tartottak számon.

Nagyobb valószínűséggel váltanék át egy olyan vállalkozásra, mint egy étterem, ha egy látogatásom szempontjából kritikus kérdésemre választ kapnék, mielőtt még feltenném. Például, hogy szolgáltatnak-e tejmentes opciókat.

Ezenkívül a profilodon rendszeresen válaszolva a kérdésekre jelzést küldesz a Google-nek, hogy a lista rendszeresen frissül, és az információk frissek, ami állítólag javítja a profil láthatóságát, és így hozzájárulhat a jobb konverziós arányhoz.

Hogyan használhatják a helyi vállalkozások a Google Cégprofil Kérdés & Válasz funkciót

A helyi vállalkozások számos módon használhatják a Kérdés & Válasz funkciót: a láthatóság javítására, a profilok konverziós arányainak javítására, a vállalkozás fontos GYIK-jeinek megválaszolására, az ügyfelek számára könnyen és gyorsan hasznos információk nyújtására, és a vállalkozás iránti bizalom növelésére.

Az egész Google Cégprofil platformot rendszeresen frissíteni és új tartalommal, kérdésekkel, valamint vállalkozási információkkal frissíteni kell a helyi területen való láthatóság fenntartása és javítása érdekében, és a Kérdés & Válasz funkció sem kivétel.

Íme néhány további tipp ennek a funkció legjobb kihasználására:

  • Rendszeresen ellenőrizd a profilod kérdéseit. Ha ki akarod használni a Kérdés & Válasz funkciót a profilod javára, győződj meg róla, hogy rendszeresen karbantartod és kezeled, és amilyen gyakran csak lehetséges, ellenőrizd a kérdéseket és válaszokat. Ez nemcsak a márka károsodásának csökkentésére szolgál a helytelen kérdések és válaszok gyors jelentésével, hanem azt is elősegíti, hogy a profil folyamatosan frissítettnek és karbantartottnak tűnjön, ami a Google szemében fontos.

  • Használd a like funkciót. Ha valaki a vállalkozás tulajdonosa előtt válaszol a kérdésre, és a válasz helyes, használd a like funkciót, hogy jelezd a felhasználóknak, hogy a választ jóváhagyták és hasznosnak találták. A likeok hasznosak lehetnek a Helyi Idegenvezetők számára is, akik még mindig nagy befolyással bírnak a Google keresési képben, tehát jól teszed, ha lehetőség szerint jóban maradsz velük.

  • Jegyezd meg a gyakori kérdéseket, és használd fel azokat a weboldalad, a GBP és a közösségi tartalmad javítására: A GBP Kérdés & Válasz sok UGC-t (felhasználó által generált tartalmat) generálhat, ami segíthet a vállalkozás tulajdonosainak abban, hogy megtudják, mire kíváncsiak az emberek. Ez remek lehetőség további lehetőségek felfedezésére a weboldal tartalmának bővítésére, például arra, hogy milyen kérdéseket vegyenek fel a GYIK-be, és ötleteket adhat más csatornákhoz, mint a közösségi posztok és e-mailek. Ezenfelül ezeket fel lehet használni a Google Cégprofil attribútumainak inspirálására is.

  • Használd a Kérdés & Választ a GYIK megválaszolására: A vállalkozás tulajdonosai feltehetnek és megválaszolhatnak kérdéseket a saját profiljukon, így a Kérdés & Válasz funkció remek hely a fontos GYIK-ek feltevésére és megválaszolására, amelyekről tudod, hogy fontosak az ügyfeleidnek. Ezeknek a GYIK-eknek a feltevése és megválaszolása segíthet az ügyfeleknek sokkal gyorsabban dönteni arról, hogy a vállalkozásod az, amit keresnek.

A Google Cégprofil Kérdés & Válasz csupán az egyik a sok hasznos és fontos funkció közül, amelyeket a helyi vállalkozások használhatnak a láthatóságuk növelésére a területükön vagy iparágukban.

 

 

 

 

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport