Google Cégprofil leírás elkészítése útmutató

Google Cégprofil leírás elkészítése

Hogyan írjunk leírást a Google Cégprofilhoz? A leírási funkció a Google Cégprofilon belül (korábban Google Cégem) minden helyi vállalkozási listázás kulcseleme, mivel tájékoztatja a kereső felhasználót az üzletről és az általa kínált termékekről vagy szolgáltatásokról. Ebben a modulban azt tanuljuk meg, hogyan készítheted el a Cégprofil leírásodat.

A vállalkozási leírás nem mindig volt elérhető mező. Indítása előtt, 2018-ban, a helyi vállalkozók csak alapvető információkat adhattak meg, mint például a cég neve, címe, telefonszáma, nyitvatartási ideje és az elfogadott fizetési módok.

Ahogy a Google Cégprofil egyre fontosabb szerepet töltött be a helyi keresésben, új hozzáadásokat és funkciókat vezettek be, így sokkal értékesebb eszközzé vált a vállalkozók, a keresőmotor és a helyi fogyasztók számára.

A Google Cégprofil évek során történt főbb frissítései közé tartoznak:

  • Bejegyzések

  • Kérdések és Válaszok

  • Foglalási és asztalfoglalási gombok

  • Menük/Szolgáltatások

  • Videók

  • “Mentés” funkció, így egy személy mentheti egy vállalkozás Tudástárát, hogy később hivatkozzon rá

  • Egészségügyi és biztonsági jellemzők

  • Híváselőzmények nyomon követése (béta verzióban)

  • Üzenetküldés / Csevegés

Néhány példa cégprofilra

Bejegyzések

poszt a google felületén

Kérdések és Válaszok

cégprofil kérdések válaszok

Mentés

mentés

 

A Google Cégprofil leírás története

Eredetileg a Google Cégprofilt (Akkor Google Cégem) és a Google+ "összekapcsolták", ami azt jelentette, hogy a helyi vállalkozások részletes leírást adhattak vállalkozásukról. Azonban a Google eltávolította ezt az opciót, lehetetlenné téve a vállalkozók számára, hogy a kereső felhasználóknak elmondják, mit csinál az üzletük, történetét vagy értékeit.

A legtöbb, amit egy helyi vállalkozás remélhetett, az az volt, hogy a Google szerkesztői összefoglalót készített (néhány, de nem minden Tudástáron és Térkép listázáson megjelenítve):

A Google 2018-ban hozzáadta a leírási mezőt, lehetővé téve a tulajdonosok számára, hogy értelmesebb információkat adjanak hozzá vállalkozásukról egy meggyőző és vonzó formátumban.

lokális checklist
Töltsd le a
Lokális Marketing
ellenőrzőlistát!

Google cégprofil leírás útmutató

Mielőtt tollat ragadnál (vagy a billentyűzethez nyúlnál), győződj meg róla, hogy elolvastad a Google cégprofil leírás útmutatóját. Ezek meghatározzák, mit szabad és mit nem ezen a részen megadni. Például nem szabad részleteket hozzáadni az akciókról, de utalhatsz vállalkozásod történetére.

Ezekhez a szabályokhoz kell ragaszkodnod, mert a Google áttekinti a Google cégprofil leírásodat és felfüggesztheti fiókodat, ha megsérted az irányelveit.

Milyen hosszú legyen egy Google cégprofil leírás?

Betartani kell a Google cégprofil leírás karakterkorlátját, amikor leírást készítesz. Jelenleg 750 karakter.

Hogyan írjak egy Google cégprofil leírást?

Mielőtt leülnél és megírnád a Google cégprofil leírásodat, vedd figyelembe, hogy több változatot is el kell készítened. Ez biztonsági opcióként szolgál, ha a leírásodat elutasítják az útmutató megsértése miatt. Ha van kéznél egy másik leírás, szabadabban kísérletezhetsz különböző szövegekkel és mérheted annak hatását a helyi SEO teljesítményedre.

Először gondolkodj el azon egy-két kulcsszón, amelyekre optimalizálni szeretnéd vállalkozási leírásodat. Győződj meg róla, hogy ezeket a kulcsszavakat a bekezdés elején használod, majd beszélj arról, mi teszi egyedivé vállalkozásodat, és magyarázd el, miért látogassanak el hozzád az emberek.

Ha inspirációra van szükséged, webhelyed "Rólunk" oldala lehet egy jó kiindulópont. Valószínűleg sok időt és energiát fektettek ebbe az oldalba, hogy kialakítsák márkád hitelességét, eredményeit és termék- vagy szolgáltatási kínálatát, így gyakran hasznos kiindulópont a Google cégprofil leírás első írásakor.

Tippek a Google cégprofil leírás írásához

  • Mondd el a látogatónak, mi különbözteti meg vállalkozásodat a versenytársaidtól

  • Tartalmazz rövid történetet vállalkozásodról, ha az megfelelő (például ha nemrégiben elérte a jelentős mérföldkövet, például X éve üzletben)

  • Ne adj hozzá URL-eket/linkeket

  • Ne töltsd meg kulcsszavakkal

  • Tartalmazz felhívást a cselekvésre, például 'Látogasson el hozzánk ma'

  • Ne hivatkozz az értékesítésekre vagy különleges ajánlatokra (használj Bejegyzéseket az ilyen típusú információk közléséhez)

  • NE HASZNÁLJ MINDIG NAGYBETŰT

  • Az első néhány sorban tartalmazd vállalkozásod nevét, kulcsszót és helyszínt (természetesen). A Google Vicinity frissítése azt jelenti, hogy a kulcsszavak betöltése már nem hatékony, tehát ne erőltess be több kulcsszót a leírásodba.

  • Írj közönségednek. A vállalkozási leírás lehetőséget ad arra, hogy vállalkozásod személyisége ragyogjon. Az általad közölt információk és az, ahogyan azt közlöd, vissza kell csengjen a célközönséged számára.

  • Adj hozzá társadalmi bizonyítékot, ahol lehetséges.

Google cégprofil leírás hozzáadása a listázásodhoz

A Google cégprofil leírás hozzáadása nagyon egyszerű. Egyszerűen jelentkezz be a Google cégprofil irányítópultjára és kattints a cég listázására.

cegprofil beallitas

Amikor már a fő GBP irányítópult területen vagy, kattints az Információra, és látni fogod az "Üzleti leírás hozzáadása" lehetőséget. Kattints a ceruzára, hogy szerkeszd az üzleti leírást.

Csak az első néhány sort jelenítik meg, mielőtt egy felhasználónak tovább kellene kattintania a többi információ olvasásához, tehát a legfontosabb információkat a leírás elején kell elhelyezni.

cégprofil leírás szerkesztése

Emlékezz, csak 750 karaktered van, tehát minden karakter számít. Ahogyan gondosan megfogalmazod a meta cím és leírás címkéidet webhelyedhez a korlátozott karakterek miatt, ugyanolyan gondossággal kell megírnod a GBP vállalkozási leírást. Csak 250 karakter jelenik meg a tudástáblázatban, és az embereknek rá kell kattintaniuk, hogy lássák a teljes leírást.

Miután beillesztetted a Google Cégprofil leírást, kattints az "Alkalmaz" gombra. Ezt követően meg kell várnod, hogy a Google áttekintse és jóváhagyja a leírást.

Ha nem hagyják jóvá, ellenőrizd újra, hogy betartottad-e a Google Cégprofil irányelveit.

Google Cégprofil leírás példák

Ha inspirációt szeretnél meríteni saját leírásodhoz, próbáld meg megnézni, hogyan közelítették meg a feladatot a versenytársaid. Ehhez végezz egy Google keresést egy rivális vállalkozásra, majd tekintsd át leírásaikat, jegyezd fel, mi működik jól és mi tűnik ki.

Ha asztali gépen keresel, a leírást a vállalat Tudástáblájában találod, az alján.

Mobil eszközökön a "Rólunk" fülre kell kattintanod:

Ezek az információk arról, hogyan írj erős Google Cégprofil leírást, komolyan emelheti helyi keresési jelenlétedet. Ez a keresésnek az a helye, amely bemutatja hitelességedet és kifejti, miért válassza a fogyasztó a vállalkozásodat.

 

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport