A világon ötmilliárd internetező van, és közülük 3,64 milliárdan használnak havonta legalább egy Facebook-terméket. Mint a világ legnagyobb közösségi hálózata, fontos platform a helyi vállalkozások számára is, mind a helyi fogyasztókkal való kapcsolatépítés, mind a hírnév- és véleménykezelés szempontjából.
Ugyan a Facebook hatalmas visszaesést produkált abban, hogy az emberek hol olvasnak véleményt, saját kutatás alapján még mindig a harmadik magyarországon a megbízható vélemény-platformok között.
Tartalom:
Miért fontosak a Facebook vélemények?
A Facebook ajánlások egyszerű módot kínálnak a lehetséges ügyfelek számára, hogy eldöntsék, egy helyi vállalkozás megfelelő-e számukra. Más véleményplatformokhoz hasonlóan a Facebook ajánlásai lehetővé teszik a fogyasztók számára, hogy megosszák helyi vállalkozásokkal kapcsolatos tapasztalataikat. Ez sok helyi fogyasztó számára kulcsfontosságú része a döntéshozatali folyamatnak, amikor helyi vállalkozást választanak.
A legújabb fogyasztói véleménykutatás megerősíti, hogy egyre több fogyasztó olvas online véleményeket, 73%-uk „mindig” vagy „gyakran” olvas véleményeket helyi vállalkozások kutatásakor.
Ez önmagában is erős ok, de még meggyőzőbbé válik, amikor összekapcsoljuk azzal a ténnyel, hogy a helyi fogyasztók a Facebookhoz fordulnak a leggyakrabban üzleti és termékinformációkért az összes közösségi csatorna közül. Ezek a viselkedések egyértelműen illusztrálják egy pozitív véleményprofil potenciális erejét a Facebookon.
Az elmúlt négy évben a Facebook még fontosabbá tette az ajánlásokat az oldalak számára, és kiemeltebbé tette ezt a funkciót. Ez még fontosabbá tette az oldalad Facebookon való jelenlétét.
Az egyik érdekes dolog ebben, hogy a közösségi média elsősorban egyenrangú felek közötti tér. Ez tökéletesen illeszkedik a véleményekhez és a Facebookon lévő vélemények befolyásoló szerepéhez, különösen figyelembe véve, hogy mennyi ember bízik az online véleményekben ugyanúgy, mint a személyes ajánlásokban. Mint helyi vállalkozás, tudni, hogyan szerezhetsz ajánlásokat a Facebookon, lehetővé teszi számodra, hogy mindkét oldal előnyeit kihasználd.
Hogyan működnek a Facebook vélemények?
Korábban véleményekként ismertek, két típusú ajánlás van a Facebookon. Az első, ahol a felhasználók a hírfolyamukon kérnek valakit, hogy ajánljon egy terméket vagy szolgáltatást (például egy helyi szerelőt, randihelyet vagy költöztető szolgáltatást). Más Facebook-felhasználók ekkor válaszolhatnak helyi megoldásokkal, amelyek megfelelnek a feltételeknek.
A második típus, amikor a Facebook megkérdezi a fogyasztót, hogy ajánlja-e a használt vállalkozást, a helyi fogyasztó egyszerűen igen vagy nem választásával.
Miután választottak, lehetőségük van részletesebb szöveges vélemény megadására, ami több kontextust ad a visszajelzésnek.
Az oldallátogató öt pontból álló pontszámot lát.
A váltás előtt gyűjtött vélemények még mindig megjelennek a vélemények fülön, de úgy tűnik, hogy a választási lehetőségekből adódó további információkat jelenleg nem teszik közzé. A Facebook éppen változtatásokat eszközöl a véleményezési rendszerén, ezért ez változhat.
Hogyan találom meg az ajánlásokat a Facebookon?
Az ajánlások megtalálása a Facebookon egyszerű. Csak jelentkezz be a Facebook-fiókodba, nyisd meg a Facebook-oldaladat, és keresd a „vélemények” fület a képernyőd tetején (éppen a borítóképed alatt).
Hogyan szerezz ajánlásokat a Facebookonon?
A Facebookon pozitív ajánlások szerezése nem olyan ijesztő, mint gondolnád.
Ellenőrizd, hogy be van-e kapcsolva a vélemények füled
Az első dolog, amit tenned kell, mielőtt stratégiát dolgozol ki a Facebookon történő ajánlások kérésére, az, hogy ellenőrizd, bekapcsoltad-e a vélemények fület. Ha korábban kaptál már véleményeket, az ajánlások is engedélyezve lesznek, hacsak ki nem kapcsoltad őket.
Ellenőrzéshez be kell jelentkezned a Facebookra, és meg kell nyitnod a Facebook oldaladat. Bal oldalon a "beállítások" fülre kattints.
Ezután kattints a „Adatvédelem lehetőségre. Azon belül az "Oldal és megjelölés" pontra.
Most be- vagy kikapcsolhatod a véleményeket a kapcsolóval.
Dolgozd ki a véleménykérő stratégiádat
Ha már megszoktad, hogy véleményeket kérsz más platformokon, például a Google Cégprofilon (korábban Google Cégem néven ismert), sokat használhatsz ezekből a technikákból a Facebookon több vélemény megszerzéséhez.
-
E-mail: Lehet, hogy már küldesz e-maileket az ügyfeleknek, miután sikeresen leszállítottad a megvásárolt terméket vagy szolgáltatást. Az e-mailben küldött véleménykérő sablonod könnyen adaptálható a Facebook bevonására azok számára, akik hajlandóak véleményt írni vállalkozásodról. Rakj egy linket a Facebook-oldaladra mutatva és írj egy rövid útmutatót a vélemények fül megtalálásához.
-
SMS: Az SMS egy bevált módszer a véleményprofil növelésére, és ugyanúgy működhet a Facebookon, mint más médiumokon. Csak győződj meg róla, hogy az SMS-ben küldött véleménykérésedben szerepel a Facebook-oldalad linkje, hogy teljes mértékben kihasználhasd az SMS-ek rendkívül magas megnyitási arányát.
-
Oszd meg egy bejegyzést az oldaladon: Ha már van követőszámod a Facebookon (vagy más közösségi hálókon), rendszeresen ossz meg bejegyzéseket, amelyekben arra kéred a követőidet, hogy írjanak véleményt. A véleménykérés szabályai itt is érvényesek — légy udvarias, köszönd meg a követőidnek az idejüket, tartsd röviden az üzenetedet, és adj világos utasításokat arra, hogyan tegyék. A közösségi médiában rendelkezésre álló kreatív szabadságodat kihasználva akár egy videót vagy grafikát is mellékelhetsz a bejegyzésedhez, hogy bemutasd, hogyan lehet véleményt írni.