Mik azok a helyi említések

Mik azok a helyi említések

A helyi említések létrehozása és kezelése helyi említési adatbázisokon keresztül, alapvetően fontos és nélkülözhetetlen feladat egy átfogó helyi SEO stratégia folyamatában. Nélküle nem tudsz olyan eredményt elérni, mint amire vágynál.

Ha te egy vállalkozó vagy, aki jelenleg nem használja ki az említések erejét, akkor biztosan többet akarsz megtudni ezekről a SEO-erősítő eszközökről.

Tartalom:

Mik azok a helyi említések?

A helyi említések egy vállalkozás adatainak listázása online. Mint helyi vállalkozó, ezeknek az idézeteknek a létrehozása az egyik kiindulópontja kell, hogy legyen a láthatóságod és online rendszered bővítésének.

Az információk, amelyeket egy helyi említés tartalmaz, elsősorban a vállalkozás neve, címe és telefonszáma – más néven NAP adatok. A weboldaladhoz vezető linket is gyakran bele lehet foglalni, és ez a link természetesen SEO előnyökkel jár.

A vállalkozásod adatainak hozzáadása katalógusokhoz és más harmadik féltől származó weboldalakhoz segít a fogyasztóknak megtalálni a vállalkozásodat online. Ezzel azt is segíted, hogy a Google mennyire tekinti hitelesnek és megbízhatónak a vállalkozásodat – de erről később többet!

Lent láthatsz egy tipikus példát egy helyi idézetre a Cylex felületén, ami az egyik a sok említési weboldal közül.

Mik a helyi idézetek különböző típusai?

Két különböző típusú helyi idézet létezik – strukturált és strukturálatlan nélküli.

Mik azok a strukturált említések?

A strukturált említések a leggyakoribb típusú helyi idézetek. Ezek a vállalkozásod listázásai releváns üzleti katalógusokban és harmadik féltől származó weboldalakon. Ezek a weboldalak hatalmas, már meglévő vállalkozási információs adatbázisok, amelyekben a Google már megbízik.

Amikor a strukturált említésekről van szó, kulcsfontosságú, hogy az iparágadhoz leginkább releváns katalógusokban legyen felsorolva a vállalkozásod. A több általános katalógusokban és más oldalakon fontos a vállalkozásod számára legmegfelelőbb kategória kiválasztása. Ez segít a Google-nak megérteni a termékeidet vagy szolgáltatásaidat, és segít a megfelelő ügyfeleknek megtalálni téged.

Mik azok a strukturálatlan említések?

A strukturálatlan említések a kulcs vállalkozási adatok említései egy oldalon, ahol az információk nincsenek csoportosítva. Ez valószínűleg akkor történik, ha a vállalkozásodat említik egy online hírcikkben vagy blogbejegyzésben.

Ilyenkor bár a vállalkozás neve az egész szövegben megjelenik, a cím és a telefonszám a cikk végén is ki van írva.

Bár a szerkezet nélküli idézetek nem olyan nyilvánvalóak a keresőmotorok számára, mint a sturukturált változatok, mégis értékesek a helyi SEO szempontjából.

A szerkezet nélküli idézetek értékét három tényező befolyásolja:

  • helyszín;

  • iparági relevancia; és

  • weboldal tekintélye.

Helyszín

Ha a vállalkozásodat egy a helyi területedhez kapcsolódó weboldalon említik, akkor ez valószínűleg értékesebb lesz, mint egy olyan weboldalon történő említés, amelynek nincs helyi kapcsolata.

Ez igaz mind a potenciális SEO értékre, mind a helyi lakosok számára való felfedezés lehetőségére.

Iparági relevancia

Az olyan weboldalakon való megjelenés, amelyek az iparágadhoz vagy szakterületedhez kapcsolódnak, hasznos az SEO szempontjából. Ez segít az üzenetedet érdeklődő emberek elé nyitni.

Például, ha egy pékséget vezetsz, és egy közeli kávézó a weboldalán beszél a termékeidről, ez értékesebb lehet, mint egy textilvállalat weboldalán történő hivatkozás.

Weboldal tekintély

A weboldal tekintélye – vagy domain tekintélye – fontos szempont a szerkezet nélküli idézetek értékének meghatározásakor.

Ha a weboldal, amin az idézet megjelenik, magas domain tekintéllyel rendelkezik, akkor ez az idézet valószínűleg értékesebb lesz számodra, mint egy alacsony domain tekintéllyel rendelkező weboldalról származó idézet. Ez azért van, mert a domain tekintély egy elismert jelzője annak, hogy egy weboldal milyen rangsorolható a Google szemében.

Mik a helyi említések alapvető elemei?

Az NAP információ mindig a helyi idézetek alapvető eleme.

A helyi SEO idézetek tartalmazhatnak még:

  • cég weboldala;

  • nyitvatartási idő;

  • vállalkozás leírása/kategóriája;

  • útmutató a vezetéshez;

  • képek;

  • közösségi média profilokra mutató linkek; és

  • e-mail cím.

Lehetnek további funkciók is, attól függően, hogy melyik céges adatbázisban vagyunk.

Sok céges adatbázis lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy NAP idézetek adatait, egy "Rólunk" szekciót, weboldal linket, térképes útmutatót és nyitvatartási időt szerepeltesse. Az oldal külön szekciókat kínál a listázáson belül további kapcsolatfelvételi információkhoz, részletekhez és véleményekhez, közösségi felületeihez, videókhoz, képgalériához.

Linkek és említések: mik a hasonlóságok és különbségek

Az említések és linkek erőteljes jelek, amelyek befolyásolják a helyi és az organikus keresési rangsorokat.

Azonban nem ritka, hogy az emberek összekeverik a linkek és az említések jelentőségét és fontosságát. Fontos felismerni közöttük a különbséget, mivel a helyi kulcsszavakhoz kapcsolódó weboldalad láthatóságának maximalizálása érdekében mindkettőt építeni kell. Az egyikre való összpontosítás a másik rovására azt jelentheti, hogy legjobb esetben sem leszel olyan látható online, mint lehetnél, de legrosszabb esetben egyáltalán nem leszel látható (legalábbis nem az első keresési eredmények oldalán).

A linkek és idézetek hasonlóak abban, hogy…

  • Mindkettő online hivatkozás a vállalkozásodra

  • Tipikusan ezek a hivatkozások harmadik féltől származó oldalakon jelennek meg (legalábbis a legtöbb SEO szakember ezt gondolja)

  • Ugyanazon az oldalon ugyanabban az időben is létezhetnek

  • Mindkettő negatívan befolyásolhatja a rangsorolásodat, ha helytelenül vannak kivitelezve, különösen, ha szembe mennek a Google webmester útmutatójával

Különböznek abban, hogy…

  • Egy idézetnek tartalmaznia kell a Vállalkozás Neve, Címe és Telefonszáma (NAP) adatait, de linknek nem kell lennie

  • Egy linknek kattinthatónak kell lennie (azaz kattintásra a felhasználót a weboldaladra kell vinnie), míg egy említésnek nem

  • Minden idézetnek konzisztensnek kell lennie, míg a linkeknek változatosnak kell lenniük

  • A linkek javítják a rangsorolást mind az organikus keresési eredményeknél, mind a helyi vállalkozási keresési eredményeknél, míg az idézetek csak a helyi eredményekben javítják a rangsorolást

Hogyan néznek ki a linkek és említések?

A linkek és említések számos formában létezhetnek attól függően, hogy melyik oldalon és milyen kontextusban jelennek meg. Íme néhány példa arra, hogy a linkek és idézetek tipikusan hogyan néznek ki…

Linkek:

ez egy link egy kifejezésen belül
kattints ide
pelda.com
http://www.pelda.com

A linkek képekbe és widgetekbe is beágyazhatók, így számos módja van megjelenési formájának.

Említések:

SzállásMarketing, Budapest, Alig u 5, 1032 (+36 20 919 2467)

SzállásMarketing
Budapest
Alig u 5
1032
+36 20 919 2467

SzállásMarketing, Budapest, Alig u 5, 1032, Magyarország, +36 20 919 2467

A SzállásMarketing, ami Budapesten található az Alig u. 5 szám alatt szállások marketingjével foglalkozik és elérheted a +36 20 919 2467-es telefonszámon.

Az SEOmark, amely Birmingham 34 Links Drive címén található, Mark Walters kezeli. Elérheted őt a 0330001152-es telefonszámon.

Megjegyzés: Egy teljes említés tartalmazza a teljes NAP adataidat. Egy részleges említés csak a NAP adataid egy részét tartalmazza – talán a nevedet és telefonszámodat vagy a nevedet és címedet. Egy részleges említés jobb, mint semmi, de nem olyan előnyös, mint egy teljes idézet.

Népszerű helyi említési weboldalak

Számos különböző katalógusoldalon hozhatsz létre listákat.

A helyi vállalkozások számára az idézetek építéséhez legjobb platformok közé tartoznak:

Foursquare
Aranyoldalak
Cylex
Ittlakunk

Ezen kívük

Mi a helyzet olyan oldalakkal, mint a Google, a Facebook, az Apple Maps és a Yelp?

Ezek mind technikailag olyan helyek, ahol helyi említések keletkeznek. Azonban, mivel az emberek sokkal gyakrabban foglalkoznak velük, sokkal több kezelést igényelnek, mint a standard említés oldalak, amiket itt vizsgálunk.

Ezen óriási oldalak és szolgáltatások magas szintű kölcsönhatása azt jelenti, hogy inkább az "interakció rétegének" részeként tekintünk rájuk a listázások kezelésében. Az említési oldalak viszont az "ellenőrzés réteg" részét képezik, mivel a pontos adatok ezeken az oldalakon segítenek növelni a hatóságot a keresőmotorok szemében.

Miért előnyösek az említések a helyi SEO számára?

A helyi említésépítés előnyös a SEO számára, mert segít a Google-nak és más keresőmotoroknak megbízni a vállalkozásod hitelességében és az információid pontosságában.

Amikor a Google látja, hogy pontosan ugyanazok az információk szerepelnek számos megbízható weboldalon, akkor ez a bizalom átruházható a vállalkozásodra. Az NAP idézetek konzisztenciája tehát különösen fontos a helyi idézetek maximális SEO előnyének élvezetéhez. Ez azt jelenti, hogy a vállalkozásod neve, címe és telefonszáma pontosnak kell lennie az összes weboldalon, ahol a vállalkozásod szerepel.

Bár a linkek nagyszerűek, egy helyi említéseknek nem kell a vállalkozásod weboldalára mutatnia ahhoz, hogy SEO előnyökkel járjon. A Google felismeri, hogy a vállalkozásodat említették az NAP idézeteid adatainak jelenléte által, és ez elegendő ahhoz, hogy befolyásolja a bizalmi jelzéseket a márkád felé.

Mi a probléma a pontatlan vállalkozási listázásokkal?

A pontatlan idézetek problémásak, mert csökkenthetik a Google bizalmi szintjét a vállalkozásod irányába. Az ellentmondó információk félrevezetőnek tekinthetők, és ez gyakran látszólag jelentéktelen különbségek miatt van, mint a helyesírás és a rövidítések.

Például, ha vállalkozásod nevéből egy rövidített verziót használsz bizonyos oldalakon, de más listázásoknál a vállalkozásod teljes nevét használod, akkor ez két külön vállalkozásnak tűnhet a Google szemében. Ez azt jelentheti, hogy kevesebb bizalom lesz a weboldaladhoz rendelve emiatt.

A pontatlan vállalkozási listázások össze is zavarhatják és el is tántoríthatják a potenciális ügyfeleket. Ha valaki egy katalóguson keresztül talál rá a vállalkozásodra, de a kapcsolatfelvételi adatok helytelenek, akkor nehézségei lehetnek a kommunikációval. Ez arra késztetheti őket, hogy figyelmüket (és pénzüket) egy versenytársad felé fordítsák.

Tudtad? A fogyasztók 63%-a azt mondja, hogy a helytelen információk aktívan visszatartják őket attól, hogy válasszák a vállalkozásod. Amerikai kutatások megmutatják, hogy mely pontatlan elemek okozzák a legnagyobb frusztrációt a fogyasztóknak. Nem meglepő módon a név, cím és telefonszám a legelső három.

emlitesek bizalom

Ezenkívül, ha az említés elavulttá válnak, például egy cím változás miatt, akkor fontos, hogy ezt azonnal orvosold. Véletlenül a potenciális ügyfeleket a régi vállalkozási helyszínedre irányítani frusztrációt okozhat nekik, és eladásveszteséget jelenthet neked.

Milyen előnyöket kap egy vállalkozás az említések építésével?

Az üzleti katalógusokon és harmadik féltől származó weboldalakon való listázás általában ingyenes, ezáltal költséghatékony módszer a márkád tudatosságának növelésére.

Amikor az ügyfelek a Google-on keresnek konkrét szolgáltatásokat, az üzleti katalógusok gyakran megjelennek az eredmények között. Tehát, a jelenlét ezeken az oldalakon segíthet több fogyasztót a vállalkozásod elé állítani.

Sőt, 2024 óta a Google kereső rendelkezik egy találatszűkítő funkcióval is! Az "Úti célokat tartalmazó webhelyek" lehetőséggel olyan weboldalakat fog listázni a kereső, mellyek helyi adatokat tartalmaznak. Ilyen oldalak a cégkatalógusok is.

úti célokat tartalmazo webhelyek

Ezenkívül számos helyi vállalkozási katalógusoldal lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy véleményeket hagyjanak, erről a témáról is érdemes többet is olvasnod. A pozitív vélemények sokat tehetnek a vállalkozásod hírnevének megerősítéséért, tehát minél több oldalon tudsz véleményeket építeni, annál jobb!

Készen állsz az említések építésére?

Most, hogy megértetted a helyi idézetek építésének előnyeit, biztosan azonnal bele is vágnál a munkába! Ha nem szeretnéd egyedül felépíteni az említéseidet, örömmel segítek benne!

A harmadik féltől származó listázások kezelésének eszközei is segíthetnek egyszerűsíteni az idézetek építésének, követésének és kezelésének folyamatát.

 

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport