Helyi keresőoptimalizálás és helyi említés

A helyi említések ismert összetevői minden sikeres helyi keresőoptimalizálási stratégiának. Néha NAP (név, cím, telefonszám) adatként említik őket. Be kell vallani, hogy erejük az elmúlt években csökkent, ahogy a kereső algoritmusok egyre kifinomultabbá váltak, de még mindig szerepet játszanak a keresési pozíciók befolyásolásában. Az említések kiépítése, akár helyi említéskészítő szolgáltatással, akár saját magad által, még mindig egy fontos feladat, amit meg kell tenned helyi vállalkozásod láthatósága érdekében.

 

Tartalom

Mi az a helyi listaemlítés?

Mielőtt belemennénk abba, hogy miért fontosak, definiáljuk, mi is az a helyi listaemlítés. Ez az üzleti adataid említése egy harmadik fél weboldalán. Legalábbis tartalmaznia kell az üzlet nevét, jelenlegi címét és telefonszámát. A teljes összefoglalót arról, mi az említés, olvasd el!

További információk, mint például a weboldal URL-je, közösségi média kezelői, nyitvatartási idők, szolgáltatási részletek és e-mail cím is megjelenhetnek.

említés aranyoldalak

Fontosak az említések a helyi keresőoptimalizálás során?

Az említések elengedhetetlenek a helyi keresőoptimalizálási sikerhez. A kutatások szerint az ötödik legfontosabb rangsorolási tényező a helyi csomag láthatóságában és a negyedik legfontosabb jel a helyi organikus keresési eredményeknél.

A NAP adatok jó elterjedése az interneten számos közvetett SEO előnyt is biztosít.

A címtárak és értékelési oldalak magas rangot érnek el a Google keresésben

A helyek közül, ahol említést szeretnél építeni, gyakran találkozhatsz címtárlistázásokkal és értékelési oldalakkal. Ezek hasznos és népszerű erőforrások a helyi fogyasztók számára, és gyakran a keresési eredmények tetején jelennek meg, amikor helyi keresést hajtanak végre. Tapasztalatom szerint különösen érvényes ez a helyzet vidéken, illetve olyan területeken, ahol nincs nagy konkurenciaharc, azaz nem építenek a vállalkozások külön weboldalakat és nem optimalizálják őket.

Mint helyi vállalkozó, profitálhatsz ebből a keresési láthatóságból, amikor létrehozol egy listázást vagy megszerzed a profilodat a népszerű címtár oldalakon és értékelési platformokon. Ezzel növelheted a jelenléted a keresőmotor eredményoldalain (SERP-eken) anélkül, hogy közvetlenül versenyeznél olyan hatalmas nevekkel, mint a Cylex vagy a Tripadvisor.

cegkatalogus keresoben

A kutatások kimutatták, hogy a helyi keresőfelhasználók által leggyakrabban megkattintott organikus keresési eredmények az üzleti listákat tartalmaznak. Egy listázás igénylése a NAP adataiddal kitöltve minden címtár oldalon - vagy az iparágadhoz kapcsolódó niche értékelési oldalakon - potenciálisan egy kattintásnyira helyezhet az első oldali rangsorolás után. Tekintettel arra, hogy a címtárak, mint például a Cylex, milyen nagy forgalmat bonyolítanak le havonta, ez jelentős növekedést eredményezhet a helyi láthatóságban.

Könnyebbé válik megtalálni téged

Mint helyi vállalkozás, minél könnyebben megtalálható vagy online, annál valószínűbb, hogy sikeres leszel. Minden egyes általad épített említés közvetlen útvonalat biztosít a vállalkozásodhoz azok számára, akik kapcsolatba szeretnének lépni veled.

A címtárlistázások megkönnyítik a vállalkozásod megtalálását azok számára is, akik nem egy adott cég után kutatnak, hanem helyi terméket vagy szolgáltatást keresnek, mint például egy vízvezeték-szerelőt vagy fodrászt. Ez azért van, mert sok fogyasztó a címtárakhoz és értékelési oldalakhoz fordul, hogy megtalálják a szükségleteiknek megfelelő helyi vállalkozást.

Az információid elérhetősége a megfelelő helyeken lehetővé teszi, hogy az aktívan keresők szeme elé kerülj, például egy jelenlét az Arany Oldalakon hasznos lehet a szolgáltatási vállalkozások számára. Az Ittlakunk alkalmas számos budapesti vállalkozás számára, és a Tripadvisor ajánlott az utazási vállalkozások számára.

Növeli a linkprofilod

A linkek építése előfeltétele a SEO sikernek, de nehéz és időigényes feladat jól csinálni. A jó hír a helyi vállalkozások számára, hogy sok hely, ahol természetesen említést szeretnél létrehozni, lehetőséget biztosít a weboldaladra való visszamutató link elhelyezésére is.

Néhány oldal még mindig engedélyezi a követő linkek (dofollow) létrehozását, beleértve a Binget és számos iparági specifikus oldalt. A követő és nem követő (notfollow) linkekkel rendelkező helyi említési oldalak kutatása is helyi keresőoptimalizálási feladat.

Segít a hírnév megalapozásában

A címtár oldalak és más említési források gyakran lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy értékeljék a helyi vállalkozásokat. Ha szeretnéd javítani a helyi keresési jelenléted, akkor ez szuper lehetőség számodra. Ez azért van, mert lehetőséget ad neked arra, hogy szélesebb körben építs pozitív említéseket az interneten. Minél több ilyen említést szerezhetsz, annál kiemelkedőbbnek és népszerűbbnek tűnik a vállalkozásod.

Egy másodlagos előny, hogy maguk az értékelések is rangsorolási tényezők, így dupla előnyt kapsz, amikor javítani szeretnéd a helyi láthatóságod.

Hány említés jó a SEO számára?

Az említések számos SEO előnyt kínálnak, ezért hasznos minél többet építeni. Az iparágad szerepet játszik abban, hogy hány említésre lesz szükséged az SEO előny kiépítéséhez, egyes szektorokban valószínűleg több említésre van szükség, mint másokban. Átlagosan azok a vállalkozások, amelyek az első oldalon rangsorolnak a helyi keresési eredményekben, körülbelül 80 említéssel rendelkeznek a nevük alatt. Azonban ez 152-re emelkedik a hoteliparban, 107-re a fogorvosoknál és 101-re az egészségügyi szektorban.

Hogyan jutassam el az említéseimet a kereső indexelésébe?

Nem elég csak címtárlistázásokat és online említéseket létrehozni a NAP adataiddal. Szükséged van arra is, hogy ezeket az oldalakat a Google ki is hozzad a SEO előny kiaknázásához. Van néhány módja az indexelés ösztönzésének, beleértve egy ping szolgáltatás használatát vagy egy olyan oldal létrehozását a weboldaladon, amely tartalmazza az összes említésedre mutató linket.

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport