Miért fontos a NAP következetessége?

Miért fontos a NAP következetessége?

Az online megosztott helytelen információk negatív következményekkel járhatnak a helyi vállalkozásod számára. A NAP (név, cím és telefonszám) említések esetében minden pontatlanság vagy következetlenség veszélyeztetheti a helyi kereső jelenléted és árthat az ügyfelek bizalmának vállalkozásod iránt.

 

Tartalom:

Mi a NAP következetesség?

A NAP következetesség azt jelenti, hogy a vállalkozásod neve, címe és telefonszáma ugyanaz minden online említésedben.

Legyen szó a Facebook-oldaladról, egy üzleti könyvtárról vagy egy értékelési platformról, teljes egyezőségnek kell lennie abban, ahogyan az adataidat megosztod.

Facebook adatok következetessége:

NAP következetesség a Facebookon

NAP következetesség a TripAdvisor oldalon

NAP következetesség a TripAdvisor oldalon

NAP következetesség a Google-on

NAP következetesség a Google-on

Valami olyan egyszerű dolog is, mint egy hiányzó számjegy az irányítószámodban vagy telefonszámodban, nagyobb problémává alakulhat. Ez azért van, mert ezek a hibák az adataid variációit hozzák létre, ami aláássa a következetességet.

Miért fontos a NAP következetessége a helyi SEO számára?

A NAP adatok olyan egyszerűnek tűnhetnek, hogy nem tűnnek fontosnak, de az SEO szempontjából ez messze nem így van.

A helyi SEO rangsorolási tényezők felmérése megerősíti, hogy az említések az első öt rangsorolási tényező közé tartoznak mind a helyi csomag, mind az organikus keresési eredmények számára. A következetességnek és pontosságnak kiemelkedőnek kell lennie ahhoz, hogy az adatok hasznosak legyenek a keresőmotorok és az emberi olvasók számára.

Elavult vagy helytelen említések befolyásolhatják a keresési láthatóságot

Ahhoz, hogy a Google megerősítse egy helyi vállalkozásról alkotott benyomását, elegendő adatmennyiségre van szüksége. Végülis ez az indok az, amiért minél több adattal akarjuk keresőoptimalizálás során ellátni a Google robotjait.

Számos azonos NAP információval rendelkező említés jelezheti a Google számára, hogy amit egy vállalkozásról tud, az helyes. Ez azt is jelzi, hogy biztonságosan kínálhatja ezt az információt a keresőfelhasználóknak.

Azonban figyelmeztető jelek jelentkeznek, ha eltérések vannak a NAP adataiban az egyik említés és a másik között. A Google számára a pontatlanságok azt sugallják, hogy az adatok egy része hibás, ami azt jelenti, hogy nem bízhat abban, hogy a keresőfelhasználók megbízható információkat kapnak. Ennek eredményeként a rangsorolás sérülhet.

A következetlen NAP árt a hangalapú keresés láthatóságának

A Google-nek biztosnak kell lennie abban, hogy vállalkozásod adatai pontosak, amikor hagyományos keresési eredményeket állít elő, és ugyanezt a bizalmat igényli más típusú keresési eredmények esetén is, beleértve a hangalapú keresést.

A hangalapú keresés jelentős forgalmi forrást jelenthet a helyi vállalkozásod számára, ezért ennek jelentőségét nem szabad alábecsülni.

A Comscore adatai megerősítik, hogy a okos hangszórók tulajdonlása minden idők legmagasabb szintjén van, majdnem minden második háztartásban van legalább egy okos hangszóró készülék Amerikában, tehát terjedni fognak ezek az eszközök Magyarországon is.

A SEMRush felfedte, hogy a felnőttek kétötöde legalább egyszer használja naponta a hangalapú keresést, és az eredmények tipikusan az organikus SERP első oldaláról származnak. Az adatok szerint a hangalapú keresési eredmények 80%-a az első három helyről származik, míg a 97%-a a top tíz eredményből.

Tudjuk, hogy a NAP adatok jelentős organikus keresési rangsorolási tényezők, és a következetes információk birtokában sokkal nagyobb esélyed van arra, hogy jól rangsorolj a hangalapú keresésben.

A helyi említések lehetnek a fogyasztói út kezdőpontjai – de csak akkor, ha pontosak

A vállalkozásod nevének, címének és elérhetőségi információinak felfedezése lehet a fogyasztói út kezdőpontja.

Számos fogyasztó számára, különösen azok számára, akik mobil eszközöket használnak, az út egy keresőmotorral kezdődik.

Ez azonban nem mindig jelenti azt, hogy a fogyasztó rákattint a weboldaladra. Például tudjuk, hogy a keresőfelhasználók 31%-a azért választ egy organikus keresési eredményt, mert az üzleti listákat kínál nekik (ezek lehetnek Aranyoldalak, Tripadvisor stb.), amelyek valószínűleg egy értékelési oldal vagy könyvtárlista lesz. Azonban kattinthatnak egy informatív cikkre, egy közösségi média bejegyzésre vagy egy Google Cégprofilra is.

NAP következetesség a Google keresésben

Bármi is legyen a kapcsolatpont, pontosnak kell lenned az információiddal, ha reményt szeretnél arra, hogy továbbhaladnak azon az úton, ami a vásárlásig vezet. Ha például a telefonszámod helytelen és nem tudnak kapcsolatba lépni veled, hogy megtudják, tartasz-e egy adott márkát, például. Elhagyják azt az utat és egy versenytársadhoz fordulnak.

A pontatlan említések katasztrófát jelentenek a fogyasztói bizalom számára

Az első benyomások számítanak. Ha egy fogyasztó első benyomása a márkádról az, hogy a megtalált cím rossz helyre vezeti őket, garantálhatod, hogy rosszul kezdődik a kapcsolatotok.

Az helytelen adatok okozta kellemetlenségeken túl a kutatások azt mutatják, hogy a fogyasztók a vállalkozást teszik felelőssé azért a hibáért. A fogyasztók 93%-a frusztrált az online könyvtárakban található helytelen információk miatt, és a 80%-uk elveszíti a bizalmát az ellentmondásos elérhetőségi adatok miatt.

A következetes NAP több ajánlási forgalmat eredményez

A következetes vállalkozási információk a magasabb helyi kereső- és hangalapú keresési rangsorolás alapja, és elősegítik a fogyasztók vásárlásra való irányítását. Ezért jelentős tényező a vállalkozásod ajánlási forgalmának mennyiségében.

Minél magasabb következetességi szintet érsz el a helyi említési profilodban, annál nagyobb bizalmat építhetnek fel a keresőmotorok és a fogyasztók. Ez felfedezhetőbbé teszi a weboldaladat, helyes hangot ad a fogyasztói kapcsolatnak, és ösztönzi a keresőfelhasználókat, hogy hívjanak, kattintsanak vagy látogassanak el.

Hogyan mérheted a NAP következetességet?

Manuálisan mérheted a NAP következetességet vagy használhatsz automatizált eszközt. Ha manuális ellenőrzést választasz, le kell vadásznod minden említésedet és egyenként meg kell vizsgálnod őket. Különös figyelmet fordítva az értékelési oldalakra, a könyvtárlistákra, a közösségi média profilokra és a Google Üzleti Profilodra.

Mennyire kell következeteseknek lenniük a NAP említéseidnek?

A mai keresőmotor algoritmusok nagyon okosak, így nem kell aggódnod az apró részletek miatt, mint például enyhén eltérő rövidítések használata a listáidon. Például a Google megérti, hogy a „No.” és a „#” ugyanaz. Ugyanez igaz az „Utca” és az „U.” esetében.

Ehelyett ezeknek a formázási kérdéseknek a helyett inkább a lényegi részletekre koncentrálj, mint például mindig a helyes vállalkozási címed és telefonszámod használata.

Az automatizáláshoz használj eszközt, vagy képzéseimen kapott rengeteg táblázat egyikét.

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport