Tipikus hírlevél hibák

hirlevel hibaVan néhány tipikus hírlevél hiba, ami céges levelezésben hátrányt okoz. Ezek egy részét szeretném bemutatni.

Az internet világában a hírlevelek egy hatékony eszközzé váltak a vállalkozások és szervezetek számára, hogy kapcsolatot tartsanak ügyfeleikkel és érdeklődőikkel. Azonban a hírlevelek elkészítése nem mindig egyszerű feladat, és könnyen hibák csúszhatnak be, amelyek csökkenthetik hatékonyságukat és elriaszthatják az olvasókat. Ebben a blogbejegyzésben megvizsgáljuk a tipikus hírlevél hibákat, és bemutatjuk, hogyan kerülheted el ezeket, hogy te is sikeres hírleveleket tudj küldeni a szakértelmedet laikusoknak is könnyen érthető módon közvetítve.

 

Csak reklámnak használni a hírlevelet

De a hírlevél az reklám! Bizony, de nem mindegy, hogy mennyire zavaró ez a tulajdonsága. Ha egy hírlevélben csak 10% a reklám, és 90% a hasznos információ (amiért feliratkoznak), akkor nem keltünk zavart, és reklámunk/célunk is érvényesülni fog. A mai reklámzajban ugyanis többet érünk el hasznos cikkek publikálásával, és a témában való szakértővé válással, mint az akciók állandó hirdetésével. Arról nem is beszélve, hogy egy valóban jó szolgáltatás ára megéri a pénzét, az akció pedig jogosan kelti a gagyi benyomást. (Tipikusan ilyen a legtöbb hotel hírlevele, ahol az aktuális akciókon kívül semmilyen információt nem közölnek.)

Ha hírlevél, akkor kommunikáljon magától is: semmilyen válasz

Feliratkozik az olvasni/vásárolni/utazni vágyó, de semmilyen visszaigazolást, nyugtázást nem tapasztal. Ilyenkor vagy újból feliratkozik, vagy a jószerencsére bízza, kap-e a levelekből.

A nyugtázásra két módszer is alkalmazható, de a legjobb a kettő együttes használata. Az egyik, egy válaszlevél, amiben megköszönjük a feliratkozást, és üdvözöljük olvasóink táborában, a másik egy oldal a honlapunkon, ahova az adatok elküldése után landol. Mindkét módszer további folyamatokat indíthat el, hiszen mind a válaszlevél, mind a landoló oldal felületein további vásárlásra ösztönző eszközöket használhatunk.

A formátum helytelen megválasztása

Sokan gondolják, hogy a levélhez csatolmányként beszúrt doc, vagy pdf dokumentum már hírlevélnek nevezhető. Még ha szépen is van megformázva (a tipográfiai ismeretek hiánya csak grafikusoknak róható fel, egy céget mégis ez alapján ítélnek meg), kevesebben nyitják meg, mint txt, vagy HTML alapú társait, hiszen kiegészítő eszközökre van szükség.

Egy arculathoz igazított HTML hírlevél bizonyítottan nagyobb hatásfokkal dolgozik, jobban alátámasztja mondanivalóját, mint sima szöveg alapú társai.

Hírlevél leiratkozás

Szomorú hírem van: egy hírlevélbe kötelező leiratkozási lehetőséget beilleszteni. Ez törvényi előírás (amellett, hogy pozitív, magabiztos szemléletmód, és megnyugtató az olvasónak is), de érthető is, hiszen amilyen módon önszántából kéri valaki a levélsorozatot, annyira kell rábízni azt is, ha nem kér belőlünk többet. Egy leiratkozott emberen is nyerhetünk. Tapasztalatot kapunk, hogy nem jó irányba haladunk, javítanunk kell.

Ha olvasónk nem talál leiratkozási lehetőséget, akkor még fel is idegesítjük, ellenszenvet gerjesztünk, és szájhagyomány útján továbbterjedhet cégünkről egy rossz hír.

A levél nem személyre szabott

Nincs kiábrándítóbb, mint a ?Tisztelt Hölgyem/uram? megszólítás. Az olvasó azonnal tudni fogja, hogy egy tömegnek kiküldött levélről van szó, és a szerzők még csak a fáradságot sem veszik, hogy személyesen megszólítsák. Hírlevél szoftver segítségével hírlevélsorozata teljesen személyre szabható. Beszúrható a név, vagy bármilyen adat, amit a feliratkozás során elkérünk. Sokkal befogadóbbak az emberek, ha nekik címezzük mondanivalónkat.

Az ígéret szép szó (de a Landwirtschaftsausstellung még szebb)

Elnézést a faviccért... Ha ígérünk valamit akár hírlevelünkben, akár honlapunkon, annak úgy kell történnie. Nincs annál kiábrándítóbb, mint amikor várjuk a következő leckét, és semmit, vagy teljesen mást kapunk helyette. Az ilyen kis apróságokon múlik a törékeny bizalom, amit apró lépésenként építünk fel, és melyet ugyanolyan kis apróságok tudnak romba dönteni.

Hírlevél programozási hibák haladóknak

  • Abszolút URL helyett relatív url használata képeknél. A képeket saját szerveren (ha lehet a küldő domainnevén lévőn) érdemes tárolni.

  • Java script, ActiveX, vagy beágyazott videó használata. Ezek nem működnek.

  • Egy képből áll a levél. 

  • Külső CSS filera való hivatkozás. CSS-t hírlevélben csak a ?BODY? tag alatt lehet használni.

  • SPAM küldése. Nem győzöm kiemelni: kéretlen levél küldésének minden formájától tartsuk magunkat távol.

  • WYSIWYG editorral való hírlevél szerkesztés. A HTML hírlevélbe annyi fölösleges kódot helyez el, ami néha hátráltatja a levelek kézbesítését. Tiszta HTML-hez meg kell tanulni a nyelvet.

  • Tesztelés hiánya. Első sorban a különböző e-mail klienseken kell tesztelni a hírlevelet, de nem szabad elfelejtkezni a linkekről, a telefonszámok és címek helyességéről, a főleg a helyesírásról.

Túl sok információ

A leggyakoribb hiba, amelyet sok hírlevélben találhatunk, az információ túlterheltsége. Az embereknek korlátozott az idejük és figyelmük, így ha egy hírlevél túl hosszú és tele van részletes információkkal, az könnyen elveszítheti az olvasók érdeklődését. Az olvasók inkább rövidebb, lényegre törő üzeneteket szeretnének kapni.

Tippek:

  • Koncentrálj a legfontosabb üzeneteidre.

  • Használj könnyen emészthető, tömör tartalmat.

  • Ha szükséges, linkelj további részletekhez, így az olvasók választhatják, hogy mélyebben belemerülnek-e a témába.

Hiányos vagy elavult információk

Az elavult információk, például régi eseményekkel kapcsolatos hírek vagy lejárt kedvezmények, frusztrációt okozhatnak az olvasóknak. Ugyanakkor a hiányos információk sem kedvezőek, mert nem adnak megfelelő tájékoztatást a címzetteknek.

Tippek:

  • Ellenőrizd az információk frissességét és pontosságát, mielőtt elküldöd a hírlevelet.

  • Ha szükséges, használ automatizált rendszereket a lejárt tartalmak eltávolítására vagy frissítésére.

Nem optimalizált mobil nézet

Ma már az emberek jelentős része mobil eszközökről olvassa az e-maileket és hírleveleket. Ha a hírlevél nem optimalizált mobil nézetben, az olvasók nehezen értelmezhetik a tartalmat, és könnyen tovább léphetnek.

Tippek:

  • Használ responsív dizájnt, hogy a hírlevél megfelelően jelenjen meg különböző készülékeken.

  • Ellenőrizd, hogy a linkek és gombok megfelelően működnek-e érintőképernyőn.

Nem személyre szabott tartalom

Az általános, személyre szabatlan hírlevelek kevésbé hatékonyak, mint azok, amelyek az olvasók érdeklődési körére és igényeire szabott tartalmat kínálnak.

Tippek:

  • Használj szegmentálást az olvasók csoportosítására közös jellemzők alapján.

  • Személyre szabott üdvözlő üzenetekkel és ajánlatokkal emeld az olvasók érdeklődését.

Hiányzó hívások a cselekvésre

Ha a hírlevél nem tartalmaz konkrét hívást a cselekvésre, az olvasók nem tudják, mit vársz tőlük, és nem fognak lépni.

Tippek:

  • Használj jól látható gombokat vagy linkeket a kívánt cselekvésekhez (pl. vásárlás, regisztráció, további információk).

  • Legyen világos és határozott üzenet arra vonatkozóan, mit szeretnél, hogy az olvasók tegyenek.

Reméljük, hogy ezek a tippek segítenek elkerülni a tipikus hírlevél hibákat, és javítani a hírleveled hatékonyságát. Emeld az olvasói elkötelezettséget és segíts a cégednek vagy szervezetednek eredményesebbé válni a hírleveleken keresztül.

 

 

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport