A millenium és Z generáció, már csak írásban kommunikál? A Google Cégprofil üzenetküldés és chat funkciója erre hivatott megoldást kínálni.

Ha a potenciális ügyfeleid kevésbé hajlandók telefonon keresztüli kapcsolatfelvételre, és inkább üzenetküldésen keresztül — még az automatizált üzenetküldésen is — szeretnének kapcsolatot létesíteni, akkor van a helye a Google Cégprofil (GBP) üzenetküldésének? És hogyan implementálhatják a vállalkozások a legjobban, hogy kihasználják a fogyasztói preferenciákat?

Mi az a Google üzenetküldés?

chat képernyőkép

A Google Cégprofil üzenetküldése az évek során számos különböző formátumon és technológián ment keresztül.

2019-ben az SMS elavulttá vált, és áttértek az alkalmazás-alapú üzenetküldésre a Google Cégprofil (korábban Google Cégem) alkalmazáson keresztül, amit 2022-ben megszüntettek.

Legutóbb az üzenetküldés integrálva lett a Cégprofil irányítópultjába, és közvetlenül a keresési eredményekben is kezelheted az üzeneteket, amikor be vagy jelentkezve a Cégprofilba.

Számos üzenetküldési funkcionalitás - mint az automatizáció - elérhető harmadik fél által biztosított platformokon keresztül, amelyek a Google Üzleti Üzenetek API-ját használják. Egy harmadik fél szolgáltatóval kell együttműködnöd ezek használatához—jelenleg nem érhetők el 'polcon kívüli' üzenetküldésen keresztül a GBP-ben. Erről lentebb írok még többet.

Mint sok Google termék, a Google üzenetküldés is úgy tűnhet, mintha állandó béta állapotban lenne, és valószínű, hogy további változások vannak folyamatban.

Itt olvashatod, mit mond a Google a Google Cégprofil üzenetküldéséről, és talán még fontosabb, itt találod a Cégprofil üzenetküldési irányelveit.

A Google üzenetek vs üzenetek API

A Google üzenetek lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy profiljukon keresztül üzeneteket fogadjanak ügyfeleiktől és leendő ügyfeleiktől, valamint néhány automatizációt is kínálnak, amelyekről még lesz szó. Ez az opció általában a kisebb vállalkozásoknak felel meg, amelyek kevesebb rendszeres üzenettet kapnak.

Erről az API felhasználásról kevés tapasztalatom van és Magyarországon igen kevés cég - még a nagyok sem - használják ezt a funkciót.

Amikor a vállalkozások az üzenetek API integrálását választják, akkor kapnak gazdag üzenetküldési lehetőségeket, és a több automatizált funkciót, mint például a botokat. Ez a kifinomultabb funkcionalitás nagyobb vállalkozásoknak felel meg - gondoljunk a sok helyszínnel rendelkező láncokra. Különösen hasznos azoknak a cégeknek, amelyek botokkal való válaszokat, vagy botok és élő csevegés kombinációját már használják más platformokon is az ügyfelekkel való interakcióhoz.

Ez a gazdag funkcionalitás hajtja ezt a funkciót a keresőmotor eredményoldalán (SERP):

Google Cégprofil Üzenetküldés és Csevegés - Csevegés Élő Ügynökkel

A nagyobb vállalati vállalkozások (vagy akár a kisebbek, ha rendelkeznek a szükséges erőforrásokkal és költségvetéssel) számos szolgáltatóval dolgozhatnak együtt, akik a Google üzleti API-ját használják.

Ehhez a típusú funkcionalitáshoz egy harmadik fél szolgáltatójával kell dolgoznia—A Google Üzleti üzenetek partnereit ezen a linken és ezen a listán találhatod meg. Nem próbáltam ki őket ezért ha vannak ötleteid, tapasztalataid jelezd a Facebook csoportban. Köszönjük!

Most azonban arra összpontosítunk, hogy a kis- és középvállalkozások hogyan implementálhatják és használhatják a Google Cégprofil Üzeneteit—különösen azokat, amelyek egytől néhány helyszínig rendelkeznek. Ezek a vállalkozások a Google Cégprofiljukon keresztül állíthatják be ezt.

Hogyan néznek ki a Google Üzenetek?

Az üzenetküldés—amely lehetséges mobil eszközön a Google keresésen és a Google Térképen keresztül—lehetővé teszi az ügyfelek és leendő ügyfelek számára, hogy közvetlenül a Cégprofilján keresztül lépjenek kapcsolatba Önnel. Figyeljen a jövőbeni integrációra más Google szolgáltatásokkal és platformokkal.

Amikor mobil eszközön a keresőben meglátogat egy Cégprofilt, a 'csevegés' gombra kattintva, amint az alábbi képen látható, elindít egy beszélgetést a profil kezelőjével:

Google Cégprofil Üzenetküldés és Csevegés - Google Térkép Csevegés

Amikor a Google Térképen keres egy vállalkozást, a 'Csevegés' gomb így néz ki:

Google Cégprofil Üzenetküldés és Csevegés - Csevegés

Néha a csevegés gomb további cselekvésre ösztönző (CTA) gombként is megjelenhet a GBP Bejegyzéseken, és a vállalkozások nem tudják ezt kikapcsolni. Ha az üzenetküldés engedélyezve van, valószínű, hogy ez a gomb itt is megjelenik, esetleg elvonva a kattintásokat a többi CTA gombjától!

Hogyan lehet engedélyezni a Google Cégprofil üzeneteket?

Egy vállalkozás az Üzeneteket a Cégprofil irányítópultján és a közvetlen szerkesztési élményen keresztül tudja engedélyezni:

Google Cégprofil Üzenetküldés és Csevegés - Csevegés Bekapcsolása

Amikor bekapcsolod a csevegést, egy ilyen üzenetet látsz majd

Ezután van egy pár dolog, amit meg kell tenned: beállítani az üdvözlő üzenetedet és a "kézbesítési visszajelzések" be- vagy kikapcsolását, amelyeet megteheted a közvetlen szerkesztési élményen (NMX) keresztül a SERP-ben. Itt találsz minden beállítást az üzenetekkel kapcsolatban.

Google Cégprofil Üzenetküldés és Csevegés - Csevegés Bekapcsolása

Hogyan állítsd be az üdvözlő üzenetedet a Google Cégprofil üzenetekben?

Válaszd ki az 'üdvözlő üzenet' lehetőséget a csevegés beállításainál, ahogy az fenti képernyőképen látható, és add hozzá az üdvözlő üzenetedet. Maximum 120 karakter áll rendelkezésedre.

Google Cégprofil Üzenetküldés és Csevegés - Üdvözlő üzenet

Ez lesz az első üzenet, amit az emberek látnak, így jó ha informálod őket a válaszadási idővel kapcsolatban!

Ahogy fentebb láthatod, a "Kézbesítési visszajelzések" bekapcsolásának lehetőségét is megtalálod az üzenetküldési beállításokban. A kézbesítési visszajelzésekkel az ügyfél tudja, hogy láttad az üzenetét. Ez jó lehet, ha tudod, hogy gyorsan tudsz válaszolni az üzenetekre, de nem annyira jó, ha nem tudsz azonnal válaszolni.

Mi az a gyakori kérdések (GYIK) szekció?

Ez a szekció lehetővé teszi, hogy hozzáférj az egyszerű automatizációhoz. Itt beállíthatsz gyakori kérdéseket, amelyek mindegyike maximum 40 karakter lehet. A válaszaid maximum 500 karakteresek lehetnek, és tartalmazhatnak linkeket.

Megjegyzés: Ez egy másik funkció, mint a Google Cégprofil Q&A (Kérdések és Válaszok) funkcionalitása. Ügyelj arra, hogy mindkettőt nyomon kövesd!

Ha valaki a kérdések közül, amelyeket ebben a szekcióban adtál hozzá, kérdez tőled üzenetben, akkor előre elkészített és automatizált válaszodat kapja, ami így néz ki:

Google Cégprofil Üzenetküldés és Csevegés - Automatizált Válasz

Ez igazi időmegtakarítás lesz azoknak a vállalkozásoknak, akik sok olyan üzenetet kapnak, amelyek ugyanazt vagy hasonló kérdéseket teszik fel!

Hogyan adhatsz hozzá GYIK-et?

Egyéni GYIK-ek

Válaszd az 'Add FAQs' (GYIK hozzáadása) lehetőséget a csevegés beállításai menüben, majd kattints az 'egyéni GYIK'-re:

Google Cégprofil Üzenetküldés és Csevegés - Egyéni GYIK

Ezután adj hozzá legfeljebb 10 kérdést és választ. A kérdések maximum 60 karakteresek lehetnek, az automatizált válasz pedig maximum 500 karakteres.

Google Cégprofil Üzenetküldés és Csevegés - GYIK

Automatikus GYIK-ek

Lehetőséged van arra is, hogy engedd a Google-nek, hogy automatikusan válaszoljon olyan vállalkozásoddal kapcsolatos kérdésekre, mint

  • Nyitvatartás

  • Időpontfoglalás

  • Kapcsolattartási információ

  • Helyszín

  • Fizetés

  • Szállítás

  • Weboldal

Google Cégprofil Üzenetküldés és Csevegés - Automatikus GYIK

A Google itt írja le, hogyan működik ez.

Google Cégprofil Üzenetküldés és Csevegés - Automatizált Válasz

Ahogy a Google hasznosan emlékeztet tartalmában - ha a Google-t kéred, hogy automatikusan válaszoljon a felhasználói kérdésekre ezekkel a témákkal kapcsolatban, győződj meg arról, hogy a Google Cégprofilodon keresztül a Google-nek adott információk helyesek! Bár ezt remélem nem kell tovább magyaráznom mennyire fontos, ha eddig eljutottál a Cégprofil tananyagban...

Milyen gyorsan kell válaszolnom az üzenetekre?

Itt az idő a fontos!

Annak ellenére, hogy 'csevegésnek' van címkézve, ez a felület csak akkor 'csevegés-szerű', ha a vállalkozás gyorsan válaszol. Valószínű, hogy a felhasználók közvetlen választ várnak. Ha például azért kérdeznek, hogy nyitva vagy-e, mert épp autóba készülnek ülni, hogy ellátogassanak hozzád, és te nyolc órával később válaszolsz, az egy elveszett vagy elégedetlen ügyfélre bukkantál.

Érdemes megjegyezni, hogy a Google 24 órás határidőt szab a válaszokra. Ha ezen időkeret alatt nem érkezik válasz, a Google eltávolíthatja a vállalkozás üzenetküldési képességét, és a "csevegés" gomb eltűnik a profilból.

Szintén észben kell tartanod, hogy a csevegési felhasználók látni fogják az átlagos válaszadási idődet, amikor üzenetet küldenek neked. Egyrészt, ha gyors a válaszadási időd, az ösztönözhet valakit, hogy üzenetet küldjön, de másrészt azt is jelentheti, hogy azonnali választ várnak alapértelmezetten... tehát fontos a következetesség.

Kezeld a távolléted

Az távollét módjának kezelésével automatikusan tájékoztathatod az ügyfeleket, hogy távol vagy, ha üzenetet küldenek.

Számos dolgot megtehetsz a távollét módban.

  • Szerkeszd az automatikus eltávozási üzenetedet (1000 karakter)

  • Google Cégprofil Üzenetküldés és Csevegés - Automatikus eltávozási üzenet szerkesztése

  • Szundi az értesítéseknél, amikor távol vagy (be/ki)

  • Kapcsold be ezt a funkciót az üzenetek, foglalások vagy árajánlatkérések értesítéseinek némításához, amikor magadat 'távol' jelölted meg.

  • Google Cégprofil Üzenetküldés és Csevegés - Értesítések Szundi

  • Időzítés

Beállíthatod a következőket:

  • Nincs ütemezés

  • Távol záráskor

  • Egyedi ütemezés (minden napra külön ütemezést állíthatsz be)

Google Cégprofil Üzenetküldés és Csevegés - Időzítés

Olvass utána itt, mit mond a Google erről a funkcióról.

Mi az a 'kérj árajánlatot' vagy 'kérj foglalást' gomb?

A fő kategóriádtól függően a csevegés bekapcsolása aktiválhat egy 'kérj árajánlatot' vagy 'kérj foglalást' gombot a GBP-on:

chat foglalás gomb

A gomb egy űrlapot nyit meg, amit az ügyfél használhat az árajánlat bekéréséhez a szolgáltatásaidra.

Ha a Google hozzáadja ezt a funkciót a GBP profilodhoz, és bekapcsoltad a csevegést, úgy tűnik, nincs lehetőség ezt kikapcsolni. Győződj meg arról, hogy következetesen és gyorsan válaszolsz, akárcsak más üzenetek esetén.

Mit tegyek a spam üzenetekkel?

A spam üzeneteket megfelelően jelöld meg a GBP irányítópultjában. A válaszidőd ezekre az üzenetekre nem fog számítani a Google számításaiban, amíg megjelölöd őket spamként!

A spam üzenetek jelöléséhez kattints az alábbi jelentés gombra:

Google Cégprofil Üzenetküldés és Csevegés - Spam blokkolása/jelentése

Ezután megerősítést kapsz, hogy ez a fiók blokkolva lett.

Hogyan értesülök, ha üzenetet kaptam?

A Google profilod beállításaiban kattints a három kis pontra és azon belül az értesítésekre.

Google Cégprofil Üzenetküldés és Csevegés - Értesítések

Győződj meg arról, hogy bekapcsolod az összes értesítést, amit emailben szeretnél kapni:

Google Cégprofil Üzenetküldés és Csevegés - Email Értesítések

Ha a Google Térképet használod, kezeld az értesítéseket az alkalmazás beállításaiban a telefonodon és az alkalmazás beállításaiban.

Csak a Cégprofil tulajdonosai és kezelői kapnak email értesítést, hogy üzenetet kaptak.

Vedd figyelembe, hogy minden GBP felhasználó olvashatja és válaszolhat az üzenetekre, így a vállalkozásoknak tudatában kell lenniük a magánéleti kérdésekkel kapcsolatos feltételekkel.

Tapasztalataim szerint egy vállalkozás sokkal kevésbé tudatában van annak, ki fér hozzá a GBP-jéhez, mint annak, ki fér hozzá a cég emailjeihez. Az itt tanulság az, hogy a vállalkozásoknak rendszeresen ellenőrizniük kell a GBP felhasználóikat, és eltávolítaniuk azokat, akiknek nem szükséges a hozzáférés.

Tippek a Google Cégprofil üzenetek kezeléséhez

Az alábbi tippek segítenek neked jól kezdeni!

Legyen terved

A vállalkozásod méretétől függetlenül, mielőtt a csevegést 'be' állításra kapcsolod, győződj meg arról, hogy van terved arra, ki fogja figyelni és válaszolni az üzenetekre.

Teszteld az üzenetküldésedet

Ha kipróbálnád a lehetőséget, és több helyszíned van, akkor teszteld az üzenetküldést először egy kisebb csoporton.

Ez lehetővé teszi, hogy megítéld az üzenetküldés értékét a vállalkozásod számára, és kipróbálhatsz különböző logisztikai variációkat. Például szükséges-e a helyszínen válaszolni az üzenetekre egy munkatárs által, vagy központi helyen válaszolhatnának egy dedikált ügyfélszolgálati személy által?

Figyeld az üzeneteidet

Ne csak beállítsd és felejtsd el, győződj meg róla, hogy figyeled az üzeneteidet. Miről szóltak? Sikeresen kezelték őket? Mi volt az ismert vagy valószínűsíthető kimenetel az interakcióknak?

Egy idő után meg kell ítélned az üzenetküldés megtérülését (ROI), hogy eldöntsd, megéri-e az időt és erőfeszítést a figyelemmel kísérésre és válaszadásra.

Képviseld a vállalkozást

Tartsd szem előtt a hangnemedet. A csevegési interakció csak egy másik csatorna, aminek tükröznie kell a vállalkozás hangját és képét.

Győződj meg arról, hogy következetesen kommunikálsz olyan módon, ami összhangban van azzal, ahogy a vállalkozást képviselni kell. Legyél időben, barátságos és profi!

Tartsd be a Google feltételeit

Győződj meg arról, hogy betartod a Google üzenetküldési irányelveit, mert a Google "fenntartja a jogot, hogy felfüggessze a csevegéshez való hozzáférésedet a Cégprofilodon, komoly vagy ismételt szabályszegések esetén."

A Google irányelveket fogalmaz meg a kereskedőknek és a fogyasztóknak.

Vannak harmadik fél által fejlesztett eszközök az üzenetkezelés megkönnyítésére?

Költséghatékony megoldások

A következő két költséghatékony opció megfelelhet azoknak a vállalkozásoknak, akik szeretnék egyszerűsíteni az üzenetkezelést a többi kommunikációs csatornájuk mellett:

Superchat

A Superchat egy olyan üzenetkezelő platformot kínál, amely „egy postaládában egyesíti az összes kommunikációs csatornát: WhatsApp, Facebook, Google, SMS és email.”

Leadferno

A Leadferno a lakossági szolgáltatásokra, szakmai szolgáltatásokra, digitális marketingszakemberekre és webtervezőkre összpontosít. Ez a szolgáltatás SMS-t és egyéb üzenetküldő eszközöket kombinál, hogy „erősítse a vállalkozásokat a beszélgetések létrehozásában és több vezeték gyorsabb lezárásában az omni-csatornás üzenetküldéssel.”

A Leadferno jelenleg a Google Business Messenger integrációján dolgozik, amely magában foglal gazdag funkciókat, mint a karuszellek, javasolt válaszok és képek.

Megoldások nagyobb költségvetésű vállalkozásoknak

A nagyvállalati (és nagyobb költségvetésű) vállalkozások számára a következő megoldások állnak rendelkezésre:

Uberall

Az Uberall kifejezetten több helyszínes nagyvállalatokra szakosodott. Az Uberall beszélgetési eszköze „egybevonja a Google Business és a Facebook üzenetküldést egyetlen felületen, hogy egyszerűsítse az üzenetkezelést több helyszínen és nagyvállalatoknál.”

GoHighLevel

A GoHighLevel egy kifejezetten ügynökségek számára készült platform. Egy „minden egyben marketing és értékesítési platformot” biztosít.

Reputation

A Reputation egy olyan platformot kínál nagyvállalati ügyfelek és nagyobb márkák számára, amely lehetővé teszi az üzenetek kezelését több csatornán keresztül egy irányítópulton belül.

Google Cégprofil Üzenetek kisvállalkozásoknak - igen vagy nem?

Igen, használd

  • A fogyasztói kutatások azt mutatják, hogy a potenciális ügyfelek az üzenetküldést szeretnék használni a vásárlási folyamat részeként.

  • A Google Cégprofil üzenetküldés egy további csatorna a vállalkozásod számára, hogy kapcsolatba lépjen a potenciális ügyfelekkel.

  • A Google Cégprofil Üzenetküldést könnyen kezelheted asztali számítógépen és a mobiltelefonodon. Jó opció egyetlen helyszínű vagy több helyszínes vállalkozásoknak, amelyek helyszínenként külön szeretnék kezelni a kommunikációjukat.

  • A Google funkciói folyamatosan változnak - valószínű, hogy új funkcionalitások és finomított felhasználói élmény várható a jövőben.

Nem lesz jó neked, ha

  • A GBP használatakor az üzleti oldalról a felhasználói élmény darabos lehet, és nem érződik rajta, hogy "használod".

  • Ha harmadik fél által fejlesztett irányítópult nélkül kezeled az üzeneteket, és több profilt kell figyelned és válaszolnod, akkor frusztráló lehet ennek a kezelése.

Most, hogy rendelkezel az összes információval, te magad döntheted el, hogy a Google Cégprofil Üzenetek jó választás-e a vállalkozásod számára!

 

 

 

 

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport