Az online vélemények kulcsfontosságú elemei egy vállalkozás pozitív hírnevének felépítésének, de a Google algoritmusa is nagy jelentőséget tulajdonít neki. Tehát, ha helyi vállalkozóként vagy helyi vállalkozásokkal dolgozó marketingesként szeretnél sikerrel járni, meg kell ismerned ezt az elengedhetetlen folyamatot. Amint megértetted a folyamatot, azonnal el akarod majd kezdeni a véleménykezelő szoftverek használatát a vélemények szerzéséhez, kezeléséhez és nyomon követéséhez.
Teljes útmutató a Google Cégprofilhoz
A Legteljesebb Google Üzleti Profil Útmutató
Mint egy helyi vállalkozás tulajdonosa, vagy egy olyan marketingessel, aki helyi ügyfelekkel dolgozik, valószínűleg már tisztában vagy a Google Üzleti Profil (korábban ismert mint Google My Business) jelentőségével.
Ha egy helyi vállalkozást üzemeltetsz és nem foglalkozol a webes jelenléted optimalizálásával, akkor valószínűleg nehezen fogsz észrevehetővé válni az interneten. Ez azt jelenti, hogy potenciálisan rengeteg vásárlót vagy ügyfelet veszíthetsz el. És persze, ami a te veszteséged, az valaki más nyeresége lesz.
A Google algoritmusának helyi keresési eredmények rangsorolására vonatkozó eljárása számos különböző jelzésen alapszik, így nehéz lehet tudni, mely területekre kell koncentrálni. Ahhoz, hogy egy helyi vállalkozás jól rangsoroljon a releváns keresési kifejezések alapján, fontos odafigyelni a helyi SEO rangsor tényezők számos aspektusára.
Ahogyan egyre több helyi vállalkozás felismeri a SEO fontosságát, természetesen egyre nehezebb lesz jól rangsorolni a keresőmotorok eredményoldalain (SERP-eken). Ahogy a keresési siker felé törekvés egyre versenyképesebbé válik, annál értékesebbé válik a SERP-eken való dominancia megértése.
A helyi keresési rangsorolás egyre nehezebb lesz napról napra. Miért? A verseny miatt. A Google helyi algoritmusa folyamatosan frissül, hogy a keresési eredmények a lehető legjobban illeszkedjenek a felhasználók keresési szándékához.
SEO szakértőként és digitális marketingszakemberekként tudatában kell lennünk ezeknek a frissítéseknek, és képesnek kell lennünk gyorsan változtatni vagy módosítani a stratégiánkat az algoritmusnak megfelelően. Ha nem tesszük, egy szempillantás alatt elveszíthetjük a helyi keresési láthatóságunkat. Ez a haladó szintű útmutató, amely segít megérteni a helyi keresési algoritmust, bemutatja a három fő rangsorolási pillért, így te, mint én is, lépést tarthatsz a versenytársakkal és tudni fogod, mire kell figyelni.
A Google eszközei különböző dolgokra lettek tervezve, de két termékük szinte azonosnak tűnhet: a Google térképes kereső (Google Local Finder) és a Google Térkép (Google Maps).
Mindkettő helyi üzleti információkat szolgáltat, ami felveti a kérdést—miben különböznek és mikor kedvez egy keresés az egyik eszköznek a másikkal szemben?
Az elmúlt évtizedben egyre fontosabbá vált a helyi vállalkozók számára, hogy kialakítsák és növeljék online jelenlétüket. Ennek fő oka az, hogy az online márkaismertség építése gyorsan növelheti az offline világban történő eladásokat.
Az egyik legjobb módja annak, hogy egy vállalkozás észrevegyék és előnyt szerezzen versenytársaival szemben, ha szerepel a Google Helyi Csomagban.
Ha már olvastál néhány cikket a helyi keresési eredmények javításáról, akkor biztosan felbukkant náhány hely, ami már ismerősen cseng. A Google Cégprofil, céges adatbázisok (pl. Aranyoldalak, Cylex, Ittlakunk), Analytics, Facebook ilyen platformok, melyek fontos elemei lesznek helyi előretörésed útján.
Miért fontosak ezek a helyek? Mindegyik segíti/befolyásolja a helyi keresések rangsorát, illetve már maga a platform is hozhat vásárlókat az üzletedbe. Rendszeresen kell tehát használnod őket miközben a lokális keresőoptimalizálással fejleszted omline jelenléted.
Ha egy helyi vállalkozó vagy, lehet, hogy úgy érzed, nincs értelme időt és pénzt befektetni a Google jelenléted optimalizálásába, ha olyan nagyvállalatokkal kell versenyezned, mint a Booking és az Alza a legfelső helyezésekért. Ez igaz lehet a fő organikus listázásokra, de nem a helyi keresésre.
Ha online láthatóbb akarsz lenni a helyi fogyasztók számára, meg kell ismerned a helyi keresőoptimalizálást (SEO). A Google keresések 46%-a azok által történik, akik helyi területen termékek, szolgáltatások vagy információk után kutatnak, tehát a helyi keresési jelenlét javítása egyértelműen előnyös lehet az üzletednek.
Fontos megérteni a helyi keresőoptimalizálás alapjait, mielőtt elmerülnél benne. Ez a rész arra hivatott, hogy útbaigazítást adjon kezdőknek és haladóknak egyaránt a lokális SEO rejtelmeibe.
A lokális keresőoptimalizálás (SEO) azzal foglalkozik, hogy egy helyi vállalkozás online láthatóságát fokozza, valamint annak honlapja több kattintást és konverziót érjen el.
Vannak különféle helyi SEO eszközök, amelyek segítségével nyomon követhetjük, hogyan teljesítünk, valamint számos taktika, amelyet elsajátíthatunk.
A cikben részletesen megismerheti a sikeres domain választás kulisszatitkait. Egy modern honlap esetében a látogatók, potenciális vásárlók és ügyfelek első benyomása a domain nevétől függ. Ezért kiemelten fontos, hogy megfelelően megválassza a domain nevét. Nézzük meg, milyen szempontokat érdemes figyelembe venni ebben a folyamatban.
Céged márkáján nem véletlenül dolgozol és ezt a Google meg is hálálja, ha következetesen teszed. Nézzük meg a Google Cégprofil statisztikákon belül a "Hogyan keresnek rá az ügyfelek a vállalkozásra?" funkciót. Hogyan teljesít a márkád és szolgáltatásaid a Google felületein.
Google Cégem vélemények és értékelések kezeléséről, írásáról, törléséről szerzéséről szóló teljes, mindenre kitérő és folyamatosan frissülő útmutatót olvashatod. Magyarországon először kezdtem foglalkozni a Lokális marketinggel, aminek szerves része a Cégem felület és a vélemények.
Reagált a Google a cégeknek kialakított felületén a vírus miatt kialakult helyzetre.
A Schema Markup egy eszköz, aminek segítségével bizonyos adatokról megmondhatod a keresőmotoroknak, hogy pontosan mik azok. Így adhatod meg lokális adataidat a robotoknak, amik utána behelyeznek adatbázisaikba, így optimalizálva keresőkre is honlapodat.
A lokális adataid is ilyen részek, aminek a lokális keresőoptimalizálás területén is nagy haszna lesz.
Helyi vállalkozás köré épül a helyi marketing, így fontos tisztában lennünk a három alapvető típusával, hogy érdemes e foglalkozni ezzel a népszerűsítő eszközzel.
Hogyan lehet törölni a Google Cégem felületén lévő véleményeket? Az általunk írt véleményt bármikor törölhetjük, viszont cég esetén nem minden esetben tilthatjuk le a véleményezett üzletet, de van rá módszer. Megmutatom, hogyan kezeld és töröld a nemkívánatos megnyílvánulásokat.
A Google cégem regisztráció ingyenes és egy fiók elkészítése alapvetően nem nehéz feladat. Persze a megfelelő beállításokhoz és a jó rangsorolás eléréséhez sokkal összetettebb műveleteket kell elvégezni, mégis az alapvető adatlapot könnyű lesz elkészíteni. Megmutatom, hogyan tudod regisztrálni magadat a Google My Business felületre.
Az ikonok használata honlapkészítés során több célt szolgál: részletgazdagságot, tartalom jobb megértését, navigáció segítését, figyelem felkeltését. Vizsgáljuk meg az ikonokat közelebbről.
A "cselekvésre való ösztönzés" segítségével érheti el, hogy látogatói az aktív közreműködő szerepébe léphessenek, azaz tegyenek is valamit honlapján. A cselekvés ugyanis közelebb viszi őket a kapcsolatteremtéshez, illeve a vevővé alakuláshoz. A cselekvés lehet egy tanulmány letöltése, egy érdekes cikk megnézése, vagy egy "Like" a Facebook oldalán.
Az arculattervezés alapja egy céges logó, amire építkezve kialakítható a teljes céges megjelenés. A megjelenésnek tökéletesen azonosítania kell bennünket, jellemeznie kell tevékenységünket, egyedivé és felismerhetővé kell tennie. Éppen ezért az arculattervezés nem csupán grafikai, hanem tipográfiai, marketing és vizális kommunikációs feladat.
Próbálja ki, hogy honlapjának átirányítása keresőbarát módon történik e. Nem kell mást tennie, mint beütni az átirányított URL-t az alsó mezőbe, és az eszköz megmutatja minden rendben van e.
Egy étteremnek nélkülözhetetlen egy étlap. A vendég mindig megnézi, így az étlap tervezés alkalmával arculatba illő, jól átlátható mély benyomást tevő designra van szükség.
A könyv az ember legjobb barátja! Állítják, és igazuk van, mert nem sértődik meg, akármikor fordulhatunk hozzá, szórakoztat, ha egyedül vagyunk. A rossz betűtípus választása, a sorok szabálytalan szedése a szem fáradtságát okozza. Leírom, hogyan lehet-e szépet és használhatót alkotni.
A képek és a szöveg összhangja adja meg egy katalógus ?ütősségét?. Ami ránézésre egyszerűnek tűnik, ott a kis részletek pontos és ötletes együttese érezteti a tökéletességet, és adja át a mondanivalót. Titok nincs. A tipográfiai szabályok használata, és rutin teszi képessé a grafikust arra, hogy igényes munkát adjon ki a kezéből.
A "szükséges eszköz" helyett, amit majd a gyorsnyomda elkészít, legyen inkább a cég értékeivel, marketing kommunikációjával megegyező névjegykártya tulajdonosa, hiszen mi van akkor, ha egy konferencia után csupán a névjegy az, ami emlékeztetni fog, hogy kik is voltunk?
Szórólap készítés lépései
Kidolgoztunk egy módszert, hogy minél hatékonyabban és olcsóbban készüljön el szórólapja. Mindezt úgy, hogy ne menjen az eredményesség rovására!
Elsőre talán könnyűnek tűnik egy szórólap tervezése, igazából viszont komoly tipográfiai tudás és emberismeret szükséges hozzá! A szórólap minta elkészítésekor mi mindezt figyelembe vesszük, de most Önnek is eláruljuk, hogy eddigi, vagy jövőbeni szórólapjait ellenőrizni tudja.
Egy szórólap ára több tényezőtől függ: a példányszámtól, papírtól és a használt színektől. Ezek a paraméterek külön-külön alakíthatók, így az árak lehetnek olcsóak, vagy ez egekbe is szökhetnek. Már a szórólap készítés alkalmával érdemes tudni a kívánságokat.
Pontos árajánlat kéréssel elsőre megtalálja a közös nevezőt a szórólap készítő céggel. Az árajánlat kérésnél Ön is átgondolhatja kívánságait és céljait, mit vár el a tervezőtől és a szóróanyagtól.
Hatékonyság szempontjából sem mindegy, hogyan van megtervezve szórólapja! Kérjen tőlünk árajánlatot, dolgoztasson igényesen, mert a rossz munka a szórólap eldobásához vezet!
A logótervezés menete egy kreatív folyamat, amely több lépésből áll. Ebben a blogbejegyzésben bemutatok néhány fontos lépést, amelyekre érdemes odafigyelni a logótervezés során.
A logótervezés az egyik legfontosabb eleme egy vállalkozás arculatának. A jól megtervezett logó segít megkülönböztetni a céget másoktól, és hozzájárul a brand építéséhez. Azonban sokak számára kérdéses, hogy mennyibe kerül egy logótervezés. Az árak számos tényezőtől függenek, amelyeket az alábbi alcímekben foglaltam össze.
A logó egy vállalkozás arculatának kulcsfontosságú eleme, mivel egyedi és könnyen felismerhető megjelenésével segíti a vállalkozást az ügyfelek számára megjegyezhetővé válni, valamint a versenytársaktól való megkülönböztetésében. A logóval rendelkező vállalkozások általában profibb és megbízhatóbb benyomást keltenek az emberek szemében, ami pozitív hatással van az üzleti tevékenységre.
Az arculattervezés egy olyan folyamat, amely során egy vállalkozás, márka vagy termék vizuális megjelenésének összes elemét megtervezik és összehangolják. Az arculat az egyik legfontosabb eszköz a márkák megkülönböztetésére a versenytársaktól, és a sikerhez elengedhetetlen. Ebben a blogbejegyzésben megvizsgáljuk az arculattervezés alapjait, azokat az elemeket, amelyeket fontos figyelembe venni a hatékony arculattervezés érdekében.
Önnek a sárga a kedvenc színe? Ez esetben nincs gondja a boldogsággal és a baráti beszélgetésekkel. Esetleg a finom falatokat se veti meg. Mindenesetre vigyázzon! Túl sok sárga elveheti étvágyát, vagy becsvágyra utalhat.
Szereti a vöröset? Akkor Ön dinamikus és szereti az erős ételeket. Ugyanakkor többet fizet majd autója biztosítására. Azért vigyázzon! Betegen, lázas állapotban kerülje el kedvencét a gyorsabb felépülés érdekében.
A színek száma szinte végtelen. A könnyebb eligazodás kedvéért csoportokba osztották őket. Többféle csoportosítást ismerünk, ezeket mutatjuk be. Különböző csoportok használatával más-más hatást érünk el a honlaptervezés és arculattervezés területein.
A PROSIGN színekkel foglalkozó cikksorozatában megismerkedhet a színek előnyeivel és veszélyeivel, világtájakon elterjedt kultúrájával. A honlaptervezés, arculattervezés során is színekkel dolgozunk. Szerepük és hatásuk fontos tényező, hiszen akaratunk ellenére befolyásolják döntéseinket. Tudatos használatukkal növelhetjük látogatóink honlapon töltött idejét, vásárlási kedvét.
Milyen méretben érdemes szórólapot és egyéb nyomdai terméket tervezni? Összeszedtem a méreteket.
Nem mindegy, hova helyezzük el a képeket. A tipográfia külön foglalkozik az illusztrációk helyzetével, használatuk szabályaival. Olvasási szokások, emberi viselkedések figyelembe vételével alakítsuk ki kiadványunkat!
Hogyan használjuk a - nem elhanyagolható - marketinget? Miként rendeljünk hangokat a honlaphoz? Milyen legyen a honlap legfontosabb eleme:
a szöveg? Ha a szabályokat követjük, nem fogunk mellé, és a látogatottsági statisztika megmutatja látogatóink háláját.
Egy honlap nem a készítőjének szól! Attól, hogy neki tetszik, nem biztos, hogy másoknak is ugyanaz lesz a véleménye. Egy olyan kérdéssort állítottam össze, amin végigmenve egyértelműen kiderül egy honlapról, használható-e.
A grafikai tervezés fontos szerepet játszik a vállalkozások arculatának kialakításában és a potenciális ügyfelek megszerzésében. A grafikai szolgáltatások széles körét kínálják, beleértve az arc- és logótervezést, szórólapok, katalógusok, menük és névjegykártyák készítését.
Második helyezett lett a ProSign az ország első keresőoptimalizálási versenyén. Sokáig vezettünk, án az utolsó hónap tétlensége meghozta a lemaradást. AZért szép eredmény!
Szín Cikkek száma: 4
Weblap készítés Cikkek száma: 7
Grafikai tervezés Cikkek száma: 17
Örömmel írtuk meg grafikai tervezésről szóló kikkeinket, ugyanis több, mint 10 éven keresztül egyik fő tevékenységi körülk volt a terület.
Frissített cikkeinkkel reméljük, hogy sok hasznos információt adhatunk át a területről!