Google cégem regisztráció és beállítás

A Google cégem regisztráció ingyenes és egy fiók elkészítése alapvetően nem nehéz feladat. Persze a megfelelő beállításokhoz és a jó rangsorolás eléréséhez sokkal összetettebb műveleteket kell elvégezni, mégis az alapvető adatlapot könnyű lesz elkészíteni. Megmutatom, hogyan tudod regisztrálni magadat a Google My Business felületre.

google cégem regisztráció

Megjelenés befolyásolása a Google keresőben

A Google cégem regisztráció a keresőoptimalizáláson kívül az, hogy befolyásolhassam és mérhessem a megjelenésemet a Google kereső felületén. A felület segítségével ugyanis a keresőóriás találati listájában megjelenő céges kártyánkat módosíthatjuk. A képeket módosíthatjuk az értékelésekre reakciókat írhatunk, és beállíthatjuk az elérhetőségeinket is.

Cég megjelenítése a Google térképen

Mivel a Google térkép egyre népszerűbb, és már napi szinten több, mint egymilliárd ember használja, jogos a kérdés, hogyan kerülhet fel egy cég a térképre. A válasz nagyon egyszerű, hiszen ugyancsak a céges regisztrációval oldható meg a probléma. A hamarosan leírt folyamat után ugyanis nem csak a keresőben, de a térképen is meg fog jelenni vállalkozásod.

regisztráció my business felületeMy Business fiók regisztrálása

A legelső lépés viszont, hogy készítsünk egy My Business fiókot. A regisztráció Gmail címmel érdemes megtenni, de úgyist ezt használja az ember a többi szolgáltatáshoz is.

A felületen több céget is kezelhetünk, sőt javaslom, ha több üzlettel rendelkezünk, akkor mindegyiknek külön regisztrálj helyet.

Első regisztrálási lehetőség: már térképen lévő cég

regisztráció térképen lévő cégA Google sok esetben bizonyos összetett módszerek segítségével már felhelyezi a céget a térképre. Ennek több módszere van: aggragátor adatbázisok segítségével, weboldalakon talált információk hatására, vagy egy lelkes felhasználó tevékenysége nyomán.

Amennyiben már fent van a cég a térképen, az első lépés a regisztráció során, hogy rákeresünk a cég nevére.

Ahogy az ábra is mutatja, ekkor a cégnév beírása után a rendszer magától kitölti a cégadatokat, nekünk csak az esetlegesen hiányzókat kell pótolnunk, illetve helyességét ellenőriznünk. (Csak saját céget regisztráljunk!)

Ezek után kell majd a folytatás gombra kattintva ellenőriznünk, hogy valóban miénk e a vállalkozás. Ezt több módon is megtehetjük.

regisztrácio ellenőrzéseAhol van telefonszám, ott a telefonos ellenőrzés is lehetőség: a megadott számot felhívják és a bediktált számot kell a böngészőnkbe írni.

Ahol nincs szám, ott postai úton küldi el a Google a kódot, amit a felületünkön beírva tudunk érvényesíteni.

Amíg nem igazolod a tulajdonjogot, addig a változtatások nem lesznek láthatóak a Google keresőben és térképen, valamint olyan hasznos dolgokat, mint a véleményekre való válaszolás sem tudsz elkezdeni.

 

Második Google Cégem regisztrálási lehetőség: nincs még fent a vállalkozás

regisztrácio nincs fent a cégFőleg új cégek esetében, vagy ha kevéssé tevékenykedünk online, a Google még nem érzékelte céged adatait. Ebben az esetben teljesen előről kell kezdeni a regisztrációs folyamatot.

Először be kell írni a cég nevét és főbb adatait:

  • Cég neve (itt figyelj a pontosságra!)

  • Ország/régió

  • Település

  • Cím

  • Irányítószám

  • Fő céges telefonszám

  • Kategória (ez is fontos hely)

  • Webhely

  • Árut szállítok az ügyfeleknek, és helyszíni szolgáltatásokat nyújtok nekik (Azaz hozzád jönnek e az ügyfelek, vagy egy területet szeretnél megadni, ahova kiszállsz)

 Ezek után ismét a szolgáltatási terület beállítását is el kell végezni. Ezt a regisztrációt követően is be lehet állítani, illetve módosítani.

Google cégem igazolása

regisztrácio visszaigazolásA második lépés az igazolás, ahol már csak egy lehetőséget ajánl fel a rendszer, mégpedig a postai úton tőrténő igazolást. Érdemes még egyszer ellenőrizni a címet és cégnevet. A regisztráció során lehetőségünk van megadni egy kapcsolattartói nevet, amit ráírnak a borítékra is a címzetthez. Így talán kevésbé fogják reklámnak tekinteni a levelet és nem keveredik el. Sajnos több esettel találkoztam, hogy a levél nem érkezett meg (vagy elkeveredett). A Google csupán háromszor küldi ki a levelet, annak aktiválására is 30 nap áll rendelkezésünkre.

Ha nem érkezik meg a levél, akkor vannak más módszerek is az igazolásra, de ezek már bonyolultabb utak.

A regisztráció után

Először még nem tudunk mindent módosítani, várnink kell a visszaigazolásra, de miután megérkezik, rengeteg feladatot kapunk:

  • Kezdőlap: áttekinthetjük a statisztikát

  • Bejegyzések: kis posztokat készthetünk eseményekről, szolgáltatásokról

  • Információ: alapadatainkat módosíthatjuk

  • Statisztika: érdekes adatokat tudhatunk meg felületünkről és tevékenységeink hatásáról

  • Vélemények: a hely, ahol minden értékelésre reagálhatsz (és tedd is meg)

  • Fotók: kategóriákba csoportosítva tölthetsz fel fényképeket

  • Webhely: mini weboldalt készthetsz, csak vigyázz, nehogy lecserélt a rendes oldaladat

  • Felhasználók: hiszen sosem jó kiadni a kezedből a tulajdonjogot

Ezen funkciók részletes beállítása már nem tartozik az alapbeállításhoz, ezekről más cikkekben fogok írni. Addig is, ha segítségre van szükséged ezen a felületen, akkor nézd meg Lokális Online Marketing szolgáltatásainkat.

Videó a beállításról

 

 




KERESSEN, ÉS KEZDJÜK EGY INGYENES BESZÉLGETÉSSEL